Eventsمناسبت ها
Loader

Find Us

FlipboardInstagramLinkedinTelegram
Apple storeGoogle Play store
آگهی

مهاجر لائوسی مبتلا به سرطان برنده مسابقه بخت‌آزمایی ۱.۳ میلیارد دلاری آمریکا شد

برنده مسابقه بخت‌آزمایی اورگان در آمریکا
برنده مسابقه بخت‌آزمایی اورگان در آمریکا Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یک مهاجر ساکن آمریکا که در هشت سال گذشته درگیر سرطان بوده و هفته گذشته آخرین مرحله درمان شیمی درمانی خود را انجام داده است، برنده جایزه بخت‌آزمایی ۱.۳ میلیارد دلاری در اورگان آمریکا شد.

آگهی

«چنگ چارلی سیفان» که در پورتلند زندگی می‌کند در یک کنفرانس خبری گفت که او و همسر ۳۷ ساله‌اش دوانپن، جایزه را به طور مساوی با یکی از دوستانش به نام لایزا چائو که ۱۰۰ دلار خرد کرده بود تا با هم بتوانند بلیت بخرند تقسیم خواهند کرد.

آنها به این ترتیب پس از کسر مالیات ۴۲۲ میلیون دلار دریافت خواهند کرد. آقای سیفان درباره اینکه قصد دارد با این پول چه کاری انجام دهد، گفت: «من می‌توانم آن را خرج خانواده و سلامتی‌ام کنم. یک دکتر خوب هم برای خودم پیدا خواهم کرد.»

وی اضافه کرد که به عنوان یک بیمار سرطانی از خود می‌پرسد: «چگونه می‌توانم وقت داشته باشم که این همه پول را خرج کنم؟ تا چه زمانی زنده خواهم ماند؟»

پس از خرید بلیت‌های مشترک، چائو عکسی از بلیت‌ها را برای آقای سیفان فرستاد و خوش‌بینانه گفت: «ما میلیاردر هستیم.» این گفته هرچند در آن زمان یک شوخی ساده بود، اما روز بعد به حقیقت پیوست.

او در نشست خبری گفت: «لایزا در حال رانندگی به سمت محل کارش بود که به او زنگ زدم. گفتم لازم نیست سر کار بروی، ما در بخت‌آزمایی برنده شدیم. ما برنده جایزه اول شدیم!».

آقای سیفان که در لائوس متولد شده است، ۳۰ سال پیش به آمریکا مهاجرت کرد و اکنون در یک شرکت هوافضا مشغول کار است. او گفت که در هفته‌های منتهی به قرعه‌کشی اعداد مسابقه را روی یک تکه کاغذ می‌نوشته و به هنگام خواب آن‌ها را زیر بالش‌اش می‌گذاشته است.

آقای سیفان می‌گوید دعا می‌کرده که برنده شود: «[می‌گفتم] من به کمک نیاز دارم. من هنوز نمی‌خواهم بمیرم مگر اینکه ابتدا کاری برای خانواده‌ام انجام داده باشم.»

هنگامی که از آقای سیفان پرسیده شد آیا همچنان به شرکت در مسابقه بخت‌آزمایی ادامه خواهد داد یا نه، او با خنده گفت: «ممکن است دوباره خوش‌شانس باشم. من به بازی ادامه خواهم داد.»

کنفرانس مطبوعاتی برنده بخت‌آزمایی ۱.۳ میلیارد دلاری اورگان
کنفرانس مطبوعاتی برنده بخت‌آزمایی ۱.۳ میلیارد دلاری اورگانعکس: آسوشیتد پرس

بلیت برنده بخت‌آزمایی اورگان در اوایل ماه آوریل در فروشگاهی در پورتلند فروخته شده بود. میزان جایزه مسابقه بخت‌آزمایی به خاطر بی‌برنده ماندن مسابقه برای ۳ ماه به رقم ۱.۳ میلیارد دلار رسیده بود.

جاناتان پولونسکی، رئیس فروشگاه‌های زنجیره‌ای «پلید پنتری» گفت از اینکه دریافته یکی از ۱۰۴ فروشگاه آنها در اورگان بلیت ۱.۳ میلیارد دلاری بخت‌آزمایی را فروخته هیجان‌زده است.

مطابق قوانین مسابقه، مغازه محل فروش بلیت برنده بخت‌آزمایی ۱۰۰ هزار دلار جایزه دریافت می‌کند.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

سازمان بخت‌آزمایی اورگان گفت قبل از اعلام علنی هویت فردی که برای ادعای جایزه آمده است، یک فرآیند امنیتی و بازرسی طی می‌شود. طبق قانون اورگان، به استثنای مواردی معدود، برندگان در مسابقه بخت‌آزمایی نمی‌توانند ناشناس بمانند. آنها یک سال فرصت دارند تا جایزه برتر را دریافت کنند.

برنده می‌تواند به دو صورت جایزه خود را دریافت کند: یا به صورت یکجا که در آن صورت قبل از کسر مالیات ارزش نقدی ۶۲۱ میلیون دلاری خواهد داشت و یا به صورت ۳۰ قسط سالیانه. این جایزه مشمول مالیات‌های فدرال و مالیات‌های ایالتی در اورگان است.

جایزه ۱.۳میلیارد دلاری اورگان، چهارمین جایزه بزرگ در تاریخ مسابقات بخت‌آزمایی چندایالتی پاوربال و هشتمین جایزه بزرگ در ایالات متحده است.

بزرگترین مبلغ بخت‌آزمایی در ایالات متحده در سال ۲۰۲۲ به ارزش ۲.۰۴ میلیارد دلار در کالیفرنیا بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مادربزرگ آمریکایی «دو بار» پیاپی با اعداد تاریخ تولد نوه‌اش برنده بلیط‌های بخت‌آزمایی شد

بخت‌آزمایی ۸۲۰ میلیون دلاری مگامیلیونز؛ قرعه‌ بنام که می‌افتد

جایزه ۱.۳۵ میلیارد دلاری بخت‌آزمایی «مگا میلیونز»به خریدار بلیتی از پمپ‌بنزین «لبنان» رسید