یک ناشر آلمانی-بریتانیایی کتابی را که با استفاده از «چت‌جی‌پی‌تی» نوشته شده بود روانه بازار نشر کرد

عکس تزئینی است
عکس تزئینی است Copyright کانوا پرو
Copyright کانوا پرو
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

انتشارات دانشگاهی «اسپرینگر نیچر» یک کتاب درسی در حوزه مالی و حسابرسی را که با استفاده از مدل «جی‌پی‌تی ۳.۵» به رشته تحریر درآمده بود، روانه بازار نشر کرد.

آگهی

نگارش این اثر با استفاده از هوش مصنوعی، حدود نصف زمانی بود که نویسندگان حقیقی با استفاده از هوش طبیعی برای نگارش آن نیاز داشتند. با وجود این، مداخله انسان در نگارش این کتاب غیرقابل کتمان است.

در ماه مارس ۲۰۲۳میلادی، «روز هک» در شرکت انتشارات آلمانی-بریتانیایی «اسپرینگر نیچر» برگزار شد.

در رویداد «روز هک»، افراد علاقمند گردهم می‌آیند و سعی می‌کنند با شناسایی مشکلات، نرم‌افزارهای متن‌باز را بهبود دهند.

نتیجه گردهمایی در انتشارات «اسپرینگر نیچر» انتشار یک کتاب دانشگاهی در حوزه مالی و حسابرسی به زبان آلمانی با استفاده از هوش مصنوعی بود.

نسخه کاغذی کتاب «کاربردهای احتمالی جی‌پی‌تی در امور مالی، ارزیابی و حسابرسی» در ماه اکتبر با قیمت ۴۹.۲۹ یورو و نسخه دیجیتال آن به قیمت ۴۰ یورو به فروش رسید.

این ناشر در سال ۲۰۱۹ هم کتابی در مورد «باتری‌های لیتیوم‌یون» را که با استفاده از هوش مصنوعی توسط یک برنامه کامپیوتری به نام «بتا رایتر» نوشته شده بود، منتشر کرد.

به نظر می‌رسد که این فقط خلاصه‌‌ای از ۱۵۰ مقاله موجود در پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت انتشاراتی «اسپرینگر نیچر» در این زمینه بوده است.

برای نگارش این کتاب که در حوزه مالی است، از مدل «جی‌پی‌تی ۳.۵» که توسط شرکت هوش مصنوعی «اوپن‌ای‌آی» ایجاد شده، همچنین همه «پرومپت‌ها» استفاده شده است. 

پرومپت‌ها در چارچوب الگوریتم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی، دستورهایی بودند که انسان‌ها به ماشین دادند تا ماشین بتواند با استفاده از آن‌ها پاسخ مناسب و مربوط به سؤالات را بدهد.

صفحه ایکس (توییتر سابق) یورونیوز فارسی را دنبال کنید

در هر حال مداخله انسانی برای نگارش این کتاب بسیار ناچیز بود. نویسندگان و ویراستاران این کتاب فقط در طول «روز هک» از این الگوریتم استفاده کردند.

سخنگویان شرکت انتشاراتی «اسپرینگر نیچر» به ماهنامه فرانسوی «علم و آینده» گفتند که این تجربه نیاز به «آماده‌سازی دقیق» داشت.

آن‌ها با بیان اینکه علاوه بر موضوع کتاب، عنوان، عنوان فرعی و فهرست مطالب را از پیش تعیین کرده بودند، گفتند که تنها هدف برگزار کنندگان «روز هک»، نهایی کردن یک نسخه از این کتاب در حوزه مالی بوده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تکامل هوش مصنوعی؛ از پیشگامی آلن تورینگ تا عصر چت‌جی‌پی‌تی

پشت صحنه پدیده جدید هوش مصنوعی در جهان؛ جی‌پی‌تی در «چت جی‌پی‌تی» چه معنایی دارد؟

چالش‌های قانونگذاری اتحادیه اروپا برای هوش مصنوعی؛ چت جی‌پی‌تی عقب‌نشینی کرد