در پی حمله موشکی اسرائیل به سوریه، فعالیت فرودگاه دمشق بار دیگر متوقف شد

missiles flying into the sky near international airport, in Damascus
missiles flying into the sky near international airport, in Damascus Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بر اساس گزارش دیده‌بان حقوق بشر سوریه و رسانه‌های دولتی این کشور، فرودگاه بین‌المللی دمشق بعد از ظهر یکشنبه ۲۶ نوامبر بار دیگر هدف حملات موشکی اسرائیل قرار گرفت که باعث شد این فرودگاه از حالت عملیاتی خارج شود.

آگهی

پیش از این نیز از زمان آغاز جنگ اسرائیل و حماس در ۷ اکتبر، دو بار فرودگاه پایتخت سوریه هدف حملات هوایی اسرائیل قرار گرفته بود.

آخرین دور این حملات در ۲۲ اکتبر روی داده بود که آسیب قابل توجهی به زیرساخت‌های این فرودگاه وارد کرد و به این ترتیب این فرودگاه از آن زمان تا حدود ۲ روز پیش از کار افتاده بود.

با این وجود، درست ۲۴ ساعت پس از از سرگیری فعالیت‌ها، بار دیگر حملات جدید انجام شد و خدمات‌دهی فرودگاه دوباره متوقف گردید.

بنا بر گزارش دیده‌بان حقوق بشر سوریه، موشک‌های اسرائیل در روز یکشنبه به باندهای فرودگاه اصابت کردند.

مقامات سوری نیز به نوبه خود اعلام کردند که موشک‌های شلیک شده از سوی اسرائیل از بلندی‌های جولان، توسط پدافند ضد هوایی این کشور سرنگون شدند اما دیگر پرتابه‌های اسرائیل به اهداف خود در فرودگاه و سایر مناطق دمشق اصابت کردند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه نیز از شنیده شدن صدای انفجاری مهیب در منطقه فرودگاه نظامی «مازه» در نزدیکی پایتخت سوریه خبر داد.

مقامات دمشق اعلام کردند که در پی این حملات، همه پروازها، به فرودگاه‌های حلب و لاذقیه در شمال این کشور تغییر مسیر داده‌اند.

اسرائیل می‌گوید ایران از فرودگاه‌های سوریه برای تحویل تجهیزات نظامی به حزب‌الله لبنان استفاده می‌کند.

با این حال دیده‌بان حقوق بشر می‌گوید که از زمان آغاز جنگ غزه در پی حملات ۷ اکتبر حماس به اسرائیل، هیچ محموله‌ای از سلاح یا مهمات در فرودگاه‌های سوریه فرود نیامده است.

در جریان حملات شبه‌نظامیان حماس به خاک اسرائیل در بامداد ۷ اکتبر که بسیاری از کشورهای غربی آن را «تروریستی» توصیف کردند، بیش از ۱۲۰۰ نفر کشته و بیش از ۲۰۰ نفر نیز ربوده و به گروگان گرفته شدند.

در جریان توافق آتش‌بس متوقفی که از روز جمعه ۲۴ نوامبر میان اسرائیل و حماس برقرار شده، بخشی از این گروگان‌ها در قبال آزادی ده‌ها فلسطینی زندانی در اسرائیل، آزاد شدند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جنگنده‌های آمریکایی به تاسیسات «مورد استفاده سپاه» در سوریه حمله کردند

دومین حمله اسرائیل به سوریه در ۱۰ روز اخیر؛ فعالیت فرودگاه‌های حلب و دمشق متوقف شد

کشته شدن فرمانده ارشد سپاه در حمله هوایی به ساختمانی در کنار سفارت ایران در دمشق