Eventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
Find Us
آگهی

تایلند ازدواج همجنس‌گرایان را قانونی کرد

ازدواج همجنس‌گرایان در تایلند قانونی شد
ازدواج همجنس‌گرایان در تایلند قانونی شد Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از مسعود سالاری
تاریخ انتشار به روز شده در
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مجلس سنای تایلند روز سه شنبه ۱۸ ژوئن (۲۹ خرداد) نسخه نهایی لایحه برابری ازدواج را تصویب کرد و بدین ترتیب این کشور به عنوان نخستین آسیای جنوب شرقی راه را برای به رسمیت شناختن زوج‌های همجنس در این منطقه هموار ساخت، گرچه این قانون نیازمند امضای نهایی پادشاه است.

آگهی

این لایحه پس از گذشت بیش از دو دهه تلاش کنشگران و سیاستمداران و نیز پس از آن که پیش‌نویس‌های قبلی به تصویب پارلمان نرسیدند، ارائه شد. حامیان دگرباشان جنسی این اقدام را «گامی بزرگ رو به جلو» نامیدند.

تقریباً تمامی قانونگذاران در مجلس اعلای تایلند به این لایحه رأی مثبت دادند و این قانون در مرحله بعدی نیاز به تأیید سلطنتی دارد. قانون برابری ازدواج، ۱۲۰ روز پس از انتشار در روزنامه سلطنتی، لازم‌الاجرا خواهد شد.

در صورت تصویب نهایی پادشاه، تایلند همچنین پس از نپال و تایوان، سومین کشور آسیایی خواهد بود که در آن ازدواج همجنس‌گرایان قانونی اعلام می‌شود.

پلایفاه کیوکا شودلاد، عضو کمیته پارلمانی تایلند در مورد ازدواج همجنس‌گرایان گفت: «ما بسیار مفتخریم که تاریخ را می‌سازیم. امروز عشق بر تعصب پیروز شد. پس از بیشتر از ۲۰ سال مبارزه، امروز می‌توانیم بگوییم که این کشور دارای قانون برابری ازدواج است.»

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

قانون‌گذاران و کنشگران روز سه شنبه در پارلمان تایلند، با تکان دادن پرچم‌های رنگین‌کمان و با لبخند این رویداد را جشن گرفتند و برخی نیز مشت‌های خود را به نشانه همبستگی با جامعه دگرباشان جنسی بالا بردند.

تایلند که یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری آسیاست، تاکنون به خاطر فرهنگ مدارا با جامعه ال‌جی‌بی‌تی شناخته شده بود.

در آغاز ماه ژوئن و همزمان با رژه افتخار دگرباشان جنسی در بسیاری از کشورهای جهان، هزاران همجنس‌گرا و کنشگر حقوق دگرباشان در خیابان‌های بانکوک رژه رفتند و سرتا تاویسین، نخست وزیر تایلند نیز با پوشیدن پیراهن رنگین کمانی به آنها پیوست.

کمیسیون جامعه مدنی برابری ازدواج، فعالان و زوج‌های ال‌جی‌بی‌تی تایلند در بیانیه‌ای درباره تصویب آزادی ازدواج همجنس‌گرایان گفت: «این امر بر پرچمداری تایلند در زمینه ارتقای حقوق بشر و برابری جنسیتی در منطقه تأکید می‌کند».

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دگرباشان و همجنس‌گرایان سائوپائولو در رژه افتخار: راهپیمایی می‌کنیم تا پرچم خود را پس بگیریم

دلارهای صورتی؛ چرا مراکز مالی آسیایی به دنبال اعطای حقوق قانونی بیشتر به دگرباشان جنسی هستند؟

تصاویری از رژه دگرباشان جنسی در اروپا و آسیا