رئیس جمهوری منتخب آرژانتین در آمریکا؛ برنامه سفر خاویر میلی چه بود؟

رئیس‌جمهوری منتخب آرژانتین و دوست دخترش
رئیس‌جمهوری منتخب آرژانتین و دوست دخترش Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

خاویر میلی، رئیس‌جمهوری منتخب آرژانتین روز سه‌شنبه با جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا در واشنگتن دیدار می‌کند.

آگهی

رئیس‌جمهوری منتخب آرژانتین که کار خود را روز ۱۰ دسامبر آغاز خواهد کرد برای گفتگو با مقام‌های آمریکا و صندوق بین‌المللی پول به واشنگتن سفر کرده است. خاویر میلی از آمریکا و اسرائیل به عنوان «متحدان» اصلی کشورش در دوران زمامداری خود یاد کرده است.

او قرار است با وزیر خزانه‌داری ایالات متحده نیز ملاقات کند. این در حالی است که جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا برنامه‌ای برای دیدار با خاویر میلی ندارد. او روز سه‌شنبه برای شرکت در مراسم ترحیم روزالین کارتر، بانوی اول پیشین آمریکا به ایالت جورجیا سفر می‌کند. 

قرار است گروهی از مشاوران اقتصادی رئیس‌جمهوری منتخب آرژانتین با مقام‌های ارشد وزارت خزانه‌داری آمریکا درباره سیاست‌های اقتصادی دولت آتی کشورشان گفتگو کنند. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

خاویر میلی بر سر قبر مناخم مندل اشنیرسون
خاویر میلی بر سر قبر مناخم مندل اشنیرسونAP Photo

خاویر میلی از تحسین‌گران دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‌رو در این کشور است. رئیس‌جمهوری منتخب آرژانتین اخیرا گفت که دونالد ترامپ در تماس تلفنی با او ضمن تبریک پیروزی‌اش در انتخابات وعده داده است که برای دیدار با او به آرژانتین سفر خواهد کرد. 

جو بایدن نیز ساعاتی پیش از دونالد ترامپ در تماسی تلفنی پیروزی خاویر میلی را به او تبریک گفته بود. رئیس‌جمهوری منتخب آرژانتین در جریان سفر به آمریکا در نیویورک با بیل کلینتون، رئیس‌جمهوری اسبق آمریکا نیز دیدار کرده است.

خاویر میلی وعده داده است که سفارت آرژانتین در اسرائیل را از تل‌آویو به بیت‌المقدس منتقل خواهد کرد. او که از علاقه‌اش به تغییر دین خود به یهودیت سخن گفته است در جریان سفرش به آمریکا بر سر قبر مناخم مندل اشنیرسون، خاخام ارتدوکس افراطی نیز حاضر شد. 

آرژانتین با جمعیت حدودا ۲۵۰ هزار نفری یهودیان خود مهمترین کشور آمریکای لاتین از نظر تعداد یهودیان است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فرمان تازه رئیس‌جمهور آرژانتین برای لغو مقررات اقتصادی؛ هزاران تن در بوئنوس آیرس دست به تظاهرات زدند

«پیامبر دروغینِ» آرژانتینی در برابر پاپ قد علم کرد

ستایشگر ترامپ و «ضد سیستم»؛ درخشش نامزد راست افراطی آرژانتین در انتخابات مقدماتی