Eventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
Find Us
آگهی

بزرگترین اردوگاه نظامی در فرانسه از زمان جنگ جهانی تاکنون برای تأمین امنیت المپیک ساخته می‌شود

تمرین سربازان در یک پایگاه نظامی در مرکز فرانسه برای مقابله با پهپادها به تاریخ ۲۲ مارس ۲۰۲۴
تمرین سربازان در یک پایگاه نظامی در مرکز فرانسه برای مقابله با پهپادها به تاریخ ۲۲ مارس ۲۰۲۴ Copyright آسوشیتدپرس
Copyright آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار به روز شده در
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

فرانسه این روزها با سرعتی سرسام‌آور در حال ساخت بزرگترین اردوگاه نظامی خود از زمان جنگ دوم جهانی است تا هزاران سربازی را که برای تأمین امنیت المپیک پاریس در نظر گرفته شده‌اند، در خود جای دهد.

آگهی

در این روزها، ردیف‌هایی از خوابگاه‌های موقت در محوطه‌ای که زمانی محل برگزاری نمایشگاه در شرق پاریس بود، جا خوش کرده‌اند و بازی چرخ و فلک‌‌ و پشمک‌فروشی جای خود را به تخت‌خواب‌های دو طبقه سبز و سالن‌های غذاخوری بزرگ برای میزبانی از ۴۵۰۰ سرباز داده‌اند.

این اردوگاه نظامی در مدت زمان تعریف شده ۶۵ روز ساخته خواهد شد که در نوع خود یک رکورد محسوب می‌شود و اولین گروه سربازان نیز در تاریخ سوم ژوئیه (۱۳ تیر) وارد آن خواهند شد.

سیزده روز بعد از آن، این سربازان قرار است از مراسم افتتاحیه المپیک تابستانی پاریس، در امتداد شش کیلومتری رودخانه سن که همواره کانون نگرانی‌های امنیتی بوده است، از منطقه حفاظت کنند.

دنیس لسافر از  شرکت پیمانکار این پروژه معتقد است که آنها «طبق برنامه پیش می‌روند» و تاخیری در برنامه‌شان وجود ندارد.

قیاس با اردوگاه نازی‌ها

در مجموع، ۱۸ هزار پرسنل نظامی ارتش برای تامین امنیت بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ که از ۲۶ ژوئیه تا ۱۱ اوت (۵ تا ۲۱ مرداد) برگزار می‌شود، حضور خواهند داشت.

سربازان مستقر در این پادگان موقت قرار است به ۴۵ هزار نفر از نیروهای امنیت داخلی از جمله پلیس و ژاندارمری و همچنین بین ۱۸ تا ۲۲ هزار نیروی داوطلب حراست که در هر روز امنیت المپیک ۲۰۲۴ پاریس را تضمین خواهند کرد، بپیوندند.

به فیسبوک یورونیوز فارسی بپیوندید 

اگرچه که این اردوگاه از نظر مقیاس شبیه به اردوگاه‌های دوران اشغال فرانسه توسط نازی‌های آلمان است، اما امکانات رفاهی ارائه شده در اردوگاه فعلی، زمین تا آسمان با آن دوران فرق دارد.

ژنرال فیلیپ پورکه به خبرگزاری فرانسه گفت: «در سال ۱۹۴۵، اردوگاه‌ها از چادر بود،‌ حال آنکه در سال ۲۰۲۴، این اردوگاه‌ها از سازه‌های دائمی با امکاناتی نظیر اینترنت بیسیم و تهویه مطبوع برخوردار است که تصور آن ۵۰ سال پیش ممکن نبود.»

او در ادامه افزود که «این امکانات برای اطمینان از آمادگی سربازان ما برای انجام وظایف خود در طول المپیک ضروری است.» این ژنرال فرانسوی خاطرنشان کرد که این استانداردها «تاحدودی از استانداردهای سالن‌های عملیاتی ما در خارج از کشور هم بهتر است.»

آخرین اردوگاه بزرگی که توسط نیروهای مسلح فرانسه در سال‌های اخیر برپا شد، در گائو در کشور آفریقایی مالی بود. بیش از ۲ هزار سرباز مرد در چهارچوب عملیات ضد جهادی موسوم به «برخان» تا قبل از اینکه در سال ۲۰۲۲ کشور مالی را ترک کنند، در وسط بیابان‌های مالی مستقر بودند.

شراب نه، ولی آبجو تا دلتان بخواهد!

این اردوگاه که به مثابه شهری در داخل شهر دیگر است، دارای اتاق‌هایی با فضایی برای حداکثر ۱۸ سرباز، لوله‌کشی متصل به شبکه آب و فاضلاب پاریس و یک سالن بدنسازی وزنه‌برداری، و همچنین سه مکان برای سرو نوشیدنی پر از آبجو است - اما خبری از مشروب یا نوشیدنی‌های الکلی با درصد بالا نیست.

ماموریت اصلی این سربازان انجام گشت‌زنی خواهد بود که در هر نوبت نزدیک به ۲۰ کیلومتر را طی می‌کنند و حدود ۲۰ کیلوگرم هم تجهیزات را بر پشت خود حمل می‌کنند.

نمایی از داخل اردوگاه در حاشیه شهر پاریس

رعایت تمام استانداردهای سازه‌ای

مأموران در صورت بروز بحران باید ظرف ۳۰ دقیقه آماده استقرار در محل باشند. به گفته فرمانده نظامی منطقه پاریس، بزرگترین نگرانی‌ها شامل «تهدید‌های تروریستی، پرواز هواپیماهای بدون سرنشین و اعتراضات و حملات سایبری» است.

این اردوگاه نظامی به نام سرجوخه «آلن میمون» نامگذاری شده است که در سن ۱۸ سالگی به ارتش پیوست و بعدا به یکی از مشهورترین ورزشکاران فرانسه تبدیل شد و مدال‌های المپیک را در سال های ۱۹۴۸، ۱۹۵۲ و ۱۹۵۶ در مسابقات دوومیدانی و ماراتن کسب کرد.

آلن میمون در حال برنده شدن در مسابقه ماراتون بریتانیا در سال ۱۹۵۴ (چپ) و همان ورزشکار در حال حمل مشعل المپیک ۲۰۰۴ یونان (راست)
آلن میمون در حال برنده شدن در مسابقه ماراتون بریتانیا در سال ۱۹۵۴ (چپ) و همان ورزشکار در حال حمل مشعل المپیک ۲۰۰۴ یونان (راست) آسوشیتدپرس

بنا به درخواست ادارات میراث و محیط زیست فرانسه، محوطه ۱۰ هکتاری این اردوگاه به گونه‌ای حصارکشی شده که با چشم‌انداز اطراف تداخلی نداشته باشد.

ارتفاع هیچ سازه‌ای بیش از یک طبقه نیست و هر بنا حداقل دو متر از درختان محافظت شده فاصله دارد.

حتی طراحی سالن غذاخوری  به گونه‌ای است که منعکس کننده تصویر درختان کاج، راش و شاه بلوط اطراف است.

آگهی

این غذاخوری که بیش از ۵ هزار متر مربع مساحت دارد، دارای صندلی برای ۲۱۰۰ سرباز گرسنه است که در طول بازی‌های المپیک چندین هزار کیلوگرم غذا مصرف خواهند کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

روایت‌های ممنوعه از جنگ جهانی دوم؛ زن فرانسوی از تجاوز جنسی سربازان آمریکایی به مادرش می‌گوید

در آستانه بازی‌های المپیک، پلیس فرانسه پناهجویانی را که مقابل تالار شهر پاریس می‌خوابیدند بیرون کرد

قیمت بالای بلیت‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس؛ منتقدان: با شعار «بازی‌هایی برای همه» در تضاد است