Eventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
Find Us
آگهی

جنگنده‌های اسرائیل مواضع حزب‌الله در جنوب لبنان را بمباران کردند

عکس تزئینی از درگیری ها در مرز لبنان و اسرائیل
عکس تزئینی از درگیری ها در مرز لبنان و اسرائیل Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ارتش اسرائیل روز جمعه ۱۴ ژوئن اعلام کرد هواپیماهای جنگی و توپخانه این کشور در پاسخ به شلیک ده‌ها موشک از خاک لبنان به شمال اسرائیل به اهدافی در جنوب لبنان حمله کردند.

آگهی

پیش از این با شلیک حدود ۳۵ موشک از جنوب لبنان به مناطق مرزی شمال اسرائیل در صبح جمعه، آژیرهای خطر در این مناطق به صدا درآمدند.

بنا به گزارش ارتش اسرائیل، نیروهای نظامی این کشور سکوهای پرتاب موشک حزب‌الله در جنوب لبنان را هدف حملات توپخانه‌ای خود قرار دادند و جنگنده‌های اسرائیلی نیز تأسیسات نظامی حزب‌الله را در مناطق عدیسه و کفارکلا بمباران کردند.

صبح جمعه در گزارش‌های تأیید نشده‌ای اعلام شد که هاشم صفی‌الدین، رئيس اجرایی حزب‌الله و نفر دوم این گروه لبنانی در حمله پهپادی اسرائيل در منطقه جناتا کشته شده است.

دو روز پیش نیز حزب‌الله در واکنش به کشته شدن یکی از فرماندهان ارشد خود در جریان حمله اسرائیل به جنوب لبنان، بیش از ۱۰۰ موشک به سمت اسرائیل شلیک کرده بود.

از زمان آغاز جنگ غزه در ماه اکتبر، ارتش اسرائیل و شبه‌نظامیان حزب‌الله به‌طور منظم به تبادل آتش در سراسر مرز دو کشور ادامه داده‌اند.

بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، حملات اسرائیل تاکنون باعث کشته شدن بیش از ۳۰۰ نیروی حزب‌الله و حدود ۸۰ غیرنظامی شده است.

آمریکا و سایر کشورها خواستار راه حل دیپلماتیک برای تبادل آتش بین حزب‌الله به عنوان نزدیک‌ترین متحد غیردولتی ایران و اسرائیل شده‌اند. با این حال هر دو طرف از افزایش شدت درگیری‌ها در روزهای گذشته خبر می‌دهند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

گالانت فرانسه را به اتخاذ «سیاست‌های خصمانه» در قبال اسرائیل متهم کرد

سازمان ملل: کشتار غیرنظامیان در عملیات اسرائیل برای نجات گروگان‌ها در غزه ممکن است جنایت جنگی باشد

اکسیوس: آمریکا به اسرائیل هشدار داد که جنگ محدود با لبنان ایران را به مداخله می‌کشاند