Eventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
Find Us
آگهی

رقابت‌های یورو ۲۰۲۴؛ «معجزه» انگلیس در برابر اسلواکی، برد مقتدرانه اسپانیا در برابر گرجستان

بازی انگلستان و اسلواکی
بازی انگلستان و اسلواکی Copyright AP
Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار به روز شده در
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در ادامه بازی‌های مرحله یک هشتم نهایی مسابقات یورو ۲۰۲۴، تیم‌های ملی فوتبال انگلیس و اسپانیا موفق شدند با برتری در مقابل حریفانشان به مرحله یک‌چهارم نهایی راه پیدا کنند.

آگهی

در بازی اول انگلستان و اسلواکی عصر روز یکشنبه ۳۰ ژوئن (۱۰ تیر) به مصاف هم رفتند که در پایان ۱۲۰ دقیقه تیم انگلیس موفق شد با نتیجه ۲ بر ۱ اسلواکی را شکست دهد و به جمع ۸ تیم برتر اروپا راه یابد.

در این بازی ایوان شرانز توانست در یک موقعیت تک به تک در دقیقه ۲۵ دروازه انگلیس را باز کند و تیم ملی اسلواکی را جلو بیاندازد. تلاش‌های «سه شیرها» در ادامه با کاپیتانی هری کین ره به جایی نبرد.

کمتر از یک دقیقه تا اتنهای بازی و شگفتی‌سازی اسلواکی جود با یک ضربه آکروباتیک زیبا کرنر ارسالی را به تور دروازه اسلواکی چسباند تا کار به تساوی کشانده شود. هری کین در همان دقایق آغازین وقت های اضافی گل دوم انگلیس را به ثمر رساند.

تیم انگلیس در مرحله گروهی این رقابت‌ها در گروه «C» قرار داشت و با یک برد، دو تساوی و ۵ امتیاز به عنوان صدرنشین به مرحله یک هشتم نهایی آمده بود.

پیروزی انگلستان در بازی با اسلواکی
پیروزی انگلستان در بازی با اسلواکیعکس: آسوشیتد پرس

اسلواکی نیز با یک برد، یک تساوی و یک باخت با ۴ امتیاز بعنوان تیم سوم گروه «E» گام به مرحله یک هشتم گذاشته بود.

در دیگر بازی مرحله یک هشتم نهایی و از ساعت ۲۱ جتیم ملی فوتبال اسپانیا از ساعت ۲۱ به مصاف گرجستان رفت و توانست با یک پیروزی آسان و پرگل ۴ بر ۱ به مرحله بعد صعود کند.

در این بازی و ابتدا در دقیقه ۱۷ لی نورمان روی یک اشتباه دروازه خودی را باز کرد تا گرجستان جلو بیافتد. این برتری اما دوام نداشت و در دقایق پایانی نیمه اول رودری گل تساوی اسپانیا را وارد دروازه حریف کرد.

بازی اسپانیا و گرجستان
بازی اسپانیا و گرجستانعکس: آسوشیتد پرس

در نیمه دوم اسپانیا بازی را هجومی دنبال کرد و توانست با گل‌های فابین رویز در دقیقه ۵۱، نیکو ویلیامز در دقیقه ۷۵ و دنی اولمو در دقیقه ۸۳ در نهایت بازی را با نتیجه ۴ بر ۱ به سود خود خاتمه دهد.

تیم ملی اسپانیا پیش‌ از این موفق شده بود با کسب ۳ پیروزی و کسب ۹ امتیاز به عنوان صدرنشین گروه خود به مرحله یک‌هشتم صعود کند.

این در حالی بود که گرجستان با یک برد، یک تساوی و یک باخت با ۴ امتیاز به عنوان تیم سوم به این مرحله رسیده بود.

در بازی‌های دیگر از مرحله یک‌هشتم نهایی روز دوشنبه ابتدا فرانسه و بلژیک با یکدیگر دیدار می‌کنند و سپس پرتغال به مصاف اسلوونی خواهد رفت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

یورو ۲۰۲۴؛ اتریش هلند را برد و صدرنشین گروه مرگ شد؛ نمایش‌های کسل‌کننده انگلستان ادامه دارد

یورو ۲۰۲۴؛ ایتالیا و اسپانیا به دور حذفی رقابت‌ها راه یافتند

رقابت‌های فوتبال یورو ۲۰۲۴ آلمان؛ برنامه یوفا برای جبران خسارات مالی دوران همه‌گیری کرونا چیست؟