با زنان پر نفوذ و نزدیک به رئیس جمهور منتخب آرژانتین آشنا شوید

مراسم جشن پیروزی خاویر مایلی در انتخابات آرژانتین
مراسم جشن پیروزی خاویر مایلی در انتخابات آرژانتین Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

هنگامی که خاویر میلی ۵۳ ساله، نامزد جریان راست افراطی و اقتصاددان «اولترا لیبرال» آرژانتین در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری به پیروزی رسید، این پیروزی را به «رئیس» تقدیم کرد. «رئیس» لقبی است که او با آن خواهرش کارینا میلی را صدا می‌زند.

آگهی

کارینا میلی مهمترین زن در میان سه زن پرنفوذ و نزدیک به آقای میلی است.

خانم میلی که به‌ندرت در انظار عمومی صحبت می‌کند، روز یکشنبه پس از پیروزی برادرش در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری آنهم با کسب ۵۵.۷ درصد آرا، مقابل جمعیتی که برای جشن گرفتن آمده بودند درباره برادرش صحبت کرد.

رأیی که میلی به دست آورد، بالاترین میزان رای به یک رئیس جمهور در آرژانتین از زمان بازگشت دموکراسی به این کشور یعنی از سال ۱۹۸۳ میلادی است.

آقای میلی نیز مقابل جمعیتی که جمع شده بودند، گفت: «بدون او، هیچ‌یک از اینها ممکن نبود.»

مراسم پیروزی انتخاباتی خاویر مایلی رییس جمهوری آرژانتین
مراسم پیروزی انتخاباتی خاویر مایلی رییس جمهوری آرژانتینAP Photo

خاویر میلی که پیش از این مفسر تلویزیونی بود، دو سال پیش توانست به نمایندگی پارلمان کشورش برسد. او مشاوران سیاسی معروفی در کنار خود نداشت اما از سوی زنان پرنفوذی احاطه شد که احتمال می‌رود از بازیگران اصلی دولت او باشند.

آقای میلی با وعده‌هایی نامتعارف، از جمله حذف بانک مرکزی آرژانتین، جایگزین کردن دلار آمریکا به جای پول واحد این کشور و تعطیل کردن برخی از وزارتخانه‌ها به ریاست جمهوری رسید. با این حال آقای میلی در مصاحبه‌های خود خواهرش کارینا را «معمار بزرگ» کمپین انتخاباتی خود معرفی کرد.

گفته می‌شود خانم میلی علاوه بر جمع‌آوری بودجه انتخابات، بر کل روند آن نیز نظارت داشت و برنامه روزانه برادرش را مدیریت می‌کرد. 

مهمتر از همه اینکه، او قبل از دور دوم انتخابات، بخشی از مذاکرات با مائوریسیو ماکری، رئیس جمهور سابق آرژانتین را برای ائتلاف با حزب راست میانه برعهده داشت.

هرچند به طور رسمی مشخص نشده است که کارینا میلی، که دارای مدرک روابط عمومی است، در دولت برادرش پست رسمی خواهد داشت یا خیر، اما افراد زیادی معتقد هستند که او نقش کلیدی در دولت ایفا خواهد کرد.

بازیگر و رقصنده آرژانتینی

فاطیما فلورز، بازیگر و رقصنده آرژانتینی از دیگر زنان پرنفوذ و نزدیک به آقای میلی است. آقای میلی چندماهی است که با خانم فلورز وارد رابطه شده است.

هرچند نقش خانم فلورز در دولت مشخص نیست، اما خودش تاکید کرد قصد ندارد صحنه هنر را رها کند و گفت: «من می‌توانم حرفه هنری خود را با نقش بانوی اول ترکیب کنم.»

رئیس‌جمهور منتخب آرژانتین نیز گفته که قصد ندارد از خانم فلورز بخواهد که حرفه‌اش را رها کند و اظهار کرد: «چرا باید آنقدر خودخواه باشم که آرژانتینی‌ها را از دیدن هنرمندی با عظمتی مانند فاطیما محروم کنم.»

پرحاشیه‌ترین زن نزدیک به خاویر مایلی

ویکتوریا ویلاروئل، معاون آقای میلی که وکیل هم هست، به دلیل مخالفت با سقط جنین یکی از جنجالی‌ترین چهره‌های دولت جدید خواهد بود.

او همچنین پیش از این بارها تلاش‌های قانونی که در سال ۱۹۸۳ میلادی منجر به محکومیت افسران سابق به جرم جنایت علیه بشریت در آخرین دیکتاتوری نظامی کشور شده بود را زیر سوال برده است.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید 

خانم ویلاروئل در جریان مبارزات انتخاباتی، آقای میلی را در چندین مصاحبه تلویزیونی همراهی کرده است. آقای میلی درباره او گفته است: «او زن باهوشی است.»

رئیس جمهور منتخب آرژانتین گفته است که خانم ویلاروئل، مسئول سیاست‌های دفاعی و امنیتی دولت آینده خواهد بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

قدرتمندترین زنان جهان در سال ۲۰۲۳ از نگاه فوربس؛ فن‌درلاین برای دومین سال متوالی اول شد

رابطه خاویر میلی با روح سگ مرده‌اش؛ مخالفان رئیس‌جمهوری آرژانتین سلامت روانی او را زیر سوال می‌برند

انتخابات ریاست جمهوری در مقدونیه شمالی؛ فرصتی برای جلب نظر رای‌دهندگان در آستانه انتخابات پارلمانی