Eventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

«پیشروی قابل‌توجه روسیه در جبهه شمال شرق اوکراین»؛ بیش از ۱۷۰۰ غیرنظامی مجبور به فرار شدند

تتیانا، ۸۲ ساله، هنگام تخلیه از ووچانسک، اوکراین، شنبه، ۱۱ مه ۲۰۲۴، همراه دخترش گریه می کند. شوهرش پس از حمله هوایی روسیه به خانه آنها کشته شد.
تتیانا، ۸۲ ساله، هنگام تخلیه از ووچانسک، اوکراین، شنبه، ۱۱ مه ۲۰۲۴، همراه دخترش گریه می کند. شوهرش پس از حمله هوایی روسیه به خانه آنها کشته شد. Copyright آسوشیتدپرس
Copyright آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وزارت دفاع روسیه روز شنبه ۱۱ مه (۲۲ اردیبهشت) اعلام کرد که نیروهای نظامی این کشور توانسته‌اند در قالب حمله زمینی مجدد به شمال شرق اوکراین، پنج روستا را تصرف کنند.

آگهی

مقامات اوکراینی هنوز به طور رسمی تایید نکرده‌اند که آیا واقعا روس‌ها این روستاهای واقع در «منطقه خاکستری» مورد مناقشه در مرز منطقه خارکیف اوکراین و روسیه را تصرف کرده اند یا نه.

روزنامه‌نگاران اوکراینی گزارش دادند که روستاهای بوریسیوکا، اوهیرتسوه، پیلنا و استریلچا روز جمعه به تصرف نیروهای روسی درآمد. روسیه می‌گوید که روستای پلتنیوکا نیز تصرف شده است.

مؤسسه مطالعات جنگ مستقر در واشنگتن روز جمعه اعلام کرد که دستاوردهای اخیر روسیه «از نظر تاکتیکی قابل توجه» است.

به گفته مقامات اوکراینی، از سرگیری حملات زمینی روسیه به این منطقه بیش از ۱۷۰۰ غیرنظامی ساکن در شهرک‌های نزدیک به خط مقدم جنگ را مجبور به فرار کرده است.

پیش‌بینی تلاش‌های هماهنگ برای ایجاد منطقه حائل

تحلیل‌گران معتقدند که حملات ماه مارس روسیه علیه زیرساخت‌های انرژی و شهرک‌های این منطقه در واقع تلاشی هماهنگ از سوی مسکو برای ایجاد شرایط برای این حمله بود. تحلیلگران همچنین خاطرنشان کردند که فشار اخیر روسیه در خارکیف به دنبال بهره برداری از وضعیت کمبود مهمات اوکراین قبل از رسیدن تدارکات غربی به خط مقدم است.

وبلاگ‌نویسان نظامی روسیه نیز می‌گویند که این حمله می‌تواند نشان‌دهنده آغاز تلاش روسیه برای ایجاد یک «منطقه حائل» باشد که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در اوایل سال جاری میلادی وعده ایجاد آن را داده بود تا بلکه از این طریق بتواند حملات مکرر اوکراین به بلگورود و سایر مناطق مرزی روسیه را متوقف کند.

بمباران پرتعداد هوایی و توپخانه‌ای توسط روسیه

این نگرانی وجود دارد که حتی روسیه بتواند مسیرهای عرضه تسلیحات غربی به اوکراین را قطع کند و شهر خارکیف را که ۱.۱ میلیون نفر در آن زندگی می‌کنند، محاصره کند.

خبرنگاران آسوشیتدپرس طی سه ساعت حضور در آنجا شاهد ۹حمله هوایی بودند.

در همین حال، بمباران‌های هوایی و توپخانه‌ای روسیه بیش از ۳۰ شهر و روستای مختلف در این منطقه را در روز شنبه مورد هدف قرار داد که منجر به کشته شدن حداقل سه نفر و زخمی شدن پنج نفر دیگر شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سایه جنگ غزه و اعتراضات بر مسابقات یوروویژن ۲۰۲۴؛ خواننده هلندی قبل از فینال کنار گذاشته شد

نگاهی به بیش از هفت دهه روابط ویژه آمریکا و اسرائیل؛ از تشکیل اولین دولت یهود تا به امروز

تهدید اتمی کرملین از نبرد زمینی تا فضا؛ چه چیزی پوتین را از استفاده از سلاح‌های هسته‌ای باز می‌دارد؟