Eventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
Find Us
آگهی

یورو ۲۰۲۴؛ حذف مدافع قهرمانی و پیروزی میزبان؛ سوئیس و آلمان به مرحله یک‌چهارم نهایی صعود کردند

ایتالیا و سوئیس، آلمان و دانمارک
ایتالیا و سوئیس، آلمان و دانمارک Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از Farhad Mirmohammadsadeghi
تاریخ انتشار به روز شده در
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

آلمان، میزبان رقابت‌های جام ملت‌های اروپا در دومین بازی مرحله یک هشتم نهایی، ساعت ۲۱ به وقت محلی به مصاف دانمارک رفت و با نتیجه دو بر صفر در یک بازی پر از اتفاق پیروز شد. در بازی دیگر از این مرحله، ایتالیا، مدافع عنوان قهرمانی با نتیجه دو بر صفر در برابر سوئیس شکست خورد و از دور رقابت‌ها حذف شد.

آگهی

بازی تیم‌های آلمان و دانمارک که در ساعت ۲۱ به وقت محلی (۲۲:۳۰ به وقت ایران) در ورزشگاه وستفالن شهر دورتموند انجام شد، پر از اتفاق‌های گوناگون بود. کروس در دقیقه سه بازی توپ را از نقطه کرنر برای اشلوتربک فرستاد و او نیز با ضربه سر توپ را درون دروازه دانمارک قرار داد. اما سپس مشخص شد مدافع آلمان در هنگام ضربه خطا انجام داده است و گل مردود اعلام شد.

بازی تا دقیقه ۳۶ روی دروازه هر دو طرف پر تنش بود. در آن زمان بارش رگبار بازی را متوقف کرد و پس از ۱۰ دقیقه این رقابت از سر گرفته شد. اما نیمه نخست مسابقه بدون گل به پایان رسید.

کریستین اریکسن، هافبک تیم دانمارک توپ را به داخل محوطه جریمه اسال کرد. سپس میایله توپ را به باکس محوطه برگرداند. اما آندرسون با ضربه پای چپ خود دروازه مانوئل نویر، دروازه‌بان آلمان را باز کرد. با این حال پس از دقایقی با به کارگیری کمک‌داور ویدیویی (VAR) مشخص شد گل در موقعیت آفساید به ثمر رسیده است و مردود اعلام شد.

کای هاورتز در دقیقه ۵۰ از روی نقطه پنالتی توپ را در دروازه کاسپر اشمایکل دروازه‌بان دانمارک قرار داد و تیم میزبان رقابت‌ها یک بر صفر پیش افتاد.

۱۸ دقیقه بعد در دقیقه ۶۸ بازی، سانتر نیکو اشلوتربک آلمانی پشت مدافعان دانمارک فرود آمد و جمال موسیالا، مهاجم آلمان در موقعیت تک به تک با اشمایکل دروازه را باز کرد.

آلمان در نیمه دوم تیم برتر زمین بود و علی‌رغم موقعیت‌های بسیار بازی با نتیجه دو بر صفر به سود آلمان به پایان رسید و دانمارک هم مانند ایتالیا از دور رقابت‌ها حذف شد.

آلمان و دانمارک
آلمان و دانمارکDarko Vojinovic/Copyright 2024 The AP. All rights reserved

در دیگر بازی مرحله یک هشتم نهایی که در ساعت ۱۸ به وقت محلی برگزار شد، سرخ‌پوشان سوئیسی توانستند با دو گل ایتالیا، مدافع عنوان قهرمانی این رقابت‌ها را در برلین، پایتخت آلمان پشت سر بگذارند.

نخستین گل سرخپوشان در دقیقه ۳۶ در اثر اشتباه مدافعان ایتالیایی رغم خورد. امبولو با نفوذ از سمت چپ زمین توپ را برای رمو فرویلر، هافبک ۳۲ ساله سوئيسی فرستاد و او نیز در میان سه مدافع ایتالیا توپ را در دروازه جان‌لوئيجی دوناروما قرار داد.

دروازه ایتالیا در نیمه نخست آماج حملات سوئیسی‌ها قرار گرفت و خبری از دفاع نفوذ‌ناپذیر مشهور لاجوردی‌پوشان نبود.

رمو فویلر، نخستین گلزن سوئیس
رمو فویلر، نخستین گلزن سوئیسMatthias Schrader/Copyright 2024 The AP. All rights reserved

در دقیقه نخست وقت‌های اضافه نیمه اول، شلیک مستقیم زکی امدونی، هافبک تهاجمی سوئیس پس از برخورد به تیرک دروازه ایتالیا به بدن جان‌لوئيجی دوناروما برخورد کرد و به کرنر رفت. این کرنر حاصلی نداشت و نیمه نخست با همان نتیجه ۱ بر صفر به سود سرخ‌پوشان سوئیسی به پایان رسید.

سوئیسی‌ها که نیمه اول را با برد مقابل مدافع عنوان قهرمانی پشت سر گذاشتند، با روحیه سرشار خود از همان ابتدای نیمه دوم حملات به دروازه ایتالیا را آغاز کردند و در دقیقه نخست نیمه دوم موفق به گشودن دوباره دروازه دوناروما شدند.

بازیکنان سوئیس از جناح چپ حرکتی را اغاز کردند، روبن وارگاس نیز خود را به آن‌ها رساند و با یک شلیک تماشایی گل دوم سرخ پوشان را به ثمر رساند.

در این بازی برتری تقریبا اکثرا نصیب بازیکنان سوئیس بود آن‌ها در مجموع ۱۶ شوت را روانه دروازه ایتالیا کردند که چهارتای آن‌ها در چارچوب بود. لاجوردی پوشان در عوض ۹ شوت را روانه دروازه سوئیسی‌ها کردند که تنها یکی از آن‌ها در چارچوب قرار داشت.

ایتالیا از دقیقه ۶۶ بازی برای جبران گل‌های خورده فشار را بر دروازه سوئیس افزود. با این‌حال هرچه زد به در بسته خورد.

پاس عمقی فاجولی در دقیقه ۷۴ در محوطه جریمه سوئیس به متئو رتگی رسید و او نیز توپ را با ضربه سر در اختیار جانلوکا اسکاماکا گذاشت. اما او با ضربه سر توپ را به تیرک دروازه سوئیس کوباند و حمله بی‌ثمر ماند.

فشار بازیکنان ایتالیا در نهایت بی‌حاصل بود و بازی با همان نتیجه ۲ بر صفر به سود سوئیس پایان یافت تا ایتالیا به عنوان مدافع قهرمانی از رقابت‌های یورو ۲۰۲۴ حذف شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

یورو۲۰۲۴؛ گرجستان با شکست یاران رونالدو شگفتی‌ساز شد

یورو ۲۰۲۴؛ اتریش هلند را برد و صدرنشین گروه مرگ شد؛ نمایش‌های کسل‌کننده انگلستان ادامه دارد

یورو ۲۰۲۴؛ ایتالیا و اسپانیا به دور حذفی رقابت‌ها راه یافتند