Eventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
Find Us
آگهی

رونمایی از هوش مصنوعی اپل؛ چت‌جی‌پی‌تی چگونه آیفون‌، آی‌پد و مک را متحول کرد؟

تیم کوک، مدیرعامل اپل
تیم کوک، مدیرعامل اپل Copyright Anadolu
Copyright Anadolu
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار به روز شده در
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

اپل روز دوشنبه و پس از مدت‌ها انتظار از استراتژی هوش مصنوعی خود رونمایی کرد که در قالب آن فناوری جدید هوش اپل (Apple Intelligence) را در مجموعه اپلیکیشن‌های خود از جمله سیری (Siri) ادغام کرد و چت‌باتِ چت‌جی‌پی‌تی (ChatGPT) را در دستگاه‌های هوشمند خود به کار گرفت.

آگهی

تیم کوک، مدیرعامل شرکت اپل به همراه دیگر مدیران ارشد این شرکت، در جریان کنفرانسی دو ساعته، قابلیت‌های جدید دستیار صوتی سیری را توضیح دادند.

بهره‌مندی کاربران گوشی‌های آیفون، آی‌پد‌ها و مک‌ها از حضور چت‌جی‌پی‌تی در سیری این امکان را به آنها می‌دهد که عمیق‌تر از گذشته با آن گفتگو کنند و سوال‌های بیشتری بپرسند و جواب‌های دقیق‌تری دریافت کنند.

با فعال شدن چت‌جی‌پی‌تی طیف نوری رنگی صفحه نمایش دستگاه را فرا می‌گیرد. سیری جدید اطلاعات شخصی کاربر را به طور کامل در اختیار دارد. همچنین، این امکان را به کاربر می‌دهد که با صدور فرمان از آن برای انجام اموری همچون نگارش بهتر متن ایمیل، یافتن ضمائم مورد نیاز آن در قالب فایل متنی، صوتی و تصویری بهره ببرد.

استراتژی جدید هوش مصنوعی اپل کاربران را قادر می‌کند تا انجام بخشی از امور روزانه خود را به سیری واگذار کنند. به عنوان نمونه پرکردن فرم‌ها با یافتن اطلاعات و عکس شخصی یا یافتن مدارک شناسایی و نیز پیدا کردن عکس یا موسیقی خاص دریافت شده یا ذخیره شده بسیار ساده‌تر و سریع‌تر از قبل ممکن شده است.

بر پایه ویژگی‌های هوش مصنوعی جدید این شرکت، کاربر توانایی انجام اقدامات درون برنامه‌ای نیز پیدا می‌کند و به طور مثال می‌تواند از سیری بخواهد تا پادکستی را که دوستش برایش ارسال کرده است، پیدا و پخش کند.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید 

همچنین سیری این توانمندی را پیدا کرده که بر اساس دستور کاربر، عکس و فیلمی را ویرایش کند و یا متنی را خلاصه و برای کاربر دیگری ارسال کند. سیری این توانمندی را پیدا کرده تا لحن پیام‌های صوتی و متنی شما را نیز بسته به خواست کاربر و بسته به شرایط او تغییر دهد.

ساختن ایموجی‌ها نیز ساده‌تر و متنوع‌تر از گذشته با همکاری سیری ممکن شده و این ابزار هوش مصنوعی همچنین می‌تواند محتوای تماس‌های صوتی را به متن تبدیل و آنها را خلاصه و برای ذخیره‌سازی یا به اشتراک‌گذاری آماده کند.

سیری از این پس قادر است که کاربران را برای انجام کارهایی که قصد انجام آنها را دارند، راهنمایی کند و آنها را قدم به قدم به پیش ببرد.

مدیران اپل اعلام کردند که برای تقویت ویژگی‌های هوش مصنوعی، قصد دارند از ترکیبی از پردازش روی دستگاه و رایانش ابری استفاده کنند. این بدان معناست که ویژگی‌های تقویت شده هوش مصنوعی در جدیدترین مدل آیفون‌ یعنی آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس و مدل‌های آتی که مجهز‌ به تراشه‌ A17 Pro هستند و نیز مک‌های مجهز به تراشه‌های سری M در دسترس خواهد بود.

اپل همچنین به کاربران محصولات خود وعده داد که با عرضه نسخه ۱۸ سیستم‌عامل آی‌او‌اس خود نه تنها قابلیت‌های سیری بالاتر خواهد رفت بلکه صفحه نمایش آیفون قابل تنظیم‌تر می‌شود و به افراد در خصوص حفظ اطلاعات شخصی‌شان بیش از پیش کمک می‌کند.

دستیار صوتی سیری در iOS 18 قادر خواهد بود تا افزون بر دستور صوتی، دستور متنی را نیز درک و اجرا کند. بنا بر اعلام اپل، سیری خواهد توانست تا از اپلیکیشن‌ها به جای کاربر استفاده کند.

مدیران اپل در پایان این نشست وعده دادند که چت‌‌جی‌پی‌تی از اواخر ۲۰۲۴ وارد آیفون، آی‌پد و مک‌بوک‌ها شود و سیری را در انجام بهتر دستورات کاربران یاری کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رقابت زنان هوش مصنوعی برای کسب تاج «مسابقه زیبایی»؛ با ۱۰ فینالیست برتر آشنا شوید

نسخه جدید چت جی‌پی‌تی چگونه اطلاعات نادرست و تبلیغات ناپسند در اختیار کاربران قرار می‌دهد؟

رونمایی از نسخه جدید «چت جی‌پی‌تی» با قابلیت تعامل صوتی؛ رویای فیلم «او» به واقعیت پیوست