پناهجوی ایرانی که در سوئیس با تبر مسافران قطار را گروگان گرفته بود توسط پلیس کشته شد

گروگانگیری در ایستگاه قطار سوئیس
گروگانگیری در ایستگاه قطار سوئیس Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پلیس سوئیس روز جمعه ۹ فوریه (۲۰ بهمن) اعلام کرد یک پناهجوی ۳۲ ساله ایرانی که با تبر و چاقو بیش از ده نفر را برای چند ساعت در قطاری در این کشور گروگان گرفته بود، در درگیری با ماموران این نیرو کشته شده است.

آگهی

این حادثه شامگاه پنجشنبه در شهر «اسر-سو-شانور» در منطقه فرانسوی‌زبان «وو» در غرب سوئیس رخ داده است. به گفته مقامات پلیس، در حالی که قطار در ایستگاه این شهر متوقف شده بود این مرد ناگهان ۱۴ نفر را به گروگان گرفت.

این گروگانگیری در ساعت ۱۸:۳۵ دقیقه عصر به وقت محلی آغاز شد و پناهجوی ۳۲ ساله ایرانی که به زبان فارسی و انگلیسی صحبت می‌کرد، راننده قطار را با تهدید مجبور کرد که به آنها بپیوندد.

از آنجا که تمامی درهای قطار بسته شده بود، پلیس سعی کرد تا از طریق گوشی تلفن همراه مسافران و یک مترجم فارسی با فرد گروگانگیر ارتباط برقرار کند.

نزدیک به چهار ساعت پس از شروع این گروگانگیری و در پی ناموفق ماندن تلاش‌ها برای مذاکره با مرد ایرانی، در نهایت در ساعت ۲۲:۱۵ تعداد ۶۰ نیروی پلیس سوئیس برای آزادسازی گروگان‌ها وارد عمل شدند. 

 مقامات گفته‌اند در این حادثه به هیچ مسافری آسیب ندیده است. در بیانیه پلیس آمده است: «گروگان‌ها همه سالم و در امنیت آزاد شدند.»

با این حال مرد گروگان‌گیر که در عملیات آزادسازی گروگان‌ها به شدت مجروح شده بود، کشته شده است. اطلاعات بیشتری درباره هویت این فرد و انگیزه او از این عمل منتشر نشده است.

ونسان دروآن، سخنگوی دفتر دادستانی وو گفت که تحقیقات برای تعیین انگیزه این مرد در جریان است. 

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

ژان کریستوف ساترل، سخنگوی پلیس کانتون وو، گفت : «ما امنیت گروگان‌ها را در اولویت قرار می‌دهیم و برای همین خاطر همه کار را برای متقاعد کردن عامل گروگانگیری برای تسلیم شدن انجام دادیم.»

وی اضافه کرد: « در حال حاضر عنصری که نشان دهد این حادثه اقدامی تروریستی یا افراط‌ گرایانه بوده است وجود ندارد.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

خط لوله سراسری گاز‌ در دو استان ایران در اقدامی «خرابکارانه» منفجر شد

یونان ۲ پناهجوی افغان را به جرم آتش زدن اردوگاه موریا به ۴ سال حبس محکوم کرد

محاکمه یک پناهجوی افغان در بایرن آلمان به جرم چاقوکشی و قتل