Eventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
Find Us
آگهی

شهادت مایکل کوهن در پرونده حق‌السکوت؛ تیم حقوقی ترامپ وکیل سابق را به «انتقام‌جویی» متهم کرد

مایکل کوهن، وزیر سابق دونالد ترامپ در راه دادگاه منتهن برای شهادت علیه رئیس جمهوری پیشین ایالات متحده
مایکل کوهن، وزیر سابق دونالد ترامپ در راه دادگاه منتهن برای شهادت علیه رئیس جمهوری پیشین ایالات متحده Copyright AP
Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مایکل کوهن، وکیل سابق رئیس جمهوری پیشین ایالات متحده پس از یک دهه حضور در جمع نزدیکان دونالد ترامپ بار دیگر در دادگاه علیه او شهادت داد.

آگهی

وی که پیش‌تر در دادگاه نسبت به پرداخت ۱۳۰ هزار دلار حق‌السکوت به استورمی دنیلز بازیگر فیلم‌های پورن از سوی موکلش شهادت داده بود روز سه‌شنبه تایید کرد که دونالد ترامپ از این ماجرا به خوبی آگاه بوده است.

گفته می‌شود که مایکل کوهن به درخواست خانواده‌اش و نیز در پی مجازات‌هایی که پیش‌تر در ارتباط با جرائم این پرونده متحمل شده بود، تصمیم‌ گرفت بار دیگر علیه دونالد ترامپ در دادگاه شهادت دهد.

این در حالی است که دفتر کار، آپارتمان مسکونی و اتاق هتلی که مایکل کوهن برای انجام ماموریتی رزرو کرده بود پیش‌تر در جریان تحقیقات این پرونده از سوی اف‌بی‌‌آی مورد تفتیش و بازرسی قرار گرفته بود.

ارتباط دونالد ترامپ با این بازیگر سابق فیلم‌های پورن با نام اصلی استفانی کلیفورد که رئیس جمهوری سابق آمریکا آن را به کلی تکذیب می‌کند بر اساس پرونده اتهامی به ۱۰ سال پیش از پرداخت حق‌السکوت برمی‌گردد.

اتهامات علیه دونالد ترامپ در خصوص این پرونده سال ۲۰۱۶، چند روز قبل از انتخابات ریاست جمهوری مطرح شد.

به موجب آنچه در پرنده اتهامی دونالد ترامپ آمده، استفانی کلیفورد با نام مستعار استورمی دانیلز ۱۳۰ هزار دلار از مایکل کوهن، وکیل شخصی میلیاردر آمریکایی دریافت می کند.

وی در ازای آن می پذیرد که در خصوص رابطه جنسی خارج از زناشویی که سال ۲۰۰۶ با دونالد ترامپ داشته، سکوت اختیار کند؛ این در حالیست که آقای ترامپ پیش از برقراری رابطه با این ستاره سابق فیلم‌های پورن، با ملانیا ازدواج کرده بود.

استورمی دنیلز نیز پیش از مایکل کوهن، هفته گذشته با حضور در دادگاه شهادت داد که در سال ۲۰۰۶ با دونالد ترامپ رابطه داشته و قبل از انتخابات ۲۰۱۶ بابت مخفی نگه داشتن این موضوع حق‌السکوت گرفته است.

مایکل کوهن که به دلیل جرائم مرتبط با همین پرونده و اتهام‌هایی چون فرار از پرداخت مالیات، کلاهبرداری و نقض مقررات تامین مالی کارزارهای انتخاباتی به زندان رفته و نوامبر ۲۰۲۱ از حبس خارج شد روز سه‌شنبه تایید که همانند باقی امور در ماجرای پرداخت حق‌السکوت نیز بنا به خواست دونالد ترامپ عمل کرده بود.

وی با قرار گرفتن در جایگاه شاهد تصریح کرد: «برای حفظ وفاداری و انجام کارهایی که او (دونالد ترامپ) از من خواسته بود، اصول اخلاقی‌ام را زیر پا گذاشتم و برای آن متحمل مجازاتی شدم که خانواده‌ام نیز آن را تحمل کردند. »

وکلای مدافع دونالد ترامپ در دادگاه سعی کردند کوهن را فردی جلوه دهند که به دنبال انتقام از رئیس سابق خود است.

آنها به آقای کوهن مطالب تند و توهین‌آمیزش علیه دونالد ترامپ در شبکه‌های اجتماعی را یادآوری کردند و مدعی شدند که وی در پی انتقام‌جویی است و می‌خواهد که رئیس جمهوری سابق را دستبند به دست در جایگاه مجرم ببیند.

شهادت دوباره مایکل کوهن علیه دونالد ترامپ در دادگاه منتهن در ارتباط با پرونده پرداخت حق‌السکوت به بازیگر پورن
شهادت دوباره مایکل کوهن علیه دونالد ترامپ در دادگاه منتهن در ارتباط با پرونده پرداخت حق‌السکوت به بازیگر پورنAP Photo

اما به نوشته آسوشیتدپرس، حیرت‌انگیزترین لحظه روز سه‌شنبه خارج از دادگاه رقم خورد، زمانی که مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به همراه ترامپ ظاهر شد؛ چهره‌ای که با غیرقانونی خواندن دادگاه، از جایگاه قدرتمند خود برای اقدام تحریک‌آمیز حزب سیاسی‌اش علیه حاکمیت قانون استفاده کرد.

مایک جانسون و سایر قانون‌گذاران جمهوری‌خواه در حالی که خود ترامپ به دلیل حکم دادگاه با ممنوعین صحبت روبرو است، در واقع به عنوان نمایندگان او عمل می‌کنند.

در حالی که جمعی از چهره‌های سیاسی و هواداران حزب جمهوری‌خواه در پس‌زمینه دادگاه حضور داشتند، دونالد ترامپ خطاب به هیئت منصفه گفت: «من جانشین و نماینده‌های زیادی دارم که از سراسر واشنگتن می‌آیند، بسیار مورد احترام هستند و زیبا صحبت می‌کنند. آنها معتقدند که این بزرگترین کلاهبرداری است که تا به حال دیده‌اند.»

نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری پیش روی آمریکا خود را بی گناه دانسته و کلیه اتهام‌های مطرح در این پرونده را رد می‌کند.

این نخستین محاکمه کیفری یک رئیس جمهوری سابق ایالات متحده محسوب می‌شود که ممکن است شش تا هشت هفته به طول انجامد.

در جریان رسیدگی به این پرونده اگر آقای ترامپ مجرم شناخته شود حداکثر چهار سال مجازات زندان در انتظارش خواهد بود.

آگهی

یورونیوز فارسی را در ایکس دنبال کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ترامپ انتخاب نیکی هیلی را به عنوان نامزد معاون رئيس جمهور رد کرد

سیاست خارجی دونالد ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

مردی که مقابل دادگاه محاکمه ترامپ خودسوزی کرده بود جان باخت