NewsletterخبرنامهEventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

از آب به‌عنوان عنصری شفابخش در سفر بسیاری از ساکنان قطر به سوی تندرستی استفاده می‌شود

با همکاری
از آب به‌عنوان عنصری شفابخش در سفر بسیاری از ساکنان قطر به سوی تندرستی استفاده می‌شود
Copyright euronews
Copyright euronews
نگارش از Euronews
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلب
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

فعالیت‌های آبی در زندگی بسیاری از خارجی‌های مقیم قطر نقش مهمی دارد. برای برخی، عضویت در باشگاه قایقرانی اژدها، به‌اندازه‌ی بهبود سلامتی‌شان، فرصتی برای تعلق‌داشتن به یک گروه اجتماعی است. برخی دیگر به آب به‌عنوان ابزار درمانی نگاه می‌کنند، چه به شکل آب‌درمانی و چه شوک دادن بدن با فرورفتن در آب یخ.

آگهی

در این قسمت، قطر ۳۶۵ بررسی می‌کند که چگونه فعالیت‌های آبی نقش مهمی را در قطر ایفا می‌کنند. این کاوش عمیق با قایقرانی اژدها آغاز می‌شود، ورزشی که تقریباً ۲۰۰۰ سال پیش در چین آغاز شد. محبوبیت این ورزش سرگرم‌کننده و گروهی در سراسر جهان در حال افزایش است. اینجا در قطر، عادل حلیم با تیم قایقرانی اژدهای «شاهکار» دیدار کرد که متشکل از مهاجرانی فیلیپینی‌ست که در مسابقات محلی و بین‌المللی قایقرانی اژدها شرکت می‌کنند. اعضای تیم می‌گویند این ورزش به سلامت جسمی، روحی و عاطفی آن‌ها کمک کرده است. همچنین، عادل با تیمی از نجات‌یافتگان از سرطان و حامیان آن‌ها دیدار کرد اعضای آن برای حمایت به یکدیگر تکیه می‌کنند و هرگز لحظه‌ای را برای قدردانی از کسانی که جان باخته‌اند فراموش نمی‌کنند.

سپس از دریا به استخر می‌رویم و با شناگر قطری، عبدالله الخالدی آشنا می‌شویم. این جوان ۱۷ساله در مسابقات منطقه‌ای مدال‌های متعددی کسب کرده است و امیدوار است روزی بتواند نماینده‌ی کشورش در بازی‌های المپیک باشد. عادل با عبدالله در شهر ورزشی دوحه ملاقات کرد، جایی که او سال‌ها تلاش کرد تا به این مهارت رسید.

علاوه بر ورزش، آب کاربردهای درمانی نیز دارد. لیلا حمیره برای بازدید از ریزورت زلال ولنس آرامش‌بخش که چیوا-سام آن را تأسیس کرده، به شمال قطر سفر کرد، جایی که درباره‌ی شش اصل سلامتی اطلاعات کسب کرد. لیلا نوعی از آب‌درمانی ژاپنی سنتی به نام واتسو را تجربه کرد که ترکیبی از ماساژ «ذن-شیاتسو» ژاپن و تکنیک‌های مدرن آب‌درمانی است که در دهه‌ی ۱۹۸۰ تأسیس شد. در راه بازگشت به دوحه، لیلا با چالشی جدید دست و پنجه نرم کرد و در وان یخ فرو رفت. مطالعات نشان می‌دهند که غوطه‌وری در آب سرد ممکن است به کاهش التهاب، افزایش گردش خون و تنظیم سیستم عصبی بدن کمک کند. طبق گفته‌ی شرکت سلامتی آواکن، حمام یخ یکی از محبوب‌ترین کلاس‌های آن‌هاست.

هم‌رسانی این مطلب