Eventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
Find Us
آگهی

«اعزام نیروهای کره شمالی به شرق اوکراین»؛ سئول به روسیه هشدار داد

سربازان کره شمالی
سربازان کره شمالی Copyright Ahn Young-joon/Copyright 2024 The AP. All rights reserved.
Copyright Ahn Young-joon/Copyright 2024 The AP. All rights reserved.
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مقام‌های دولت کره جنوبی می‌گویند روسیه نباید «اشتباهی» مرتکب شود که به روابط بین دو کشور آسیب برساند.

آگهی

لیم سو سوک، سخنگوی وزارت خارجه کره جنوبی، این اظهارات را روز پنجشنبه در واکنش به اظهارات اخیر ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، عنوان کرد. خانم زاخارووا در این اظهار موضع به سئول درباره ارسال تسلیحات به اوکراین هشدار داده بود.

آقای سو سوک گفت: «ما امیدواریم که روسیه وابستگی خود به کره شمالی را رها کرده و مانند یک عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل عمل کند.»

این هشدار در حالی منتشر می‌شود که ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در اوایل ماه جاری با سفر به پیونگ یانگ پایتخت کره شمالی روابط خود را با کیم جونگ اون رهبر این کشور تقویت کرده است.

دو رهبر پیمانی را امضا کردند که در آن اعلام شده است دو کشور از یکدیگر در برابر تهاجم خارجی محافظت خواهند کرد.

روسیه و کره شمالی هر دو روابط سردی با غرب دارند و تحریم‌های متعددی علیه آن‌ها وضع شده است.

همزمان کره جنوبی می‌گوید برآوردهایش نشان می‌دهند که کره شمالی قصد دارد مهندسان و پرسنل نظامی‌اش را برای بازسازی زیرساخت‌های روسیه به منطقه دونتسک در اوکراین بفرستد.

یک مقام دولتی کره جنوبی به تلویزیون چوساناین کشور گفت سئول انتظار دارد اعزام اتباع کره شمالی به منطقه دونتسک در اوایل ژوئیه ۲۰۲۴ به اوکراین انجام شود.

روسیه در سال ۲۰۲۲، مدت زمان کمی پس از حمله به اوکراین، بخش‌هایی از دونتسک و سه منطقه دیگر را به طور غیرقانونی به خاک خود ضمیمه کرد.

اندیشکده آمریکای «موسسه مطالعات جنگ» (ISW) اعلام کرده است که هنوز گزارشی دال بر شرکت اتباع کره شمالی در عملیات جنگی در اوکراین را مشاهده نکرده است، با این حال پشتیبانی مهندسی این کشور بسیار منزوی می‌تواند «قدرت رزمی روسیه را آزاد کند.»

این نهاد در بیانیه‌ای گفت:«این اقدام احتمالا برای حمایت از روسیه در گسترش زیرساخت‌های نظامی و استحکامات دفاعی در اوکراین اشغالی انجام خواهد شد.»

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

بازدید ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین از سربازان ارتش در خط مقدم دونتسک

در همین حال، رسانه‌های خبری روسیه گزارش کرده‌اند تقریباً ۱۰ هزار شهروند تازه روسیه به خدمت ارتش درآمده‌ و به جنگ در اوکراین فرستاده شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری روسی اینترفاکس، الکساندر باستریکین سخنگوی کرملین با اعلام این مطلب گفت کسانی که شهروندی این کشور را دریافت می‌کنند باید در ارتش ثبت‌نام کرده و در جنگ شرکت کنند.

نیروهای اوکراینی در منطقه دونتسک طی ماه‌های اخیر حملات شدید زمینی و هوایی روسیه را پشت سر گذاشته‌اند. این در حالی است که ارتش کرملین تلاش‌هایش را برای بیرون راندن نیروهای تحت‌فشار اوکراینی از مناطق شرقی و شمال شرقی تشدید کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«نظم نوین عادلانه و چندقطبی در جهان» در پیدا و پنهان توافقنامه مشارکت راهبردی روسیه و کره شمالی

وتوی روسیه به نفع پیونگ یانگ؛ «قدرت‌های بزرگ باید از خفه کردن کره شمالی دست بردارند»

وزیر دفاع روسیه در کره شمالی؛ آیا عضو دائم شورای امنیت موشک‌های ممنوعه را تایید کرد؟