Eventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
Find Us
آگهی

انتخابات پارلمانی فرانسه؛ راست‌های افراطی در نظرسنجی‌ها از ائتلاف چپ‌ها محبوب‌ترند

راهپیمایی حامیان ائتلاف احزاب چپگرا در فرانسه
راهپیمایی حامیان ائتلاف احزاب چپگرا در فرانسه Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نتایج تازه‌ترین نظرسنجی موسسه افکارسنجی اِلَب (Elabe) برای شبکه تلویزیونی بی‌اف‌ام‌ و نشریه «لو تریبون دو دیمانش» نشان می‌دهد که احزاب چپگرا با وجود شکل‌دهی ائتلافی فراگیر همچنان ۶ واحد درصد کمتر از حزب راست افراطیِ اجتماع ملی محبوبیت دارند.

آگهی

بر پایه نتایج این نظرسنجی، دو هفته پیش از برگزاری دور نخست انتخابات پارلمانی زودهنگام فرانسه، حزب اجتماع ملی به رهبری جوردن باردلا با جلب نظر ۳۲ درصد مردم پیشتاز است. جبهه مردمی که با اتحاد احزاب تشکل‌های چپگرا و با هدف مقابله با موج راستگرایی افراطی تشکیل شده محبوبیتی ۲۶ درصدی دارد.

بلوک سوم سیاسی در فرانسه که احزاب راست میانه با پشتیبانی امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری را شامل می‌شود، در این نظرسنجی با کسب حمایت ۱۷ درصدی در جایگاه سوم قرار گرفت.

البته ۲۵ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی از ابرازنظر خود در مورد این که حامی کدامیک از این سه بلوک سیاسی هستند، امتناع کرده‌اند ولی ۵۰ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی از پیروزی راست‌های افراطی ابراز نگرانی کرده، ۳۰ درصد از آن ابراز رضایت و ۲۰ درصد دیگر نیز اعلام بی‌تفاوتی کرده‌‌اند.

به فیسبوک یورونیوز فارسی بپیوندید

امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه، پس از آن که حزب اجتماع ملی موفق شد بیش از ۳۰ درصد کرسی‌های این کشور در پارلمان اروپا را از آن خود کند، با هدف رجوع دوباره به آراء مردم و تشکیل دولتی فراگیر اقدام به انحلال پارلمان کرد. بر این اساس، دور نخست انتخابات پارلمانی زودهنگام فرانسه ۳۰ ژوئن (۱۰ تیر) برگزار خواهد شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

خطرهای نهفته در انحلال مجلس فرانسه؛ ماکرون: میانه‌روها علیه راست افراطی متحد شوند

جردن باردلا، برنده بزرگ انتخابات اروپا در فرانسه کیست؟

حضور جوانان در تجمع‌های اعتراضی علیه گروه‌های راست افراطی در فرانسه و بلژیک