Eventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
Find Us
آگهی

عملکرد ضعیف تیم بایدن؛ خانواده و نزدیکانش از او می‌خواهند مبارزه را رها نکند

جو بایدن به همراه همسر و نوه‌هایش در تعطیلات آخر هفته، ۲۹ ژوئن ۲۰۲۴
جو بایدن به همراه همسر و نوه‌هایش در تعطیلات آخر هفته، ۲۹ ژوئن ۲۰۲۴ Copyright آسوشیتدپرس
Copyright آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

خانواده جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا در تعطیلات آخر هفته در کمپ دیوید دور هم جمع آمدند تا از او بخواهند که علیرغم عملکرد «وحشتناکش» در مناظره‌ در رقابت باقی بماند و به مبارزه ادامه دهد.

آگهی

به گفته چهار نفر از آشنایان جو بایدن، برخی از نزدیکان او از نحوه عملکرد تیم انتخاباتی بایدن برای آماده سازی وی در رویارویی انتخاباتی انتقاد کردند.

بایدن تعطیلات روز یکشنبه خود را با خانواده اش در محل اقامت ریاست جمهوری در مریلند و برای یک عکسبرداری برنامه‌ریزی شده برای «کنوانسیون ملی حزب دموکرات‌» گذراند. در این گردهمایی آن‌ها درباره چگونگی رسیدگی به نگرانی‌های درون حزبی دموکرات‌ها پس از عملکرد ضعیف بایدن بحث کردند.

به گفته منابع ناشناس، با این وجود، خانواده بایدن معتقدند که او همچنان بهترین نامزدی است که قادر است ترامپ را شکست دهد و یک دوره دیگر به عنوان رئیس جمهور باقی بماند.

جیل بایدن و پسرش هانتر بایدن، که از نزدیک ترین مشاوران رئیس جمهور هستند، معتقدند که او نباید پس از این عملکرد ضعیف تسلیم شود و می‌تواند دوباره قوی ظاهر شود. خانواده بایدن نحوه آماده سازی او را برای مناظره توسط کارکنانش زیر سوال بردند و انتظار عملکرد بهتری را از آن‌ها داشتند.

پس از این مناظره وقتی بایدن با صدایی آزاردهنده پاسخ‌های نامشخصی به سوالات می‌داد، کارزار انتخاباتی او تلاش می‌کرد تا به حامیان مالی و طرفدارانش در مورد بایدن اطمینان‌خاطر دهد، چرا که بیشتر دموکرات‌ها نامزدی او را زیر سوال می‌برند.

اما همسر و پسر بایدن که او بیش از همه از آنها حرف‌شنوی دارد، رئیس جمهوری را تشویق به ماندن در رقابت‌ها می‌کنند.

هانتر بایدن در سمت راست به همراه جیل بایدن، پسر و همسر جو بایدن، ژوئن ۲۰۲۴
هانتر بایدن در سمت راست به همراه جیل بایدن، پسر و همسر جو بایدن، ژوئن ۲۰۲۴آسوشیتدپرس

نظر سناتورها و نمایندگان برجسته دموکرات

پیش از مناظره نیز سن جو بایدن ۸۱ ساله برای رأی دهندگان نگران کننده بود و عملکرد او در مناظره اخیر احتمالا این نگرانی‌ها را تشدید کرده است. تخمین زده می‌شود که بیش از ۵۱ میلیون نفر این مناظره را از شبکه سی‌ان‌ان تماشا کردند.

پس از مناظره بسیاری از دموکرات‌های برجسته علنا ​​از او حمایت کردند. جیمز کلایبرن نماینده دموکرات کارولینای جنوبی اظهار داشت که بایدن می تواند برای یک دوره دیگر ریاست‌جمهوری را برعهده بگیرد. سناتور رافائل وارناک نیز گفت که درست است بایدن مناظره بدی داشت، اما یک عمر حکومت خوبی داشته است.

حامیان بایدن به بسیاری از دروغ‌های ترامپ در طول مناظره از جمله حمله ۶ ژانویه ۲۰۲۱ به ساختمان کنگره توسط حامیان ترامپ، مساله مهاجرت و یا نتیجه انتخابات سال ۲۰۲۰ اشاره کردند.

وارناک درباره ترامپ گفت: «هر وقت دهانش را باز می کرد، دروغ می‌گفت.»

در میان برخی از دموکرات‌ها نگرانی وجود داشت که ستاد انتخاباتی بایدن و کمیته ملی دموکرات‌ها تأثیرات مناظره اخیر را به اندازه کافی جدی نگیرند.

تام هارکین، سناتور سابق ایالت آیووا، عملکرد بایدن را در مناظره « فاجعه‌ای‌» خواند که «بایدن نمی‌تواند از آن رهایی یابد.» وی پیشنهاد کرد تا سناتورهای دموکرات از بایدن بخواهند با کناره گیری از جایگاهش بگذارد تا نامزد جدیدی در کنگره انتخاب شود. هارکین موقعیت بحرانی فعلی را فراتر از خواسته‌های شخصی جو بایدن برای باقی ماندن در ریاست‌جمهوری دانست.

جیمی هریسون، رئیس کمیته ملی حزب دموکرات و جولی چاوز رودریگز، رئیس ستاد انتخاباتی بایدن در طی تماسی که روز شنبه با اعضای بانفوذ کمیته داشتند، با نادیده گیری عملکرد بایدن سعی در نشان دادن چشم‌انداز خوش‌بینانه‌ای در مورد ادامه نامزدی جو بایدن ارائه کردند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران؛ جایی که سایه دونالد ترامپ سنگین‌تر از نامزد پیروز است

راند اول به نفع نامزد جمهوریخواه؛ در نخستین مناظره انتخاباتی بایدن و ترامپ چه گذشت؟

چالش‌های پیش‌روی دبیر کل جدید ناتو؛ از بازگشت ترامپ تا تهدیدات چین و روسیه