Eventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

مانور نظامی روسیه با استفاده از موشک‌انداز‌های اتمی سیار؛ آیا پاتریوت‌ها به داد اوکراین می‌رسند؟

موشک‌های یارس در مسکو به تاریخ ماه مه ۲۰۲۳
موشک‌های یارس در مسکو به تاریخ ماه مه ۲۰۲۳ Copyright آسوشیتدپرس
Copyright آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سفیر آلمان در اوکراین روز جمعه اعلام کرد که کی‌یف سومین سامانه پدافند هوایی پاتریوت خود را از آلمان دریافت کرده است.

آگهی

وزارت دفاع روسیه روز جمعه ۵ ژوئیه (۱۵ تیر ۱۴۰۳) اعلام کرد که در حال برگزاری تمرینات نظامی با «پرتابگرهای متحرک موشک اتمی یارس» است. این در حالی است که هنوز مدت کوتاهی از انجام «رزمایش‌ استقرار سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی» که به طور مشترک با بلاروس برگزار شده بود، نمی‌گذرد.

این وزارتخانه آورده است که خدمه‌ای که مسئول عملیات شلیک موشک‌های «یارس / Yars» هستند در حداقل دو منطقه مختلف قرار است بیش از ۱۰۰ کیلومتر را برای استقرار این پرتابگرها و استتار آن‌ها تمرین کنند.

وزارت دفاع روسیه همچنین ویدئویی منتشر کرد که نشان می‌دهد یک پرتابگر سیار در امتداد مسیرهای جنگلی مانور می‌دهد و قبل از اینکه سربازان آن را با شبکه‌های استتاری بپوشانند، موضع می‌گیرد.

وزارت دفاع افرود که «در آینده نزدیک رزمایش‌های مشابهی توسط سایر یگان‌های موشکی برگزار خواهد شد.»

روسیه در ماه ژوئن، در واکنش به آنچه مسکو به عنوان تهدید قدرت های غربی توصیف کرد، در کنار بلاروس، رزمایش هایی را شامل تسلیحات هسته ای تاکتیکی برگزار کرد.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در آن زمان گفت که مسکو برای تضمین پیروزی در اوکراین نیازی به استفاده از سلاح‌های هسته‌ای ندارد، اما اضافه کرد که تغییر دکترین هسته‌ای این کشور را رد نمی‌کند.

موشک قاره‌پیمای یارس در ماه مه ۲۰۲۴
موشک قاره‌پیمای یارس در ماه مه ۲۰۲۴آسوشیتدپرس

اوکراین سومین سامانه پدافند هوایی پاتریوت را از آلمان دریافت می‌کند

در همین حال، سفیر آلمان در اوکراین روز جمعه اعلام کرد که کی‌یف سومین سامانه پدافند هوایی پاتریوت خود را از آلمان دریافت کرده است.

این امر در حالی صورت می‌گیرد که ماه‌ها از درخواست اوکراین برای دریافت این تجهیزات می‌گذرد. کی‌یف اصرار دارد که سامانه پاتریوت برای محافظت از غیرنظامیان و زیرساخت‌ها در برابر حملات هوایی روسیه ضروری است.

مسکو در فصل بهار حملات هوایی خود به شبکه ملی برق اوکراین را از سر گرفت که منجر به خاموشی‌های گسترده در این کشور جنگ‌زده شد.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین در اوایل سال جاری میلادی، اعلام کرد که کشورش دست‌کم به ۷ سامانه پاتریوت اضافی برای دفاع نیاز دارد.

مارتین یاگر، سفیر آلمان در اوکراین در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «[سامانه پاتریوت] به بهبود حفاظت از غیرنظامیان و زیرساخت‌ها کمک خواهد کرد. خدمه اوکراینی آموزش‌های مناسب را با موفقیت در آلمان به پایان رساندند.»

کی‌یف ابراز امیدواری کرده است که در نشست هفته آینده ناتو در واشنگتن در مورد تجهیزات دفاع هوایی پیشرفت‌هایی حاصل شود. یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا گفته است که انتظار می‌رود کی‌یف «خبرهای خوبی» در این اجلاس دریافت کند.

عکس آرشیوی از یک سامانه پاتریوت در آلمان
عکس آرشیوی از یک سامانه پاتریوت در آلمانآسوشیتدپرس

روسیه در ماه فوریه ۲۰۲۲ تهاجم تمام عیار خود به اوکراین را آغاز کرد و به طور منظم از زرادخانه موشک‌ها و پهپادهای خود برای انجام حملات دوربرد استفاده کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پوتین در دیدار با اوربان برای گفتگو بر سر صلح در اوکراین اعلام آمادگی کرد

زلنسکی خطاب به ترامپ:اگر برای پایان جنگ برنامه‌ داری،همین حالا بگو؛ ترامپ با پوتین چه توافقی می‌کند؟

تهدید اتمی کرملین از نبرد زمینی تا فضا؛ چه چیزی پوتین را از استفاده از سلاح‌های هسته‌ای باز می‌دارد؟