Eventsمناسبت هاپادکست ها
Loader

Find Us

آگهی

مسکو:کی‌یف با تسلیحات انگلیس به خاک روسیه حمله کند اهداف بریتانیا را فراتر از اوکراین هدف می‌گیریم

موشک اسکندر-کی روسیه
موشک اسکندر-کی روسیه Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت، اگر اوکراین از تسلیحات انگلیس برای حمله به خاک روسیه استفاده کند، مسکو با حمله به اهداف بریتانیا به آن پاسخ خواهد داد.

آگهی

خانم زاخارووا به خبرنگاران گفت که در چنین شرایطی روسیه ممکن است اهداف بریتانیا «در خاک اوکراین یا فراتر از مرزهای آن» را هدف قرار دهد.

مسکو اوایل ماه مه نیز پس از اینکه دیوید کامرون، وزیر خارجه بریتانیا گفت نیروهای نظامی کی‌یف این اختیار را دارند که از سلاح‌های دوربرد بریتانیا برای حمله به اهدافی در خاک روسیه استفاده کنند، درباره عواقب این تصمیم هشدار داده بود.

محموله‌ای که بریتانیا وعده آن را داده است شامل موشک‌های دوربرد «سایه توفان» است که بُرد آنها حدود ۲۴۰ کیلومتر است.

پیشتر برخی از ناظران درباره ارسال چنین موشک‌هایی به اوکراین ابراز نگرانی کرده بودند. به اعتقاد آنها ارسال چنین سلاح‌هایی که می‌تواند برای حمله به اهدافی در خاک روسیه مورد استفاده قرار گیرد، تنش‌ها را تشدید می‌کند.

امانوئل ماکرون رئیس‌جمهوری فرانسه نیز در هفته‌های اخیر با تکرار سخنان سابق خود در حمایت از کی‌یف، تصریح کرد که اعزام نیرو به اوکراین را منتفی نمی‌داند.

چند روز پس از اظهارات مطرح شده از سوی بریتانیا و فرانسه، روز دوشنبه ۶ مه وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که قصد دارد رزمایش‌هایی را با هدف شبیه‌سازی استفاده از سلاح‌های هسته‌ای در میدان نبرد برگزار کند.

در بیانیه‌ای این وزارت‌خانه اعلام شده است که این رزمایش در پاسخ به «اظهارات تحریک‌آمیز و تهدیدگونه برخی مقامات غربی در مورد فدراسیون روسیه» برگزار می‌شود.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید 

مقامات غربی اما مسکو را به انجام اقدامات تحریک‌آمیزی متهم می‌کنند و می‌گویند این اقدامات نوعی تهدید به جنگ گسترده‌تر است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

روسیه بر سر «درگیری هسته‌ای با غرب» و دارایی‌‌های مسدود شده خود: خطر تشدید تنش‌ جدی است

با افزایش حملات روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین دچار کمبود برق شد

اوکراین از نابودی یک کشتی جنگی روسیه خبر داد؛ مسکو رزمایش با سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی را آغاز کرد