Eventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
Find Us
آگهی

آلمان «تجلیل‌کنندگان از تروریسم» را اخراج می‌کند؛ «خارجی‌ها مجاز به نفرت‌پراکنی نیستند»

نانسی فایزر، وزیر کشور آلمان
نانسی فایزر، وزیر کشور آلمان Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از Farhad Mirmohammadsadeghi
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دولت آلمان روز چهارشنبه ۲۶ ژوئن با اتخاذ اقدامات شدید برای تسهیل اخراج شهروندان خارجی که از اقدامات تروریستی تجلیل می‌کنند، موافقت کرد. این اقدام دولت آلمان در پی انتشار فزاینده متن‌هایی با محتوای نفرت‌پراکنی در شبکه‌های اجتماعی در طول جنگ غزه، صورت گرفت.

آگهی

در پی موافقت کابینه دولت با پیش‌نویس این لایحه قانونی، وزارت کشور آلمان اعلام کرد که بر اساس قوانین جدید شهروندان خارجی ممکن است «حتی به دلیل یک اظهار نظر مبنی بر تجلیل و یا موجه جلوه دادن اقدامات تروریستی در شبکه‌های اجتماعی» با اخراج مواجه شوند.

در پی حملات هفتم اکتبر حماس به اسرائيل که منجر به آغاز جنگ غزه شد، انتشار پست‌های حاوی نفرت‌پراکنی در شبکه‌های اجتماعی آلمان به شدت افزایش یافت. مقامات به ويژه اسلام‌گرایان را دراین‌باره مسئول می‌دانند.

حمله با چاقوی مرگبار ماه گذشته که توسط یک پناهجوی افغان در مانهایم آلمان انجام شد و به مرگ یک مامور جوان پلیس انجامید نیز موجی از انتشار چنین محتواهایی را در شبکه‌های اجتماعی به همراه داشت. این حمله همچنین به بحث‌ها درباره اخراج خارجی‌ها نیز دامن زد.

نانسی فایزر، وزیر کشور آلمان گفت: «ما اقدامات شدیدی را علیه جنایات نفرت اسلام‌گرایان و یهودستیزان در فضای مجازی اتخاذ می‌کنیم. واضح است که اسلام‌گرایان آشوبگری که از نظر ذهنی در عصر حجر زندگی می‌کنند، جایی در کشور ما ندارند. هر کسی که پاسپورت آلمانی ندارد و از اقدامات تروریستی تجلیل می‌کند باید از کشور اخراج شود.»

هر کسی که پاسپورت آلمانی ندارد و از اقدامات تروریستی تجلیل می‌کند باید از کشور اخراج شود
نانسی فایزر
وزیر کشور آلمان

خانم فایزر درباره آستانه اقدامات دولت آلمان برای اخراج مهاجران، تاکید کرد که کسانی که صرفا در فضای مجازی یک «کلیک ساده» کردند و محتوای دیگران را «پسندیدند» با چنین اقداماتی مواجه نمی‌شوند.

او تصریح کرد: «منظور ما تجلیل واقعی از خشونت است. نفرت‌پراکنی در شبکه‌های اجتماعی و انتشار چنین متن‌هایی هیزم بر آتش خشونت می‌اندازد و می‌تواند منجر به تشویق افراط‌گرایان برای ارتکاب به اعمال خشونت‌آمیز جدید شود.»

همچنین، یک سخنگوی وزارت کشور آلمان تاکید کرد که کسانی که دستور اخراج دریافت می‌کنند، قادر خواهند بود که این تصمیم را در دادگاه به چالش بکشند.

این لایحه قانونی برای اجرایی شدن باید به تصویب پارلمان آلمان برسد. خانم فایزر گفت که امیدوار است قانون‌گذاران پس از تعطیلات تابستانی به آن رای مثبت دهند.

پیش‌تر نیز در پی انتشار محتواهایی در شبکه‌های اجتماعی حکم‌هایی صادر شده بود. برای نمونه، یک امام جماعت در شهر مونیخ به دلیل انتشار پستی در شبکه‌های اجتماعی درست همزمان با حملات حماس به اسرائیل مبنی بر این که «هر کس به روش خودش اکتبر را جشن می‌گیرد»، به پرداخت جریمه چهار هزار و ۵۰۰ یورویی محکوم شد.

اولاف شولتس، صدراعظم آلمان در پی حمله مانهایم طی سخنرانی در پارلمان خواستار اخراج کسانی شد که اقدام تروریستی را ارج می‌نهند.

او گفته بود: «گرامی‌داشت اقدامات تروریستی به منزله سیلی بر صورت قربانیان و خانواده‌هایشان و نظام دموکراتیک ما است.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آلمان مذاکرات محرمانه برای اخراج مجرمان افغان به کشورهای ثالث را آغاز کرد

صدراعظم آلمان: پناهجویان مرتکب جنایت باید از کشور اخراج شوند

تبعات قتل پلیس آلمان با چاقو بدست یک افغان؛ برلین مهاجرانی را که تهدید امنیتی باشند اخراج می‌کند