Eventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
Find Us
آگهی

گاردین: نویسنده راهنمای «اونلی‌فنز» و کارآفرین فناوری پشت پرده شبکه نفرت‌پراکنی حامی اسرائيل است

تظاهرات حامیان فلسطینیان در فلوریدا
تظاهرات حامیان فلسطینیان در فلوریدا Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از Farhad Mirmohammadsadeghi با استفاده از  The Guardian
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

به گزارش گاردین، دانیل لیندن، کارآفرین عرصه فناوری ساکن فلوریدا یکی از محرکان اصلی یک شبکه دروغ و نفرت‌پراکنی حامی اسرائيل است که به دنبال هدایت هدایت افکار عمومی ایالات متحده، استرالیا و بریتانیا است. آقای لیندن همچنین نویسنده کتاب راهنمای استفاده از وبسایت «اونلی‌فنز»(Onlyfans) است.

آگهی

این شبکه که «اتحادیه شیریون» (Shirion Collective) نام دارد، تاکنون بسیاری از فعالان حامی فلسطینیان از جمله چندین یهودی را مورد آزار قرار داده است. اتحادیه شیریون همچنین برای شناسایی معترضان حامی فلسطینیان جایزه تعیین می‌کند، تئوری‌های توطئه علیه افراد مشهور چون جورج سوروس را نشر می‌دهد و همچنین از یک پلاتفرم نظارتی هوش مصنوعی سخن می‌گوید، با این حال این شبکه هیچ‌ اطلاعاتی درباره نحوه عملکرد این پلاتفرم نظارتی منتشر نکرده است.

گاردین بر اساس سوابق عمومی و اطلاعات منابع متن باز گزارش داد که آقای لیندن با راه‌اندازی کارزار‌های تامین مالی، نقش کلیدی را در راه‌اندازی و سرمایه‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی اتحادیه شریون بازی کرده است.

«شبکه نظارتی»

اتحادیه شیریون یک عملیات آنلاین است که از اواخر سال ۲۰۲۳ بر روی پلاتفرم‌هایی از جمله شبکه اجتماعی ایکس، تلگرام و گوفاندمی (GoFundMe) آغاز به کار کرده و فعالیت آن حول انتشار محتوای پروپاگاندای حامی اسرائیل و ضد فلسطینیان و آزار حامیان فلسطینیان در غرب است.

اتحادیه شریون در حساب شبکه اجتماعی ایکس خود را «اتحادیه و شبکه نظارتی» توصیف کرده که هدفش «رهیابی و افشای تهاجمی یهود‌ستیزی» است، آنگونه که «رسانه‌های جریان اصلی» انجام نمی‌دهند.

شیریون در ما مه دو کارزار تامین مالی راه‌اندازی کرد و توانست ۵۷ هزار دلار کمک جمع‌آوری کند. هدف این کارزار‌ها نمایش صحنه‌هایی از حملات هفتم اکتبر حماس به اسرائیل بر روی نمایشگرهای بزرگ در نزدیکی دانشگاه‌های مختلف در ایالات متحده بود.

این اقدام توجه منتقدان از جمله، الهان عمر عضو مجلس نمایندگان ایالات متحده را به خود جلب کرد. او در اعتراض به نمایش این صحنه‌ها در دانشگاه کالیفرنیا لس‌آنجلس (UCLA) در کنگره آمریکا سخنرانی کرد.

جایزه نقدی برای افشاکنندگان

اتحادیه شینیون کسانی را که در راهپیمایی‌های حامیان فلسطینیان شرکت می‌کنند را یهودستیز می‌خواند. این شبکه از اواخر سال ۲۰۲۳ برای شناسایی این افراد و سازمان‌دهندگان این راهپیمایی‌ها «جایزه» تعیین می‌کند.

این شبکه در روز ۲۹ نوامبر در شبکه اجتماعی ایکس با اعلام کارزاری به نام «خودی‌ها در مقابل یهودستیزی» اعلام کرد که برای «اطلاعات موثق» پول نقد پرداخت می‌کند.

شیریون میزان این جایزه را از ۵۰۰ دلار برای شناسایی دانشجویان تا ۱۰ هزار دلار برای شناسایی سیاستمداران شرکت‌کننده در این‌ گونه تظاهرات اعلام کرد.

در ماه‌های بعد این شبکه ادعا کرد که مبالغی را به عنوان جایزه به افراد مختلف پرداخت کرده است. همچنین در ۱۹ ژوئن اعلام کرد که هزار دلار برای شناسایی معترضی که در روز چهارم ژوئن خواستار اطلاعات هویتیش شده بود، پرداخت کرده است.

دروغ و نفرت‌‌پراکنی

فراتر از برنامه پاداش‌ها، شیریون به اسلام‌هراسی و نفرت‌پراکنی فلسطینی ستیزانه می‌پردازد. از جمله اقدامات آن می‌توان به تجلیل از کشتار و ویرانی در غزه و تشویق خشونت علیه حامیان فلسطینیان در غرب اشاره کرد.

شیریون همچنین بارها از خشونت پلیس در برابر معترضان حامی فلسطینیان در آمریکا تجلیل کرده است. این شبکه همچنین از اعمال خشونت علیه برخی روزنامه‌نگاران تجلیل کرده و آن‌ها را «مارکسیست» خطاب کرده است.

اتحادیه شیریون به تئوری‌های توطئه نیز بسیار علاقه‌مند است. این شبکه در روز ۱۹ دسامبر ۲۰۲۳ در پستی اعلام کرد که «چپ‌گرایان» برای تقویت اعتراضات حامیان فلسطینیان، افرادی را به طور غیرقانونی وارد ایالات متحده کرده‌اند.

در روز ۱۰ مه، شیریون در شبکه اجتماعی ایکس نسبت به «بنیاد‌های مرتبط با جورج سوروس» هشدار داد.

هایدی بیریچ، کارشناس افراط‌گرایی در «پروژه جهانی مبارزه با نفرت و افراط‌گرایی» می‌گوید: «تئوری‌های توطئه مرتبط با جرج سوروس همیشه به طور ضمنی با یهود‌ستیزی مرتبط هستند. بسیار عجیب است که آقای لیندن که خود را حامی اسرائیل می‌داند، تئوری‌های توطئه یهود‌ستیزانه منتشر می‌کند.»

شیریون همچنین تئوری‌های توطئه‌ای راجع‌به مسلمانان منتشر کرده است. از جمله آن‌ها می‌توان به تئوری مبنی بر این که «مسلمانان در حال تسلط بر اروپا هستند» اشاره کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آلمان «تجلیل‌کنندگان از تروریسم» را اخراج می‌کند؛ «خارجی‌ها مجاز به نفرت‌پراکنی نیستند»

گزارش سالانه سازمان اطلاعات و امنیت کانادا: ایران از تهدید‌های اصلی برای امنیت کانادا است

اتحادیه اروپا: با یهودستیزی و نفرت‌پراکنی علیه مسلمانان مبارزه می‌کنیم