مساجد و خانه های میراثی به عنوان عجایب معماری قطر

مساجد و خانه های میراثی به عنوان عجایب معماری قطر
Copyright euronews
Copyright euronews
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلب
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

عجایب طراحی قطر به آسمان خراش های دوحه ختم نمی شود. بسیاری از مساجد با طراحی های منحصر به فرد به غنای معماری کشور کمک می کنند. قطر همچنین برای حفظ خانه‌های میراثی با ویژگی‌های منحصربه‌فرد شان، به عنوان شاهدی بر آغاز فروتنانه‌اش، کار می‌کند.

آگهی

در این قسمت، تیم قطر 365 به اطراف شهر سفر کردند تا برخی از عجایب معماری قطر را ببینند.

ابراهیم الجیده، معمار قطری که شهرت بین‌المللی دارد، به عادل حلیم می‌گوید که به کار خود افتخار می‌کند که به مدرن‌سازی شهر کمک کرده است. او افکار خود را در مورد تکامل هویت معماری قطر در 20 سال گذشته به اشتراک می گذارد و خلاقیت و تنوع را برجسته می کند.

بیش از 2000 مسجد در قطر وجود دارد که از چشم انداز مناظر جدایی ناپذیر هستند. عادل کشف کرد که برخی از آنها از نظر ساختار منحصربه‌فرد هستند و در مکان‌های عبادت سنتی، مانند مسجد شهر آموزش یا به اصطلاح «مسجد کج‌شده» که توسط شیخ فیصل بن قاسم آل ثانی طراحی شده است، یک چرخش معاصر ایجاد می‌کنند.

قطر کشوری مدرن است که همچنان به میراث و سنت های گذشته چشم دارد، همانطور که لیلا حمیرا هنگام بازدید از دهکده میراث قدیمی الریان بنیاد قطر متوجه شد. خانه‌های سنتی حفظ شده‌اند و ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن‌ها گواهی بر آغاز فروتنانه این کشور است.

هم‌رسانی این مطلب

مطالب مرتبط

اضافه شدن کارت آبی در جیب داور چگونه فوتبال را متحول خواهد کرد؟