Eventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
Find Us
آگهی

حمله به حزب‌الله لبنان؛ ارتش اسرائيل «طرح‌های عملیاتی» را تایید کرد

مرز اسرائيل و لبنان
مرز اسرائيل و لبنان Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار به روز شده در
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

ارتش اسرائیل روز سه‌شنبه اعلام کرد که «طرح‌های عملیاتی» را برای حمله به گروه حزب الله لبنان تایید کرده است.

آگهی

ارتش این کشور در بیانیه‌ای ضمن بیان این مطلب اضافه کرد که اوری گوردین، فرمانده فرماندهی شمال و عود باسیوک، رئیس اداره عملیات ارتش اسرائيل طرح ها علیه حزب‌الله در امتداد مرز با لبنان را به عنوان بخشی از آمادگی‌ها برای نبرد احتمالی مورد بررسی و تایید قرار دادند.

در این بیانیه همچنین اشاره شده که ارتش اسرائيل تصمیماتی در مورد تداوم افزایش آمادگی نیروها در میدان نبرد گرفته است. این اعلامیه در بحبوحه افزایش تنش‌ها بین دو طرف، همچنین در زمانی منتشر شد که آموس هوکشتاین، فرستاده آمریکا در سفر خود به منطقه، از لبنان و اسرائيل خواست درگیری‌های مرزی خود را سریعا کاهش دهند.

نماینده آمریکا در این سفر با نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان دیدار کرد. آقای میقاتی در این سفر خطاب به هوکشتاین گفت: «لبنان به دنبال تشدید تنش نیست و آنچه لازم است صورت گیرد توقف تجاوزات مداوم اسرائیل به لبنان و بازگشت آرامش و ثبات در مرزهای جنوبی است.»

در مقابل حزب‌الله در بیانیه‌ای روز سه‌شنبه اعلام کرد که حملاتی را به اهداف نظامی اسرائیل در مزارع شبعا و دیگر مناطق اشغالی انجام داده است. این حملات منجر به تلفات نظامیان اسرائیلی و آتش زدن مواضع آنها شد. حزب‌الله همچنین ویدئویی را منتشر کرد که در آن پهپادهای این کشور در حال انجام عملیات شناسایی هوایی در شمال اسرائیل هستند.

به گزارش خبرگزاري ملی لبنان، نيروهاي اسرائيلی روز سه شنبه حملات متعددی را به چند شهرک در منطقه مرزي جنوب لبنان انجام دادند كه در نتيجه آن چندين نفر مجروح شدند.

در همان روز، نیروهای دفاعی اسرائیل گزارش دادند که چند پهپاد را در شمال این کشور هدف گرفته و سرنگون کردند. ضمن اینکه اسرائيل حملات متعددی را به نقاطی که پهپادها از آنجا پرواز خود را آغاز کرده بودند، انجام داد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

تنش‌ها در امتداد مرز اسرائیل و لبنان در ۸ اکتبر ۲۰۲۳ و به دنبال رگبار راکت‌هایی که حزب‌الله در همبستگی با حماس، به سمت اسرائیل پرتاب کرد، آغاز شد. اسرائیل سپس با شلیک توپخانه سنگین به سمت جنوب شرقی لبنان به تلافی پرداخت و از آن زمان در طی ماه‌های اخیر بارها تبادل آتش میان طرفین صورت گرفته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جنگنده‌های اسرائیل مواضع حزب‌الله در جنوب لبنان را بمباران کردند

اخبار متناقض از سرنوشت پدر شوهر زینب سلیمانی؛ آیا نفر دوم حزب‌الله لبنان کشته شده است؟

حزب‌الله لبنان در واکنش به کشته‌شدن فرمانده ارشد خود بیش از ۱۰۰ موشک و راکت به اسرائیل شلیک کرد