یک آمریکایی برنده جایزه بخت‌آزمایی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار شد

بخت‌آزمایی پاوربال
بخت‌آزمایی پاوربال Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یک بلیت فروخته شده در پورتلند واقع در ایالت اورگن آمریکا، روز شنبه ۶ آوریل برنده جایزه بخت آزمایی پاوربال به ارزش یک میلیارد و ۳۲۶ میلیون دلار شد.

آگهی

اعدادی که شنبه اعلام شد و بلیت برنده همه آنها را در خود داشت ۲۲، ۲۷، ۴۴، ۵۲ و ۶۹ با شماره ویژه ۹ بودند.

ملانی مساروس، سخنگوی بازی بخت‌آزمایی پاوربال در ایالت اورگن، روز یکشنبه به شبکه تلویزیونی ای‌بی‌سی نیوز گفت: «این اولین برنده ما در این مقیاس است، بنابراین برای ما بسیار هیجان‌انگیز است.»

وی گفت تاکنون تنها کد پستی پورتلند که بلیت در آن فروخته شده اعلام شده است و برنده‌ای که قرعه نیک به نامش خورده و از این پس باید او را میلیاردر بخوانیم، هنوز مراجعه نکرده است.

به گفته مساروس، برنده یک سال فرصت دارد تا برای گرفتن پولش مراجعه کند و افزود: «ما نمی‌دانیم در حال حاضر چه کسی بلیت برنده را در دست دارد.»

یورونیوز فارسی را در ایکس دنبال کنید

روز یکشنبه، مایک ولز، مدیر لاتاری اورگن اعلام کرد که این چهارمین جایزه بزرگ پاوربال در تاریخ بازی و بزرگترین قرعه برنده شده در این ایالت است.

ولز گفت: «به برنده‌ای که از این لحظه زندگی‌اش تغییر کرده، تبریک می‌گویم. هیچ کس در اورگن تا به حال جایزه‌ای در این مقیاس نگرفته و این برای کارکنان ما بسیار هیجان‌انگیز است.»

ارزش جایزه پاوربال تا پیش از قرعه‌کشی شنبه شب از نظر قرعه‌کشی‌های بدون برنده رکورد زده و تا ۱.۳ میلیارد دلار بالا رفته بود.

به گفته پاوربال، شانس برنده شدن در این مسابقه بخت‌آزمایی، یک در ۲۹۲ میلیون و ۲۰۰ هزار است. بلیت پاوربال برای هر بازی ۲ دلار است.

بلیت این بازی در ۴۵ ایالت، واشنگتن دی سی، پورتوریکو و جزایر ویرجین ایالات متحده فروخته می شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بلیط بخت‌آزمایی ۱ میلیون پوندی رویای زوج سالمند اسکاتلندی را در روزهای آخر زندگی محقق کرد

«سلطان بخت‌آزمایی» هند به‌عنوان بزرگترین حامی احزاب سیاسی با اتهامات مالی دست و پنجه نرم می‌کند

جایزه ۲۴۰ میلیون یورویی؛ رکورد بخت‌ آزمایی «یورومیلیونز» شکسته شد