کانادا از طرح جدید پاسپورت خود با اشاره به چارلز سوم رونمایی کرد

طرح پاسپورت جدید کانادا
طرح پاسپورت جدید کانادا Copyright وزارت مهاجرت کانادا
Copyright وزارت مهاجرت کانادا
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وزارت مهاجرت کانادا از طرح جدید پاسپورت برای شهروندان این کشور رونمایی کرد که دارای امنیت بالاتری است و امکان جعل آن به حداقل رسیده است.

آگهی

بر اساس این طرح جدید قرار است چهره چارلز سوم، پادشاه بریتانیا هم روی این پاسپورت قرار گیرد. کانادا نخستین کشوری است که در پاسپورت خود به تغییر پادشاه بریتانیا اشاره می‌کند و به جای ملکه الیزابت، از چهره چارلز استفاده می‌کند. 

به گزارش رویترز همچنین این گذرنامه‌های جدید از نظر امنیتی هم بسیار ارتقا داده شده تا امکان جعل آن از قبل هم کمتر شود. در پاسپورت‌های جدید اطلاعات شخصی افراد به جای چاپ با جوهر با لیزر هک شده و این باعث می‌شود که تقلب در آن بسیار دشوار شود. 

بر اساس بیانیه مطبوعاتی ادراه مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا، در این سند عکس افراد همچنین به صورت Kinegram قرار داده می‌شود که باعث می‌شود یک تصویر ثانویه از دارنده پاسپورت هم قابل مشاهده باشد. همچنین روی این گذرنامه‌ها تصویر لیزری متغیر از صاحب آن که به دما حساس است نیز قرار داده شده تا اطمینان حاصل شود که این سندهای هویتی و سفری قابل جعل کردن نباشند. 

دولت کانادا
یکی از صفحات پاسپورت جدیددولت کانادا
دولت کانادا
صفحه مربوط به ویزادولت کانادا

پاسپورت کانادایی یکی از معتبرترین‌ها در جهان به شمار می‌رود و به دارندگان آن این اجازه را می‌دهد که بدون داشتن ویزا به ۱۱۵ کشور دنیا سفر کنند. 

قرار است گذرنامه جدید کانادایی‌ها از اواخر تابستان عرضه شود و همچنین بر اساس این طرح جدید، شهروندان این کشور این امکان را خواهند داشت که به صورت آنلاین پاسپورت خود را تمدید کنند. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

جلد جدید پاسپورت کانادا طرحی از یک برگ افرا دارد و صفحات درج ویزا و یا مهر ورود و خروج تصاویری دارد که تحت نورفرابنفش تغییر می‌کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

معتبرترین پاسپورت جهان؛ اسپانیا چگونه از سنگاپور پیشی گرفت و جایگاه نخست را از آن خود کرد؟

دولت فدرال کانادا متعهد به اجرای «برنامه تغذیه ملی» در مدارس سراسر کشور شد

دانشجویی در اوتاوای کانادا مادر و فرزندانش را با چاقو به قتل رساند