Eventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
Find Us
آگهی

انتخابات پارلمان اتحادیه اروپا از نگاه خبرنگاران یورونیوز؛بزرگترین تهدیداتی که در کمین اتحادیه هستند

پارلمان اروپا
پارلمان اروپا Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در آستانه انتخابات پارلمان اتحادیه اروپا، نگرانی‌ها از خطراتی که آینده این اتحادیه را تهدید می‌کند دلیلی شد تا خبرنگاران یورونیوز به بررسی دلایل این نگرانی‌ها بپردازند.

آگهی

شمارش معکوس برای انتخابات پارلمان اروپا که قرار است از ۶ تا ۹ ژوئن برگزار شود، شروع شده است.

خبرنگاران یورونیوز که تحولات اروپا را از نزدیک زیر نظر دارند، با استفاده از مشاهدات خود از رویدادها و مسائل جاری در این قاره، تلاش کرده‌اند تا دلایل اهمیت و پیامدهای انتخابات پارلمان اروپا را بیان کنند.

بنابراین آن‌ها با توجه به تجربیات و اطلاعات خود از اوضاع فعلی اروپا، توضیح می‌دهند که چرا این انتخابات مهم است و چه موضوع‌هایی در خطر هستند.

بزرگ‌ترین مسائل پیش روی اتحادیه اروپا چیست؟

جک شیکلر، خبرنگار اقتصادی بر این نظر است که افزایش هزینه‌های زندگی یکی از مسائل مهمی است که اروپایی‌ها هنگام رأی‌دادن در ماه ژوئن به آن توجه خواهند کرد.

او بر اساس یک نظرسنجی که یورونیوز در سراسر اتحادیه اروپا انجام داده است، گفت که دوسوم شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی اعلام کردند که مقابله با افزایش قیمت‌ها باید اولویت این اتحادیه باشد.

این خبرنگار با اشاره به افزایش ۴۰ درصدی قیمت انرژی در اروپا، گفت که یک‌سوم اروپایی‌ها گفته‌اند که قادر به پرداخت هزینه‌های اضافی نیستند.

او در پایان نتیجه گرفت وقتی اتحادیه اروپا به انرژی و تغییرات آب و هوا فکر می‌کند، باید درباره اینکه چگونه این سیاستگذاری‌ها بر جیب مردم نیز تأثیر خواهد گذاشت، فکر کند.

آیا پیمان جدید مهاجرتی به چندین دهه اختلاف در اتحادیه اروپا پایان می‌دهد؟

میاب مک ماهون، خبرنگار اتحادیه اروپا با بیان اینکه مهاجرت یک موضوع مهم در دهه گذشته اروپا بوده است، گفت اتحادیه اروپا در حال حاضر یک پیمان جدید درباره موضوع مهاجرت و پناهندگی دارد، پیمانی که «ناقص» است و «دوست‌داشتنی» نیست.

او گفت که این پیمان برای چپ‌ها خیلی راست است و برای راست‌ها نیز خیلی چپ است، با این حال، پیمان مهاجرتی اتحادیه اروپا یک نقطه شروع است.

این خبرنگار در ادامه گفت که پیگیری چگونگی تبدیل پیمان مهاجرتی اتحادیه اروپا به قوانین داخلی کشورهای عضو این اتحادیه پس از انتخابات انجام خواهد شد.

اتحادیه اروپا از کجا دفاع خواهد کرد؟

شونا موری، خبرنگار اروپا بر این نظر است که حمله نظامی روسیه به اوکراین، مساله دفاع و امنیت را به محور مذاکرات آینده کمیسیون و پارلمان اروپا تبدیل خواهد کرد.

او با اشاره به عواقب جنگ اوکراین برای اروپا، گفت که اتحادیه اروپا احساس کرده است که برای دفاع از خود باید روی پای خودش بایستد و برای همیشه به آمریکا وابسته نباشد.

آیا پیمان سبز پس از پیروزی راست‌ها دوام خواهد داشت؟

رابرت هاگسون، خبرنگار محیط زیست به قصد اتحادیه اروپا برای کاهش میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای تا ۵۵ درصد تا پایان دهه جاری اشاره کرد و گفت که این تصمیم باید توسط کمیسیون و پارلمان بعدی اروپا پیگیری شود.

او با اشاره به حضور احزاب راست‌ در رقابت‌های انتخاباتی و تلاششان برای جذب آرای کشاورزان گفت که آینده «پیمان سبز اتحادیه اروپا برای مقابله با تغییرات اقلیمی» در صورت پیروزی راست‌گرایان نامعلوم خواهد بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انتخابات پارلمان اروپا و مداخله روسیه؛ مسکو چگونه در حال مداخله در امور اروپا است؟

انتخابات پارلمان اروپا؛ چرا پرتغال و مالت رای‌گیری زودهنگام را مجاز اعلام کرده‌اند؟

عملیات نفوذی روسیه در پارلمان اروپا؛ پلیس به دفتر نمایندگان یورش برد