Eventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

درخواست بورل برای اجرای حکم دادگاه لاهه در مورد جنگ غزه؛ اونروا: حمله به آوراگان در رفح وحشتناک است

بمباران رفح
بمباران رفح Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه ۲۷ مه خواستار اجرای تصمیم اخیر دیوان بین‌المللی دادگستری در مورد جنگ غزه شد.

آگهی

او در واکنش به حمله اسرائیل به رفح تأکید کرد «آنچه که شب گذشته رخ داد، ما را وادار می‌کند تا بر ضرورت اجرای تصمیم دیوان بین‌المللی دادگستری مبنی بر توقف فوری جنگ تایید کنیم.»

بورل در ادامه گفت: «ما باید به روال کار دادگاه کیفری بین‌المللی احترام بگذاریم و اجازه دهیم که دادگاه بدون هرگونه تهدیدی تصمیم بگیرد.»

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین گفت: «متاسفانه آنچه که در ساعات اخیر دیده‌ایم این است که اسرائیل عملیاتی را که از آن خواسته شده بود متوقف کند، ادامه می‌دهد و همچنین حماس هم در حال پرتاب موشک به اسرائیل است.» بورل در ادامه تأکید کرد که هم حماس و هم اسرائیل به حکم دادگاه احترام نمی‌گذارند.

در همین زمینه، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که این نهاد اروپایی پیشنهاد «احیای ماموریت اتحادیه اروپا در گذرگاه رفح» را ارائه خواهد کرد. البته بورل تأکید کرد که این پیشنهاد با سپردن مسئولیت اداره غزه به تشکیلات خودگردان فلسطینی اجرا خواهد شد.

اونروا: غزه به جهنم روی زمین تبدیل شده است

همزمان آژانس امدادرسانی و کاریابی ملل متحد برای پناهندگان فلسطینی، موسوم به «اونروا» اعلام کرد که غزه به «جهنم» روی زمین تبدیل شده است.

این نهاد بین‌المللی در حساب کاربری خود در شبکه ایکس نوشت گزارش‌ها از حمله یکشنبه‌شب ارتش اسرائیل به آوارگان فلسطینی در شهر رفح در جنوب غزه، «وحشتناک» است.

به گزارش برخی منابع خبری از غزه، در حملات هوایی یکشنبه‌شب ارتش اسرائیل به رفح، دست‌کم ۳۵ نفر کشته و ده‌ها نفر مجروح شدند.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

آن‌ها همچنین از گرفتار شدن تعدادی از فلسطینی‌ها در شعله‌های آتش در پی حمله به چادرهای آوارگان جنگ غزه خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، تصاویر ویدئویی منتشر شده از محل بمباران ارتش اسرائیل در شهر رفح حکایت از «یک حمله هوایی سنگین و خسارت فراوان» دارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حمله موشکی حماس به تل‌آویو؛ ده‌ها نفر در بمباران مرگبار محل اسکان آوارگان فلسطینی در رفح جان باختند

درگیری‌های سربازان اسرائیلی و جنگجویان حماس در غرب رفح شدت یافته است

پیش‌روی تانک‌های اسرائیلی به عمق رفح؛ بیش از ۸۰۰ هزار فلسطینی از جنوب غزه گریخته‌اند