NewsletterخبرنامهEventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

دیدار رئیس جمهور سوریه با خامنه ای در تهران؛ اسد: هزینه مقاومت کمتر از هزینه سازش است

حضور بشار اسد رئیس‌جمهوری سوریه در تهران در دیدار با علی خامنه‌ای رهبر ایران و محمد مخبر جانشین رئیس جمهور ایران، ۳۰ مه ۲۰۲۴
حضور بشار اسد رئیس‌جمهوری سوریه در تهران در دیدار با علی خامنه‌ای رهبر ایران و محمد مخبر جانشین رئیس جمهور ایران، ۳۰ مه ۲۰۲۴ Copyright آسوشیتدپرس
Copyright آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه برای تسلیت درگذشت ابراهیم رئیسی در روز  پنج‌شنبه ۳۰ ماه مه ( ۱۰ خرداد) در تهران با علی خامنه‌ای رهبر ایران دیدار کرد و این در حالی است که او در مراسم تشییع جنازه رئیس جمهوری پیشین ایران غایب بود.

آگهی

ظاهرا سفر بشار بدون اعلام قبلی در رسانه‌ها انجام شده است. آخرین دیدار علی خامنه‌ای ‌و بشار اسد در سال ۲۰۲۲ در تهران بود که طی آن دو طرف خواستار تقویت روابط شدند.

علی خامنه‌ای در این دیدار با تاکید بر هویت ممتاز سوریه در منطقه، ایران و سوریه را از ارکان مهم «محور مقاومت» دانست و بر تقویت ارتباطات ایران و سوریه تاکید کرد. بشار اسد نیز در همین باره اعلام کرد: «بیش از ۵۰ سال، خط مقاومت در منطقه پیشرفت کرده و اکنون به یک رویکرد اعتقادی و سیاسی تبدیل شده است.» او همچنین اعلام کرد: «هزینه مقاومت کمتر از هزینه سازش است.»

در این دیدار علی خامنه‌ای در مورد تلاش‌های غرب برای سقوط سوریه اعلام کرد که آن‌ها اکنون تلاش می‌کنند تا «با وعده‌های نادرست، سوریه را از معادلات منطقه خارج کنند». وی همچنین با اشاره به فشارهای سیاسی و اقتصادی آمریکا و اروپا بر ایران و سوریه بر لزوم افزایش همکاری‌ها برای عبور از این شرایط تاکید کرد.

خامنه‌ای همچنین بر تداوم رویکرد همکاری‌ میان دو کشور تحت هدایت محمد مخبر، جانشین رئیس جمهوری، ابراز امیدواری کرد.

چه کسانی در این دیدار حضور داشتند؟

در دیدار بشار اسد با رهبر جمهوری اسلامی ایران، محمد مخبر جانشین موقت ریاست جمهوری، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و علی باقری کنی سرپرست وزارت امور خارجه حضور داشتند. باقری کنی بعد از درگذشت امیرعبداللهیان سرپرستی این وزارت‌خانه را برعهده گرفته است. حضور مهرداد بذرپاش در این جلسه مورد توجه بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته است.

در این جلسه علی‌ اکبر ولایتی، مشاور رهبر جمهوری اسلامی نیز حضور داشت. پیش‌تر انتشار عکس‌هایی از او که شرایط جسمانی نامناسب وی را نشان می‌داد، واکنش‌های مختلفی را برانگیخته بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کنترل عملیاتی نوار حائل بین مصر و غزه در دست اسرائیل؛ مقام اسرائیلی: جنگ تا پایان ۲۰۲۴ ادامه دارد

آمار و ارقام انتخابات‌های زودهنگام ریاست جمهوری در ایران؛ از بنی‌صدر و رجایی تا خامنه‌ای و رئیسی

امیرعبداللهیان در سوریه: اسرائیل تنبیه خواهد شد؛ دنبال توسعه جنگ در منطقه نیستیم