پادشاه بریتانیا به دلیل ابتلا به سرطان انجام وظایفش را متوقف کرد

Britain's King Charles III
Britain's King Charles III Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

کاخ باکینگهام روز دوشنبه اعلام کرد که چارلز سوم، پادشاه بریتانیا به سرطان مبتلا شده است و به همین دلیل انجام وظایف خود را تا زمان انجام معالجات لازم، به تعویق خواهد انداخت.

آگهی

بر اساس این بیانیه، چارلز ۷۵ ساله که در سپتامبر ۲۰۲۲ میلادی پس از مرگ مادرش ملکه الیزابت به مقام پادشاهی بریتانیا رسید، به نتایج این درمان «کاملاً امیدوار» است و مشتاق است که هر چه زودتر به وظایف عمومی خود بازگردد.

چارلز در ماه گذشته نیز سه شب را در بیمارستان گذرانده بود تا بیماری بزرگ شدن پروستات را درمان کند.

بنا بر اعلام کاخ باکینگهام، در جریان معالجاتی که در این دوره کوتاه سه روزه در بیمارستان انجام شده، نگرانی دیگری نیز مشاهده و درنهایت نوعی از سرطان تشخصیص داده شده است.

در این بیانیه جزئیات بیشتری از بیماری پادشاه بریتانیا اعلام نشده است.

بیانیه اعلام می‌دارد: «اعلیحضرت امروز برنامه‌ای از معالجات منظم را آغاز کردند و پزشکان نیز به او توصیه کردند که در این مدت وظایف عمومی را به تعویق بیندازند. با این وجود در طول این دوره، اعلیحضرت به انجام امور اداری و دولتی ادامه خواهند داد.»

به این ترتیب، چارلز به ملاقات‌های معمول خود با ریشی سوناک، نخست‌وزیر بریتانیا ادامه خواهد داد.

کیت، پرنسس ولز و همسر شاهزاده ویلیام، وارث تاج و تخت بریتانیا نیز به تازگی مدت دو هفته را برای انجام جراحی شکم به دلیل یک بیماری نامشخص و البته غیر سرطانی در بیمارستان گذرانده بود.

اگرچه خانواده سلطنتی بریتانیا موضوعات مرتبط با سلامتی را یک موضوع خصوصی می‌دانند و از انتشار اطلاعات درباره آن‌ها خودداری می‌کنند، اما چارلز سوم تصمیم گرفت تا درباره معالجات اخیر خود رسما اطلاع‌رسانی کند.

کاخ باکینگهام اعلام کرد که او تصمیم گرفته است این خبر را برای جلوگیری از انتشار حدس و گمان‌ها به اشتراک بگذارد و همزمان امیدوار است که این کار بتواند به تقویت درک عمومی برای همه کسانی که در سراسر جهان مبتلا به سرطان هستند، کمک کند.

در واکنش به این خبر، ریشی سوناک بهترین آرزوهای خود را برای پادشاه فرستاد و اعلام کرد: «من شک ندارم که او در کمترین زمان قدرت کامل خود را باز خواهد یافت و می‌دانم که کل کشور برای او آرزوی موفقیت خواهند کرد.»

یک منبع نزدیک به شاهزاده هری، پسر کوچک‌تر چارلز سوم نیز اعلام کرد که او به زودی برای دیدن پدرش به بریتانیا سفر خواهد کرد.

پس از کناره‌گیری شاهزاده هری و همسرش مگان از وظایف سلطنتی در سال ۲۰۲۰ میلادی، اکنون آنها به همراه دو فرزندشان در کالیفرنیا زندگی می‌کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پشت پرده شایعه درگذشت چارلز سوم پادشاه بریتانیا چه بود؟

مرد آمریکایی که همزمان به سرطان و ایدز مبتلا بود با روش پزشکی انقلابی درمان شد

کانادا از طرح جدید پاسپورت خود با اشاره به چارلز سوم رونمایی کرد