Eventsمناسبت هاپادکست ها
Loader

Find Us

آگهی

سیل در افغانستان؛ طالبان می‌گوید دست‌کم ۱۷ نفر جان باخته‌اند

سیل در افغانستان
سیل در افغانستان Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

برنامه جهانی غذای سازمان ملل می‌گوید در پی بارش باران و جاری شدن سیل زندگی بیش از ۸۰ هزار نفر تحت تأثیر قرار گرفته است. همزمان مقام‌های محلی طالبان گفته‌اند که تاکنون ۱۷ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

آگهی

سیل در برخی از مناطق ولایت‌های فاریاب، بغلان و بدخشان در شمال شرقی افغانستان همچنین خسارات مالی فراوانی بر جای گذاشته است. اداره مقابله با حوادث طالبان گفته است که در این حوادث در شهر فیض آباد از جمله ۱۰ عضو یک خانواده جان خود را از دست داده‌اند که از این تعداد تنها جسد یک نفر پیدا شده است.

دو هفته پیش سیل فقط در بغلان بیش از ۳۱۵ کشته و ۱۶۰۰ زخمی بجا گذاشته بود.

برنامه جهانی غذای سازمان ملل در حساب توییتر خود خبر داده که منطقه بدخشان در سیل اخیر در افغانستان بیش از سایر نقاط آسیب دیده است. همچنین رسانه‌های محلی افغانستان خبر داده‌اند که آسیب‌های وارده به بخش مرکزی بدخشان قابل توجه بوده و جاده فیض‌آباد - آرگو و بهارک نیز به علت شدت خسارات مسدود شده است. 

در پی بارش شدید باران و جاری شدن سیل در روزهای جمعه و شنبه مناطق مختلفی از افغانستان با مشکلات رو به رو شده‌اند و دفتر هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل خبر داده که در این مدت زندگی هزار و ۸۶۰ خانوار تحت تاثیر قرار گرفته است. این نهاد سازمان ملل همچنین گفته است که در این دو روز بیش از ۹۰۰ دام تلف و ۳۰ هزار درخت میوه هم از بین رفته‌اند.

به گفته این نهاد ۱۰ ولسوالی در غور و همچنین ۸ ولسوالی دیگر در فاریاب بیش از سایر نقاط از این سیل آسیب دیده‌اند. ارزیابی‌های سازمان ملل نشان می‌دهد که سیل‌زدگان در این مناطق به آب، غذا و کمک‌های اولیه و سرپناه «نیاز فوری» دارند.

هدایت‌الله همدرد، رئیس اداره مقابله با حوادث طبیعی در بغلان به خبرگزاری باختر گفت در سیل شام شنبه، یک زن جان باخته و حدود ۴۰۰ خانه آسیب دیده است.

وزارت اقتصاد حکومت طالبان گفته است که کمک‌های بین‌المللی برای رساندن به سیل‌زدگان ضروری است و از کشورهای جهان خواست همچنان به کمک‌های خود ادامه دهند. به گزارش طلوع نیوز عبدالرحمان حبیب سخنگوی این وزارت خانه با اشاره به اینکه تاکنون ۹۷ تن کمک از اتحادیه اروپا و همچنین ۸۰ تن هم ترکیه و قطر مواد غذایی کمک دریافت شده از همه خواست که از کمک به سیل‌زدگان دریغ نکنند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

همزمان کنسولگری جمهوری اسلامی در مزار شریف در توییتر خبر داد که دومین محموله کمک‌های بشردوستانه هلال احمر ایران برای سیل زدگان شمال افغانستان به فرودگاه این شهر رسیده است.

صندوق نجات کودکان سازمان ملل هم گفته که تیم‌های بهداشتی این نهاد در بغلان تا اکنون به حدود ۱۸۰۰ نفر نفر خدمات ارایه کرده‌اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سیل ویرانگر در غرب افغانستان حدود ۷۰ کشته بر جای گذاشت

بارش‌های سیل‌آسا از ایران و افغانستان تا آلمان و فرانسه؛ نگاهی به تفاوت‌ها در «مدیریت بحران»

سازمان ملل متحد: بیش از ۳۰۰ نفر در سیل ناگهانی افغانستان جان باختند