NewsletterخبرنامهEventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

کامران شیخه به رغم هشدار عفو بین‌الملل اعدام شد

عکس تزئینی
عکس تزئینی Copyright کانوا پرو
Copyright کانوا پرو
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

منابع حقوق بشری ایران اعلام گفتند کامران شیخه، زندانی اهل سنت و آخرین نفر از هفت متهم پرونده‌ قتل عبدالرحیم تینا، امام جماعت مسجد خلفای راشدین مهاباد، بامداد پنجشنبه ۴ مرداد در زندان ارومیه اعدام شد.

آگهی

شش متهم قبلی این پرونده طی ماه‌های گذشته و به اتهام قتل آقای تینا در سال ۱۳۸۸، در زندان قزلحصار کرج اعدام شدند.

شبکه حقوق بشر کردستان اعلام کرد که مسئولین زندان به خانواده آقای شیخه که نزدیک ۱۵ سال در حبس بود، اعلام کردند که بامداد روز پنجشنبه چهارم مرداد حکم اعدام وی اجرا خواهد شد.

به فیسبوک یورونیوز فارسی بپیوندید 

خبرگزاری هرانا در این رابطه نوشت که کامران شیخه و شش زندانی دیگر در اسفندماه ۹۴ در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه به اعدام محکوم شدند. این حکم در دیوان عالی کشور توسط علی رازینی نقض شد. پرونده این اشخاص جهت بررسی مجدد به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران ارجاع و جلسه دادگاه آنها در روزهای ۲۷ تا ۲۹ خرداد ۹۸ برگزار شد.

قاضی ابوالقاسم صلواتی دوباره برای آنها حکم اعدام صادر کرد. پرونده بار دیگر جهت بررسی به شعبه ۴۱ دیوان عالی کشور به ریاست قاضی علی رازینی ارجاع شد که در نهایت در تاریخ ۱۴ بهمن ۹۸، حکم اعدام هر هفت زندانی محبوس در زندان قزل‌حصار تایید و طی ماه‌های گذشته اجرا شد.

 عفو بین‌الملل روز پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت نسبت به اعدام قریب آلوقوع آقای شیخه ابراز نگرانی کرده بود.

ابراز نگرانی سازمان عفو بین الملل از اعدام کامران شیخه

به گفته منابع مختلف حقوق بشری، از آغاز هفته جاری تاکنون ۲۱ نفر از جمله ۴ زن در ایران اعدام شدند. اتهام بیشتر آن‌ها مربوط به جرائم مواد مخدر و قتل بوده است.

اعدام یک زندانی بابت جرایم مرتبط با مواد مخدردر خرم‌آباد

سازمان حقوق بشری هه‌نگاو بر اساس گزارش رسیده به آن، گزارش داد که سحرگاه روز شنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۳، حکم اعدام یک زندانی با هویت سعید سپهوند در زندان پارسیلون (زندان مرکزی خرم‌آباد) مرکز استان لرستان اجرا شده است.

این زندانی پیشتر از بابت جرایم مرتبط با مواد مخدر بازداشت و توسط دادگاه انقلاب خرم‌آباد به اعدام محکوم شده بود.

به گزارش هه‌نگاو، یک زندانی دیگر با هویت عظیم امرایی نیز به سلول انفرادی منتقل شده که به گفته منابع هه‌نگاو اجرای حکم این زندانی به مدت ۳ ماه به تعویق افتاده است.

 به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید 

علاوه بر این، سازمان حقوق بشری هه‌نگاو روز پنج‌شنبه به طور جداگانه اعلام کرد که حکم اعدام یک زندانی تبعه افغانستان به نام گلاب‌شاه نورزهی که پیشتر بابت جرایم مرتبط با مواد مخدر به اعدام محکوم شده بود، سحرگاه سه‌شنبه ٢ مرداد ماه در زندان بندرعباس اجرا شد.

به نوشته مجموعه خبری حال‌وش، اجرای حکم اعدام این زندانی تبعه افغانستان بدون اطلاع خانواده و به طور مخفیانه انجام شده است.

قابل ذکر است که، گلاب‌شاه نورزهی پنج سال پیش بازداشت شده بود.

پیش‌تر منابع حقوق بشری مختلف گزارش داده بودند که از آغاز هفته جاری تا روز سه‌شنبه ۱۸ نفر از جمله ۴ زن به جرائم مختلف از جمله مواد مخدر، قتل عمد و تجاوز به عنف در ایران اعدام شدند.

آگهی

اعدام این زندانیان از سوی رسانه‌های رسمی ایران و نهادهای متولی اعلام نشده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نقض حاکمیت قانون توسط کشورهای عضو اتحادیه اروپا؛ اسلواکی هشدار صریح دریافت کرد

«مرکز اسلامی هامبورگ، نماینده مستقیم رهبر جمهوری اسلامی» تعطیل شد؛ ایران سفیر آلمان را احضار کرد

تبعات پروژه ۲۰۲۵ ترامپ برای دانشجویان خارجی و دین و علم