NewsletterخبرنامهEventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

مردی در آریزونای آمریکا پس از تهدید ترامپ به قتل دستگیر شد

دونالد ترامپ، نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
دونالد ترامپ، نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دفتر کلانتر شهرستان کوچیز در ایالت آریزونای آمریکا از دستگیری فردی که پیش‌تر دونالد ترامپ را به مرگ تهدید کرده بود، خبر داد.

آگهی

این فرد که رئیس جمهوری سابق و نامزد انتخابات ماه نوامبر ریاست جمهوری در ایالات متحده را در شبکه‌های اجتماعی به قتل تهدید کرده بود روز پنجشنبه دستگیر شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دستگیری این فرد همزمان با بازدید دونالد ترامپ از شهرستان کوچیز صورت گرفت.

نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده روز ۲۲ اوت در چارچوب بخشی از کارزار انتخاباتی خود از مرز ایالات متحده با مکزیک بازدید کرد.

به گفته مسئولان کلانتری شهرستان کوچیز، فرد دستگیر شده رونالد لی سیورود نام دارد که ۶۶ ساله است و پیش‌تر چندین حکم بازداشت علیه او در ویسکانسین صادر شده است. او عصر روز ۲۲ اوت در کوچیز دستگیر شد و مقامات در ۲۳ اوت خبر بازداشت او را رسانه‌ای کردند.

گفته می‌شود که پیش‌تر نیز حکمی کیفری علیه این فرد در شهرستان گراهام در آریزونا به اتهام «عدم ثبت‌نام به‌عنوان مجرم جنسی و دو مورد تهدید دیگر در ارتباط با این پرونده» صادر شده بود و وی تحت پیگرد قانونی قرار داشت.

به گزارش رویترز، او اکنون به زندان شهرستان کوچیز منتقل شده و تا زمان رسیدگی قضایی به این پرونده در دادگاه همچنان در بازداشت خواهد بود.

دونالد ترامپ پنجشنبه گذشته در پاسخ به سوالی در خصوص تهدید دوباره علیه او در آریزونا گفت: «من آنقدرها هم (از چنین تهدید‌هایی) شگفت زده نیستم؛ دلیلش این است که می‌خواهم کارهایی انجام دهم که به مذاق افراد شرور خوش نمی‌آید.»

این تازه‌ترین مورد از مجموعه تهدیدهایی است که به تازگی علیه نامزدهای ریاست جمهوری ایالات متحده در آستانه انتخابات سراسری ۵ نوامبر صورت گرفته است.

اوایل ماه اوت، مردی از ویرجینیا به اتهام تهدید کامالا هریس، رقیب دموکرات آقای ترامپ به قتل، تحت پیگرد قرار گرفت و در ماه دسامبر نیز مردی از نیوهمپشایر به اتهام تهدید به قتل نامزدهای جمهوری‌خواه ریاست جمهوری دستگیر شد.

دونالد ترامپ ماه ژوئیه گذشته در یک اقدام تروریستی نافرجام که یک کشته و دو زخمی به جا گذاشت مورد سوءقصد مسلحانه قرار گرفت و از ناحیه گوش مجروح شد.

پس از این تیراندازی، رئيس سرویس مخفی ایالات متحده از سمت خود استعفا داد و این نهاد امنیتی تحت نظارت گسترده قرار گرفت.

با وجود این و به‌رغم تهدیدات جدید، دونالد ترامپ روز ۲۲ اوت در جریان سفر انتخاباتی به آریزونا گفت که برای سرویس مخفی کشورش و «کاری که انجام می‌دهند» احترام زیادی قائل است؛ وی در عین حال افزود که اعضای این سرویس اشتباهاتی مرتکب شده‌اند که باید برای آنها تجربه‌ شود و از آن درس عبرت بگیرند.

یورونیوز فارسی را در ایکس دنبال کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ترامپ: اگر ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد اسرائيل از بین خواهد رفت

رابرت کندی به نفع ترامپ از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کناره‌گیری کرد

رویترز: هکرهای حمله‌کننده به کارزار تبلیغاتی ترامپ وابسته به سپاه پاسداران بودند