Eventsمناسبت هاپادکست ها
Loader

Find Us

آگهی

ادامه تصرفات روسیه در خاک اوکراین؛ نیروهای پوتین آتش جنگ را بر جبهه‌های شرقی متمرکز کردند

شلیک نیروهی اوکراینی سمت نیروهای روسی در خط مقدم نزدیک شهر باهموت در منطقه دونتسک اوکراین، ۲۲ مه ۲۰۲۴
شلیک نیروهی اوکراینی سمت نیروهای روسی در خط مقدم نزدیک شهر باهموت در منطقه دونتسک اوکراین، ۲۲ مه ۲۰۲۴ Copyright آسوشیتدپرس
Copyright آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وزارت دفاع روسیه روز پنجشنبه ۲۳ مه (۳ خرداد) اعلام کرد که نیروهای این کشور کنترل روستای آندریوکا واقع در جنوب غربی باهموت در منطقه دونتسک در شرق اوکراین را به دست گرفته‌اند.

آگهی

پس از بیانه وزارت دفاع روسیه، ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین اعلام کرد که نیروهایش در حال دفع سه حمله روسیه در منطقه آندریوکا و نوویی هستند.

آندریوکا در سپتامبر گذشته در جریان یک ضد حمله توسط نیروهای اوکراینی آزاد شده بود.

در برخی موارد، روسیه سرزمین‌هایی را تصرف می کنند که اوکراینی‌ها در نبردهای سخت سال گذشته با چنگ و دندان آن‌ها را پس گرفته بودند. در حمله غافلگیرانه‌ای که مسکو در روزهای اخیر آن را کلید زده است، ارتش روسیه بزرگترین دستاوردهای ارضی خود را در یک سال اخیر به دست آورده است.

سربازان اوکراینی: اوضاع در اطراف خارکیف بدتر است

اوضاع در جبهه‌های جنگ در اوکراین به گونه‌ای بوده است که نیروهای روسی در سراسر خط مقدم از به تصرفات سرزمینی دست یافته است.

ارتش اوکراین گفته است که روسیه اکنون حملات اصلی خود را بر تهاجم در خط مقدم شرقی اوکراین متمرکز کرده است.

سربازان اوکراینی که هم اکنون  در نزدیکی ووچانسک واقع در استان خارکیف می‌جنگند، می‌گویند که وضعیت در اطراف ووچانسک «داغ‌تر» از اطراف باهموت است، اما حداقل آنها گلوله‌هایی برای مقابله داشتند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

این وضعیتی نگران کننده برای اوکراین است، وضعیتی که ممکن است به روحیه سربازان آن لطمه بزند و روحیه عمومی مردم را نیز تضعیف کند.

تحلیلگران می گویند روسیه احتمالاً در ماه های آینده دستاوردهای خود را افزایش خواهد داد و این در حالی است که اوکراین هنوز منتظر کمک های نظامی آمریکا برای رسیدن به میدان نبرد است.

حدود یک سال پیش بود که یوگنی پریگوژین، فرمانده وقت گروه مزدوران واگنر که برای روسیه می‌جنگند در تاریخ ۲۰ مه از سقوط کامل شهر باهموت اوکراین خبر داد.

تصرف باهموت سکوی پرتابی برای نیروهای روسیه به منظور پیشروی در منطقه دونباس و حرکت به سوی دو شهر بزرگ‌تر یعنی کراماتورسک و اسلوویانسک به حساب می‌آمد که مسکو از مدتها پیش در پی فتح آنها بوده است.

برد باهموت طولانی‌ترین و خونین‌ترین نبرد زمینی اروپا از زمان جنگ جهانی دوم خوانده می‌شد. ارتش روسیه از تابستان ۲۰۲۲ در تلاش برای تصرف این شهر بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مسکو:کی‌یف با تسلیحات انگلیس به خاک روسیه حمله کند اهداف بریتانیا را فراتر از اوکراین هدف می‌گیریم

پیشروی روس‌ها در خارکیف؛ مهمات توپچی‌های اوکراین اگرچه دیرهنگام اما تامین می‌شود

با افزایش حملات روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین دچار کمبود برق شد