Eventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

ترکیه به دادخواست آفریقای جنوبی علیه «نسل‌کشی اسرائیل» می‌پیوندد

کودکان فلسطینی که بر اثر حملات اسرائیل در غزه زخمی شده‌اند
کودکان فلسطینی که بر اثر حملات اسرائیل در غزه زخمی شده‌اند Copyright Ali Mahmoud/Copyright 2023 The AP. All rights reserved.
Copyright Ali Mahmoud/Copyright 2023 The AP. All rights reserved.
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وزارت خارجه ترکیه روز سه‌شنبه ۱۴ مه اعلام کرد که به دادخواست آفریقای جنوبی علیه «نسل‌کشی اسرائیل» در دیوان بین‌المللی دادگستری می‌پیوندد.

آگهی

هاکان فیدان، وزیر خارجه ترکیه اوایل ماه جاری میلادی از تصمیم کشورش برای پیوستن به پرونده‌ آفریقای جنوبی علیه اسرائیل در دیوان بین‌المللی دادگستری خبر داده بود.

آنکارا با استناد به افزایش گسترده عملیات اسرائیل در نوار غزه و تأثیر آن بر غیرنظامیان ساکن این باریکه، اقدام‌های خود را علیه تل‌آویو تشدید کرده است.

وزیر خارجه ترکیه در یک نشست مطبوعاتی مشترک با همتای اتریشی خود با بیان اینکه آنکارا کشته‌شدن غیرنظامیان اسرائیلی در حمله ۷ اکتبر حماس را محکوم کرد، گفت: «اما کشتار سیستماتیک هزاران فلسطینی بی‌گناه و غیرقابل سکونت کردن یک منطقه مسکونی توسط اسرائیل، جنایت علیه بشریت، اقدام به نسل‌کشی و تجلی نسل‌کشی است.»

البته بنا به گفته یک مقام وزارت خارجه ترکیه، آنکارا تاکنون درخواست رسمی خود را برای پیوستن به دادخواست آفریقای جنوبی علیه «نسل‌کشی» توسط اسرائیل به دیوان بین‌المللی دادگستری ارائه نکرده است.

پیشتر مصر هم اعلام کرده بود که این کشور قصد دارد به دادخواست آفریقای جنوبی علیه «نسل‌کشی» توسط اسرائیل در دیوان بین‌المللی دادگستری بپیوندد.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

وزارت خارجه مصر روز یک‌شنبه اعلام کرد که قاهره این تصمیم را با توجه به «تشدید» حملات اسرائیل به غزه که شامل «هدف قرار دادن عمدی غیرنظامیان، تخریب زیرساخت‌ها، جابه‌جایی اجباری و ایجاد شرایط زندگی غیرقابل تحمل» در این باریکه است، اتخاذ کرده است.

دیوان بین‌المللی دادگستری از ۱۱ ژانویه روند رسیدگی به شکایت آفریقای جنوبی از اسرائیل به اتهام «نسل‌کشی» در غزه را آغاز کرده است. اسرائیل ادعای نسل‌کشی در غزه را رد می‌کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جنگ غزه؛ دیوان بین‌المللی دادگستری درخواست آفریقای جنوبی درباره اقدام فوری برای رفح را رد کرد

اسرائیل در دادگاه لاهه بر سر «کشتار در غزه»؛ ایرلند در پی پیوستن به آفریقای جنوبی است

حمایت آفریقای جنوبی از فلسطینی‌ها چگونه با پرونده نسل‌کشی در این کشور عجین شده است؟