زنان در شریک زندگی ایده‌آل خود به دنبال چه چیزی هستند؟

زوج در ساحل دریا
زوج در ساحل دریا Copyright Canva
Copyright Canva
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

زنان هنگام تصور شریک زندگی ایده‌آل خود چه چیزی را در نظر می‌گیرند؟ آیا این اولویت‌ها با افزایش سن تغییر می‌کند؟

آگهی

محققان دانشگاه گوتینگن رابطه پیچیده بین سن و ترجیحات شخصی در میان زنان مجرد را بررسی کردند و دریافتند که اگرچه بیشتر اولویت‌های آنها در طول سال‌ها ثابت می‌ماند، اما با افزایش سن زنان برخی از آنها تغییر می‌کند.

برای بررسی این سوال که آیا عشق دارای مرزهای سنی است یا خیر، محققان در یک همکاری با اپلیکیشن سلامت زنان «کلو» (CLUE) یک نظرسنجی آنلاین با شرکت بیش از ۲۰ هزار زن مجرد بین ۱۸ تا ۶۷ سال در تقریبا ۱۵۰ کشور انجام دادند.

این مطالعه شامل زنان دگرجنس‌گرا، دوجنس‌گرا و همجنسگرا بود. پاسخ‌دهندگان باید اهمیت ویژگی‌های مختلف مانند جذابیت، مهربانی، امنیت مالی و سابقه تحصیلی را ارزیابی می‌کردند.‌ از انها همچنین خواسته شد تا محدوده سنی‌ای را که برای شریک زندگی‌شان می‌پسندند مشخص کنند.

نتایج این تحقیق چندین بینش کلیدی را در خصوص زنان مجرد نشان داد:

۱. اولویت‌های ثابت: خصوصیاتی مثل تمایل به یک شریک مهربان و حمایتگر، صرف نظر از سن زن از ترجیحاتی بود که در تمامی رده‌های سنی مشاهده شد.

۲. اعتماد به نفس و قاطعیت: در این تحقیق دیده شد که سن بالاتر با اولویت قاطعیت و اعتماد به نفس در شریک‌ زندگی مرتبط است. در واقع زنان مسن‌تر این ویژگی‌ها را بیشتر از همتایان جوان‌تر خود در اولویت قرار دهند.

۳. پذیرش پارتنر کوچک‌تر به لحاظ سنی: با افزایش سن زنان، آنها نسبت به این ایده که پارتنرشان از خودشان جوانتر باشد بیشتر انعطاف به خرج می‌دهند.

۴. قصد فرزنددار شدن: اهمیت شریک ایده‌آلی که می‌خواهد پدر یا مادر شود، تا سن ۲۸ سالگی برای زنان به طور مداوم بالا می‌رود و پس از آن به تدریج کاهش می‌یابد.

۵. تغییر اولویت بر اساس علائق جنسی: این مطالعه همچنین تفاوت‌هایی را در مورد اولویت شریک زندگی بر اساس گرایش جنسی نشان داد. امری که نشانگر نگرش‌های متفاوت نسبت به بچه‌دار شدن در میان گروه‌های مختلف است.

فاکتور اعتماد به نفس و قاطعیت در شریک زندگی تقریبا در تمامی سنین برای زنان اولویت محسوب می‌شود
فاکتور اعتماد به نفس و قاطعیت در شریک زندگی تقریبا در تمامی سنین برای زنان اولویت محسوب می‌شودعکس: کانوا

لورا بوتزت، محقق در گروه روانشناسی شخصیت در دانشگاه گوتینگن و نویسنده اول این مطالعه، در این باره می‌گوید: «آنچه برای ما به‌ویژه جالب بود این است که برای زنان دگرجنس‌گرا تا سن ۲۸ سالگی اهمیت شریک ایده‌آلی که می‌خواست پدر یا مادر شود بالا بود، اما پس از آن کاهش یافت.»

این مطالعه جامع نشان می‌دهد در حالی که بسیاری از اولویت‌ها برای یافتن شریک زندگی در طول زندگی یک زن ثابت می‌ماند، سن نقشی موثر در شکل‌دهی به جنبه‌های خاصی از انتظارات او از یک شریک ایده‌آل بازی می‌کند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

محققان می‌گویند این یافته‌ها تصورات مرسوم در مورد رابطه بین سن و انتظارات زنان از روابط عاشقانه‌شان را به چالش می‌کشد.

دکتر بوتزت اضافه می‌کند: «معلوم است که عشق سن و سال می‌شناسد. سن یک زن در واقع با جنبه‌های خاصی از انتظارات او از شریک موردش مرتبط است مثل ترجیح شرکای با قصد فرزندآوری قوی‌تر.»

نتایج مطالعه تازه در نشریه علمی «Human Nature» منتشر شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نتایج یک نظرسنجی: از هر ۵ نفر ۱ نفر رابطه جنسی را برای نگاه کردن به گوشی خود قطع کرده است

چه مشخصاتی اشتیاق اکثر زنان و مردان آمریکایی را در قرارهای دوست‌یابی کور می‌کند؟

اول سکس، بعدا رابطه؛ قرارهای دوست‌یابی در اروپا چگونه هستند؟