Eventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

یورو ۲۰۲۴؛ اسپانیا با شکست میزبان به نیمه نهایی رسید؛ فرانسه در ضربات پنالتی پرتغال را حذف کرد

پیروزی اسپانیا مقابل آلمان
پیروزی اسپانیا مقابل آلمان Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار به روز شده در
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در حالیکه به نظر می رسد میزبان رقابت ها باید با جام وداع نسبتا زودهنگامی داشته باشد آلمان ها بالاخره مزد پشتکار خود را گرفتند و چند دقیقه مانده تا پایان، بازی را به تساوی کشاند اما در نهایت در دقایق پایانی وقت اضافه شکست را پذیرفتند.

آگهی

در نخستین دیدار مرحله یک چهارم نهایی یورو ۲۰۲۴ دو تیم اسپانیا و آلمان در ورزشگاه شهر اشتوتگارت به مصاف یکدیگر رفتند. ۴۵ دقیقه نخست بدون اینکه گلی در پی داشته باشد به پایان رسید. البته هر دو تیم موقعیت‌های خوبی برای باز کردن دروازه حریف داشتند اما در نهایت دو تیم با نتیجه صفر صفر به رختکن رفتند.

در نیمه دوم اسپانیایی‌ها روی حرکت خوب بازیکن جوان خود یامال توانستند در دقیقه ۵۱ به گل برسند. پاس یامال را دنی اولمو وارد دروازه مانوئل نویر کرد تا ماتادورها با یک گل پیش بیفتند.

حملات آلمانی‌ها در ادامه افزایش یافت و ژرمن‌ها چندین بار هم توانستند تیر دروازه را به لرزه در بیاروند. اما آنها تا دقیقه ۸۹ برای به ثمر رساندن گل تساوی منتظر ماندند؛ در این دقیقه ویتلس موفق شد اولین گل آلمان را وارد دروازه اونای سیمون کند.

با سوت داور این مسابقه در ۹۰ دقیقه با همان نتیجه ۱-۱ به پایان رسید و دو تیم به وقت اضافه رفتند. در وقت اضافه آلمان‌ها حملات بیشتری را روی دروازه حریف خود ترتیب دادند و به ویژه در ۱۵ دقیقه نخست می‌توانستند دروازه حریف را باز کنند اما باز هم بازی بدون اینکه گل بیشتری داشته باشد در نیمه نخست به پایان رسید. در نیمه دوم هم آلمان‌ها حملات زیادی را روی دروازه حریف ترتیب دادند و در حالی که به نظر می‌رسید دو تیم آماده رفتن به ضربات پنالتی می‌شدند این اسپانیا بود که در ثانیه‌های پایانی گل دوم را به ثمر رساند. ضربه سر مرینو در دقیقه ۱۱۹ اسپانیا را به گل دوم رساند.

در دقایق پایانی آلمان‌ها موقعیت‌های دیگری را هم روی دروازه اسپانیا ترتیب دادند اما در نهایت نتوانستند گل تساوی را وارد دروازه حریف کنند. در دقیقه ۱۲۵ کارواخال به دلیل خطا روی مهاجم آلمان کارت قرمز گرفت.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

با این نتیجه اسپانیا باید در مرحله نیمه نهایی به مصاف فرانسه برود. خروس‌ها در دیگر دیدار یک‌چهارم به مصاف پرتغال رفتند. آن ها که خاطره تلخ فینال یورو ۲۰۱۶ را در خانه فراموش نکرده بودند با احتیاط شروع کردند.

جدال رونالدو و امباپه بعد از ۱۲۰ دقیقه گلی در بر نداشت تا در نهایت این شاگردان دیدیه دشان باشند تا با چاشنی شانس، جواز حضور در مرحله نیمه‌نهایی را بدست آورند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رای به پزشکیان و جلیلی یا تماشای فوتبال اروپا؟ جدال مدعیان قهرمانی همزمان با انتخابات ایران

یورو ۲۰۲۴؛ شگفتی‌سازی ترکیه در شب پیروزی کوبنده لاله‌های نارنجی

یورو ۲۰۲۴؛ رونالدو پنالتی خراب کرد ولی پرتغال با درخشش کاستا حریف فرانسه در یک‌چهارم نهایی شد