Eventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
Find Us
آگهی

اسرائیلی‌ها از ورود به نمایشگاه تسلیحاتی پاریس منع شدند

معترضان در بیرون از نمایشگاه یوروساتوری
معترضان در بیرون از نمایشگاه یوروساتوری Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دادگاهی در فرانسه حضور شهروندان اسرائیلی و غیراسرائیلی‌های مرتبط با شرکت‌های سازنده تسلیحات اسرائیل را در نمایشگاه بین‌المللی تسلیحاتی پاریس، موسوم به «یوروساتوری» منع کرد.

آگهی

پیش از صدور حکم روز شنبه دادگاه فرانسه مبنی بر منع حضور شهروندان و شرکت‌های اسرائیلی در نمایشگاه یوروساتوری ۲۰۲۴، دولت این کشور نیز حضور صنایع نظامی اسرائیل در این نمایشگاه را منع کرده بود.

مسئولان برگزاری نمایشگاه یوروساتوری ۲۰۲۴ پیش از این با وجود مخالفت دولت فرانسه با حضور صنایع نظامی در این نمایشگاه، اعلام کرده بودند که شهروندان اسرائیلی می‌توانند در نمایشگاه تسلیحاتی سال جاری شرکت کنند.

دادگاه شهر «بوبینی» در حومه پاریس با گسترش ممنوعیت علیه حضور شرکت‌های اسرائیلی، حکم داد که باید مانع از حضور افرادی شد که ممکن است برای شرکت‌های اسرائیلی به عنوان «واسطه» کار کنند.

این دادگاه در حکم خود به برگزارکنندگان نمایشگاه یوروساتوری ۲۰۲۴ دستور داده است با نصب تابلوهای بزرگ در ورودی این نمایشگاه، به‌طور روشن و رسمی تأکید کنند که شرکت‌های اسرائیلی و نمایندگان آن‌ها و همچنین هرگونه عوامل دیگری که با اسرائیل مرتبط هستند اجازه ورود به نمایشگاه یوروساتوری ندارند.

پیش از این قرار بود ۷۴ شرکت اسرائیلی در نمایشگاه پنج‌روزه یوروساتوری ۲۰۲۴ که از امروز دوشنبه ۱۷ ژوئن با حضور ۱۷۰۰ شرکت و ۶۰ هزار شرکت‌کننده از ۱۵۰ کشور شروع شده است، شرکت کنند.

شارل بدوین، مدیر نمایشگاه یوروساتوری در پی صدور حکم دادگاه گفت که «در اسرع وقت» علیه این حکم درخواست تجدیدنظر خواهد داد.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

حکم دادگاه فرانسه به دنبال شکایت گروه‌های حامی فلسطینی‌ها از حضور افراد مرتبط با شرکت‌های اسرائیلی در نمایشگاه یوروساتوری ۲۰۲۴ صادر شده است.

ماه گذشته میلادی، وزارت دفاع فرانسه با توجه به درخواست امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری این کشور برای توقف عملیات نظامی اسرائیل در رفح، میزبانی از شرکت‌های اسرائیلی در نمایشگاه پاریس را نامناسب تشخیص داد.

دستور وزارت دفاع فرانسه پس از آن صادر شد که دست‌کم ۴۵ غیرنظامی فلسطینی در حملات نیروی هوایی اسرائیل به ادوگاه آوارگان در رفح کشته شدند.

روسیه و بلاروس از دیگر غایبان رویداد یوروساتوری ۲۰۲۴ هستند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بزرگترین اردوگاه نظامی در فرانسه از زمان جنگ جهانی تاکنون برای تأمین امنیت المپیک ساخته می‌شود

چرا ماکرون می‌خواهد به زلنسکی میراژ ۲۰۰۰ بدهد؟

درخواست بورل برای اجرای حکم دادگاه لاهه در مورد جنگ غزه؛ اونروا: حمله به آوراگان در رفح وحشتناک است