NewsletterخبرنامهEventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

برگزاری تجمعات اعتراضی در آمریکا در پی ورود بنیامین نتانیاهو به واشنگتن

تجمع ضد اسرائیلی در ساختمان کنگره آمریکا
تجمع ضد اسرائیلی در ساختمان کنگره آمریکا Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار به روز شده در
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

ورود بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، به آمریکا موجی از اعتراضات را در پایتخت این کشور برانگیخته است.

آگهی

آقای نتانیاهو روز دوشنبه ۲۲ ژوئیه (یکم مرداد) برای دیداری رسمی با جو بایدن رئیس‌جمهور ایالات متحده و سخنرانی در کنگره این کشور وارد واشنگتن شد.

همزمان با ورود وی، ده‌ها معترض عصر دوشنبه در مقابل هتل او در این شهر تجمع کردند. بعد از ظهر سه‌شنبه نیز صدها تظاهرکننده در ساختمان کانن کنگره، که دفاتر اعضای مجلس نمایندگان در آن قرار دارد، تجمعی اعتراضی برگزار کردند.

در این تجمع که توسط سازمان «صدای یهودیان حامی صلح» برگزار شده بود، معترضان با تی‌شرت‌های قرمز رنگی که روی آن‌ها نوشته شده بود «نه به نام ما» در وسط ساختمان روی زمین نشستند و شعار «بگذارید غزه زنده بماند!» سر دادند.

پس از حدود نیم ساعت کف زدن و شعار دادن، افسران پلیس کنگره ایالات متحده بعد از صدور اخطار شروع به دستگیری معترضان کرده و یک به یک آن‌ها را از محل دور ساخت.

تظاهرکنندگان بیشتر اعتراض خود را بر دولت بایدن متمرکز کرده و از رئیس‌جمهور آمریکا خواستند فوراً ارسال سلاح به اسرائیل را متوقف کند.

تجمع اعتراضی در برابر هتل محل اقامت بنیامین نتانیاهو

پلیس ساختمان کنگره اعلام کرد که آمار نهایی تعداد افراد دستگیر شده را در دست ندارد. اما سازمان صدای یهودیان حامی صلح در بیانیه ای مدعی شد که ۴۰۰ نفر، «از جمله بیش از ۱۲ خاخام» در جریان این تجمع بازداشت شده‌اند.

میچل ریوارد، رئیس دفتر نماینده دن کیلدی، در بیانیه‌ای اعلام کرد پس از آن‌که تظاهرکنندگان «با داد و فریاد درهای دفتر را کوبیده و تلاش کردند به آن‌ وارد شوند»، پلیس کنگره وارد عمل شده است.

وی بعدتر به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت نمی‌‌داند چرا دفترش هدف قرار گرفته است، با وجود اینکه در اوایل سال جاری علیه بسته کمک‌های نظامی گسترده به اسرائیل رای داده است.

همزمان برخی خانواده‌های برخی از گروگان‌های باقی‌مانده شامگاه سه‌شنبه در واشنگتن اعتراضی برگزار کردند و از نخست وزیر اسرائیل خواستند با حماس کنار آمده و حدود ۱۲۰ گروگان باقی مانده در غزه را به خانه بازگرداند.

حدود ۱۵۰ نفر با پیراهن‌های زرد رنگ که روی آن نوشته شده بود «هم‌اکنون معامله را نهایی کنید!» پوشیده بودند و شعار «آن‌ها را به خانه بیاورید» سر دادند.

تدابیر امنیتی در ساختمان کنگره در آستانه سخنرانی بنیامین نتانیاهو
تدابیر امنیتی در ساختمان کنگره در آستانه سخنرانی بنیامین نتانیاهوعکس: آسوشیتد پرس

تظاهرکنندگان هنگام ذکر نام جو بایدن کف زدند اما چندین نفر از سخنرانان از بنیامین نتانیاهو انتقاد کردند، چرا که معتقد بودند در مورد توافق آتش‌بس پیشنهادی که همه گروگان‌ها را باز می‌گرداند تعلل می‌کند یا سختی به خرج می‌دهد.

در حالی که قرار است آقای نتانیاهو روز چهارشنبه در کنگره سخنرانی کند، از هم‌اکنون چندین تجمع اعتراضی علیه او برنامه‌ریزی شده است.

 به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید 

پلیس کنگره به طور قابل توجهی امنیت را در اطراف ساختمان محل سخنرانی افزایش داده و چندین مسیر متنهی به محل را بسته است.

به گفته یک مقام آمریکایی، که پیش از اعلام کاخ سفید خواست نامش فاش نشود، انتظار می‌رود جو بایدن و بنیامین نتانیاهو روز پنجشنبه با یکدیگر دیدار کنند. کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور، نیز در همان روز به طور جداگانه با وی ملاقات خواهد کرد.

آگهی

دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، نیز اعلام کرده است که روز جمعه با نتانیاهو دیدار خواهد داشت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دیدار بلینکن با نتانیاهو؛ حمایت آمریکا از پیشنهاد اسرائیل برای آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس در غزه

تعمیق شکاف بین آمریکا و اسرائیل؛ بایدن: نتانیاهو در نوار غزه اشتباه می‌کند

اولین مصاحبه تلویزیونی هریس در مقام نامزد ریاست جمهوری؛ حمایت از اسرائیل و دیوارکشی علیه مهاجران