NewsletterخبرنامهEventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

فعالان اقلیمی این بار خود را به باند فرودگاه‌های اروپا چسباندند

Climate activists glued to Colgne airport runway, 24 July 2024
Climate activists glued to Colgne airport runway, 24 July 2024 Copyright Copyright Letzte Generation
Copyright Copyright Letzte Generation
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در حالی که تظاهرات هماهنگ شده در فرودگاه‌های مختلف اروپایی از نروژ تا سوئیس ادامه دارد،  فعالان آب و هوا در روز چهارشنبه ۲۴ ژوئیه (۳ مرداد ۱۴۰۳) خود را به باند فرودگاه کلن-بن، یکی از بزرگترین فرودگاه‌های آلمان چسباندند.

آگهی

در پی این اقدام پروازها متوقف شده اما دوباره از سر گرفته شدند.  فرودگاه کلن-بن در این باره اعلام کرد: «عملیات پلیس در این فرودگاه به پایان رسیده و پروازها از سر گرفته شد. انتظار می رود در طول روز شاهد اختلالاتی به صورت تاخیر و لغو پروازها باشیم.»

خبرگزاری آلمان به نقل از پلیس گزارش داد که که پنج نفر اوایل صبح چهارشنبه ۲۴ ژوئیه خود را به باند فرودگاه چسبانده بودند و افسران در تلاش بودند تا آنها را از محل خارج کنند. تا ساعت ۸:۳۰ صبح، دو نفر از آنها از محل خارج شده بود.

گروه «آخرین نسل» در بیانیه‌ای اعلام کرد که فعالان محیط زیست در چند گروه کوچک با قطع کردن حصارهای اطراف به فرودگاه نزدیک شدند و سپس با مخلوطی از ماسه و چسب خود را به آسفالت چسباندند.

مطالبات معترضان چیست؟

معترضان با پلاکاردهایی تحت عنوان «نفت می کُشد» می گویند: «ما از دولت‌های جنایتکار خود می‌خواهیم که با امضای یک معاهده بین المللی الزام آور تولید نفت، گاز و زغال سنگ را تا سال ۲۰۳۰ متوقف کنند.»

در فنلاند، فعالان در حال مسدود کردن دروازه‌های امنیتی فرودگاه هلسینکی دیده شدند.

در نروژ، سه فعال حصار فرودگاه گاردرموئن اسلو را شکستند. رسانه‌های نروژی گزارش دادند که این افراد ظرف ۳۰ دقیقه پس از دسترسی توسط مقامات خارج شدند.

آندرس دانشجوی ۲۵ ساله فنلاندی با شرکت در این تظاهرات از کشورش خواست تا به معاهده سوخت‌های فسیلی که به استفاده از این سوخت‌ها تا سال ۲۰۳۰ پایان می‌دهد، همراه با سایر کشورها بپیوندد.

فعالان گروه محیط زیستی «Futuro Vegetal» با اعتراض خود در فرودگاه بارسلون در اسپانیا خواستار پایان دادن به سوخت‌های فسیلی و تغییر سیستم های کشاورزی-غذایی مبتنی بر گیاه شدند. یک نفر دستگیر و به دادگاه منتقل شد و سایرین به دلیل تلاش برای ایجاد اختلال در ترافیک فرودگاه جریمه شدند.

حامیان گروه « Liberate Switzerland» آزاد راه‌های منتهی به فرودگاه‌های زوریخ و ژنو را مسدود کرده و خواستار پایان دادن به یارانه‌های فسیلی شدند.

در بریتانیا نیز هفت نفر از حامیان « Just Stop Oil» در ساعت ۹ صبح امروز در جاده پیرامونی خارج از فرودگاه هیترو دستگیر شدند.

دولت ها قوانین سخت گیرانه تری را علیه معترضان فرودگاه وضع می کنند

 این موارد نمونه‌هایی از آخرین اعتراضات فرودگاهی توسط فعالان اقلیمی است که باعث اختلال در پروازها شده است.

هفته گذشته، کابینه آلمان قانونی را تصویب کرد که مجازات‌های سخت‌گیرانه‌تری را برای افرادی که از محدوده فرودگاه عبور می کنند، اعمال کند. این لایحه که هنوز توسط قانونگذاران در دست بررسی است، مجازات‌هایی را تا دو سال زندان برای افرادی که عمداً به محوطه‌های هوایی فرودگاه ها ورود کنند، پیش بینی خواهد کرد. چنین اقداماتی تاکنون فقط شامل جریمه نقدی بوده است.

در مواردی که شخصی با اشیاء ممنوعه مانند سلاح، چاقوهای خاص یا مواد سمی به فرودگاه وارد شود، این مجازات می‌تواند تا پنج سال ادامه پیدا کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سامانه‌ای برای ثبت شکایت‌های آزار جنسی علیه آبه پیر، نیکوکار معروف فرانسوی پس از مرگش ایجاد شد

تصاویری از هرج و مرج در فرودگاه منچستر در پی قطع برق؛ ده‌ها پرواز لغو شدند

یورشی دیگر از کنشگران محیط زیست؛ پاشیدن رنگ بر بنای تاریخی «استون‌هنج»