Eventsمناسبت ها
Loader

Find Us

FlipboardInstagramLinkedinTelegram
Apple storeGoogle Play store
آگهی

نتانیاهو: اسرائیل نمی‌تواند با پایان دادن به جنگ غزه شرط حماس برای آتش‌بس را بپذیرد

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل
بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل روز یکشنبه ضمن رد خواسته حماس مبنی بر پایان جنگ غزه در ازای آزادی گروگان‌ها گفت که چنین توافقی به معنای در قدرت ماندن این گروه در نوار غزه است.

آگهی

نخست‌وزیر اسرائیل افزود که کشورش مایل به ایجاد وقفه در جنگ در ازای آزادی گروگان‌ها است اما ادامه حضور حماس در باریکه غزه تهدیدی علیه اسرائیل محسوب می‌شود. 

تخمین زده می‌شود که گروه حماس همچنان بیش از ۱۳۰ نفر از افرادی را که در جریان حمله روز هفت اکتبر ربود، به عنوان گروگان در اختیار داشته باشد.

سخنان روز یکشنبه نخست‌وزیر اسرائیل در حالی بیان شد که رهبران حماس برای دومین روز متوالی در قاهره با میانجیگران مصری و قطری در مورد توافق آتش‌بس مذاکره کردند. بنا به گزارش‌ها پیشرفتی در روند این گفتگوها صورت نگرفته است زیرا حماس همچنان بر لزوم پایان جنگ غزه در چهارچوب هرگونه توافق آتش‌بس اصرار دارد. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

در مقابل بنیامین نتانیاهو گروه حماس را متهم کرد که بر «مواضع افراطی» خود پافشاری می‌کند. نخست‌وزیر اسرائیل گفت حماس اگر قدرت را در نوار غزه حفظ کند باز هم از آن برای «کشتار، تجاوز جنسی و آدم‌ربایی» استفاده خواهد کرد. 

او تاکید کرد که آزادی گروگان‌ها برای اسرائیل اولویت دارد اما برخی از درخواست‌های حماس «غیرقابل قبول» است. بنیامین نتانیاهو افزود که کشورش به نبرد کنونی ادامه خواهد داد تا به همه اهداف خود دست پیدا کند. 

تلاش‌ها برای برقراری آتش‌بس در نوار غزه در حالی بی‌نتیجه بوده است که طبق آمار حماس تاکنون بیش از ۳۴ هزار نفر در این باریکه کشته شده‌اند. مقام‌های اسرائیل نیز تعداد قربانیان حمله هفت اکتبر حماس را ۱۲۰۰ نفر ذکر می‌کنند. 

به گفته مسئولان اسرائیلی گروه حماس ۲۵۲ نفر را نیز در جریان حمله هفت اکتبر به گروگان گرفت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اردوغان: توقف تجارت با اسرائیل با هدف اعمال فشار برای برقراری آتش‌بس در غزه انجام شد

رسانه آمریکایی: اسرائیل یک هفته به حماس فرصت داد تا بین توافق یا حمله به رفح انتخاب کند

اسرائیل: دیوان کیفری بین‌المللی حکم بازداشت دهد، با مجازات تشکیلات خودگردان فلسطین تلافی می‌کنیم