NewsletterخبرنامهEventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

مرگ یکی از رهبران حماس در کرانه باختری در زندان اسرائیل

زندانی در اسرائیل
زندانی در اسرائیل Copyright Maya Alleruzzo/Copyright 2021 The AP. All rights reserved
Copyright Maya Alleruzzo/Copyright 2021 The AP. All rights reserved
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین روز جمعه ۲۶ ژوئیه (۵ مرداد) اعلام کرد که یکی از رهبران گروه حماس در کرانه باختری که در اسرائیل در بازداشت به سر می‌برد در پی وخامت وضعیت جسمانی درگذشته است.

آگهی

کمیسیون امور بازداشت‌شدگان تشکیلات خودگردان فلسطین در بیانیه‌ای گفت «مصطفی محمد ابوعره» ۶۳ ساله پس از انتقال از زندان رامون در جنوب اسرائیل به یک بیمارستان جان خود را از دست داده است.

در این بیانیه آمده است: «او قبل از دستگیری از مشکلات جدی سلامتی رنج می‌برد و نیاز مبرم به خدمات پزشکی داشت.»

این سازمان اسرائیل را متهم ساخته که از زمان آغاز جنگ با حماس و دستگیری ابوعره، وی را «عامدانه شکنجه کرده و گرسنگی داده است».

همزمان گروه حماس نیز با انتشار بیانیه‌ای مدعی شد مصطفی ابوعره قربانی یک «قتل آهسته» بوده و مقامات زندان اسرائیل از ارائه خدمات پزشکی به او برای یک بیماری مزمن نامشخص خودداری کرده‌اند.

این گروه شبه‌نظامی از حامیان خود خواسته تا به تلافی مرگ مصطفی ابوعره حملات خشونت‌آمیزی را علیه سربازان و شهرک‌نشینان اسرائیلی انجام دهند و انتقام خون او را بگیرند.

به گفته این گروه، آقای ابوعره آخرین بار در ماه اکتبر دستگیر شد و در مجموع از سال ۱۹۹۰ بدین سو در مجموع ۱۲ سال را پشت میله‌های زندان گذراند.

اسرائیل تا کنون در این باره اظهار نظری نکرده است.

در اوایل این ماه مقامات فلسطینی اسرائیل را متهم کرده بودند که از زمان آغاز درگیری‌ها در ۷ اکتبر «جنگی انتقام‌جویانه» را علیه زندانیان فلسطینی به راه انداخته است.

ارتش اسرائیل در واکنش به این ادعاها گفته بود «اتهامات در مورد سوءاستفاده نظام‌مند از بازداشت‌شدگان را رد می‌کند» و اضافه کرده بود که عملکردش در قبال زندانیان «در چارچوب قوانین بین‌المللی» بوده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

عملیات «ضد تروریسم» اسرائیل؛ کرانه باختری «غزه ثانی» می‌شود

سکس زندانبانان زن در زندان‌های اسرائیل؛ تل‌آویو با رسوایی جدید مواجه شد

اسرائیل ۵ نفر از خویشاوندان زندانی‌های فراری فلسطینی را بازداشت کرد