Eventsمناسبت هاپادکست ها
Loader

Find Us

آگهی

پایان رؤیای زن ۶۰ ساله‌ای که به مسابقات «ملکه زیبایی» آرژانتین راه یافت

الخاندرا ماریسا رودریگز، وکیل ۶۰ ساله که به عنوان نماینده بوینوس‌آیرس در مسابقه دختر شایسه‌ آرژانتین ۲۰۲۴ شرکت کرده بود
الخاندرا ماریسا رودریگز، وکیل ۶۰ ساله که به عنوان نماینده بوینوس‌آیرس در مسابقه دختر شایسه‌ آرژانتین ۲۰۲۴ شرکت کرده بود Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رویاهای زن ۶۰ ساله‌ای که سودای تبدیل شدن به مسن‌ترین شرکت کننده دختر شایسته «میس یونیورس» تاریخ را در سر می‌پروراند، در فینال مسابقات «ملکه زیبایی» آرژانتین به پایان رسید.

آگهی

الخاندرا ماریسا رودریگز، وکیل ۶۰ ساله که به عنوان نماینده بوینوس‌آیرس در مسابقه دختر شایسه‌ آرژانتین ۲۰۲۴ شرکت کرده بود در مرحله فینال عنوان «بهترین چهره» را کسب کرد اما نتوانست تاج این مسابقات را بر سر بگذارد.

روز شنبه در مسابقات فینال، ماگالی بنجام، هنرپیشه و مدل ۲۹ ساله اهل کوردوبا با شکست ۲۷ شرکت کننده دیگر توانست تاج ملکه زیبایی آرژانتین را بر سر بگذارد و به مسابقات دختر شایسته جهان راه یابد.

خانم رودریگز در طول مسابقه، از همه کسانی که ماه گذشته موفقیت او را در مسابقه دختر شایسه بوئنوس آیرس جشن گرفتند، تشکر کرد. با توجه به این‌که برگزار کنندگان مسابقات دختر شایسته جهان اعلام کرده بودند که از سال ۲۰۲۴ هیچ محدودیتی برای حضور در این رقابت‌ها وجود نخواهد داشت، توجه بسیاری از رسانه‌های جهان به این وکیل ۶۰ ساله جلب شد و او را به شهرتی جهانی رساند.

امسال اولین بار در تاریخ ۷۳ ساله این رویداد است که تمام زنان بالای ۱۸ سال حق حضور در این رقابت‌ها را کسب کرده‌اند.

آلخاندرا رودریگز، شرکت کننده در مرحله نهایی مسابقات دختر شایسته آرژانتین
آلخاندرا رودریگز، شرکت کننده در مرحله نهایی مسابقات دختر شایسته آرژانتینAP Photo

رودریگز پس از این رویداد در پشت صحنه به آسوشیتدپرس گفت: « شرکت در این مسابقات برای من یک ماجراجویی بود و هیچ انتظاری از آن نداشتم جز اینکه خودم را به چالش بکشم».

سال گذشته میلادی برگزارکنندگان مسابقه دختر شایسته جهان محدودیت سنی را که از سال ۱۹۵۸ در این رقابت‌ها اجرا می‌شد، برداشتند. پیش از آن تنها زنان ۱۸ تا ۲۸ سال می‌توانستند در این رقابت‌ها حضور داشته باشند.

این تازه‌ترین مورد از یک سری تغییرات در مسابقات دختر شایسته جهان است. رقابتی که بسیاری از گروه‌های فمینیستی و فعالان حقوق زنان آن را جنسیت زده می‌دادند و اولین بار با جنبشی موسوم به «سینه‌بند سوزی» به برگزاری آن اعتراض کردند.

سال ۱۹۶۸ تعداد زیادی از فمنیست‌ها اعتراضی علیه مسابقه دختر شایسته آمریکا در نیوجرسی به راه انداختند که سبب حرکتی نمادین به نام «سینه‌بند سوزی» شد. تظاهرکنندگان با در دست داشتن پلاکاردهایی مرکز همایش را مسدود کردند و اشیایی که نماد سرکوب و ظلم ستیزانه برای زنان بود از جمله کفش‌های پاشنه بلند، لوازم آرایشی، اسپری، سینه‌بند و مژه مصنوعی به همراه مجلاتی چون پلی بوی را داخل سطل زباله پرتاب کردند.

در سال‌های اخیر به ویژه پس از جنبش «MeToo» و فراگیر شدن جنبش‌های عدالت اجتماعی در سراسر جهان، سازماندهندگان مسابقات دختر شایسته جهان نیز تلاش کرده‌اند در این رقابت‌ها به جای ظاهر بیشتر باطن شرکت کنندگان را در نظر بگیرند.

همین امر زمینه را برای شرکت زنان متاهل، باردار، لزبین و ترنس باز کرد و این سازمان تمام اشاره‌های «زیبایی» را از وب‌سایت خود حذف کردند.

آلخاندرا رودریگز، شرکت کننده در مرحله نهایی مسابقات دختر شایسته آرژانتین
آلخاندرا رودریگز، شرکت کننده در مرحله نهایی مسابقات دختر شایسته آرژانتینAP Photo

هرچند در حال حاضر برگزار کنندگان این رویداد به جای ظاهر بر همدلی، اعتماد به نفس و اصالت به عنوان ایده‌آل‌های زنانه تاکید می‌کنند اما نام «دختر جوان» را همچنان از این رقابت‌ها حذف نکرده‌‌‌اند.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید 

بسیاری از زنان، خانم رودریگز را که در سن ۶۰ سالگی در این رقابت‌ها حضور یافت مورد تشویق قرار دادند و برخی دیگر این سوال را مطرح کردند که آیا او معیاری غیرمنطقی برای زنان مسن‌تر تعیین می‌کند یا خیر؟

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ابتکار از مزرعه به میز در حال شکوفایی در قطر است

یک تور غذامحور و استراحتی به صرف قهوه در قطر

سیل در افغانستان؛ طالبان می‌گوید دست‌کم ۱۷ نفر جان باخته‌اند