نخستین شکست آرژانتین پس از قهرمانی در جام جهانی در شب درگیری لیونل مسی

شکست آرژانیتن در خانه مقابل اروگوئه
شکست آرژانیتن در خانه مقابل اروگوئه Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

تیم ملی فوتبال آرژانتین برای نخستین بار پس از قهرمانی در جام جهانی در یک دیدار شکست خورد. یاران لیونل مسی در حالی در خانه به مصاف تیم ملی اروگوئه رفته بودند که پس از جام جهانی هرگز در هیچ مسابقه‌ای شکست نخورده بودند.

آگهی

این مسابقه در چارچوب مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ آمریکا، مکزیک و کانادا برگزار می‌شد. 

با این حال این اروگوئه و سرمربی آرژانتینی آن یعنی مارچلو بیلسا بودند که موفق شدند برای نخستین بار قهرمان جام جهانی ۲۰۲۲ را شکست دهند. در این دیدار اروگوئه در دقیقه ۴۱ توسط رونالد آرائوخو توانست گل اول بازی را به ثمر برساند. این گل نخستین توپی بود که پس از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از خط دروازه آرژانیتن عبور می‌کرد. 

در نیمه دوم آلبی سلسلته تلاش بسیاری کرد تا بتواند گل خورده را مساوی کند و با حضور کاپیتانش لیونل مسی نتیجه این بازی را تغییر دهد اما این داروین نونیز، مهاجم لیورپول بود که در دقیقه ۸۷ موفق شد دومین گل اروگوئه را در این مسابقه وارد دروازه آرژانتین کند. 

در نهایت تلاش شاگردان اسکالونی برای جبران گل‌های خورده بی‌نتیجه بود و مسابقه با همان نتیجه ۲-۰ به سود اروگوئه مهمان به پایان رسید. در دقایقی از این بازی لیونل مسی با اوگارته، بازیکن تیم ملی اروگوئه درگیر شد که با دخالت دیگر بازیکنان و داور، این تنش‌ها به پایان رسید. مسی پس از پایان این دیدار در گفتگو با خبرنگاران در این خصوص گفت:  «ترجیح می‌دهم درباره برخی حرکات نظرم را نگویم، جوانان باید احترام گذاشتن را از بزرگ‌ترها یاد بگیرند. مسابقه آرژانتین - اروگوئه همیشه یک بازی کلاسیک سخت است، اما آنها باید کمی احترام گذاشتن را یاد بگیرند.» 

لیونل مسی
لیونل مسیGustavo Garello/Copyright 2023 The AP. All rights reserved

اسکالونی سرمربی آرژانیتن هم در پایان مسابقه در خصوص این شکست گفت: «قهرمان جهان بودن ما را شکست ناپذیر نمی‌کند. امروز اروگوئه از ما بهتر بود و پیروز مسابقه شد و ما هم به آنها احترام می‌گذاریم. فوتبال همین است و گاهی اوقات شما شکست می‌خورید. هرچند هیچ یک از ما دوست نداریم در زمین بازی را ببازیم اما باید بلند شویم و به بازی بعدی فکر کنیم.» 

شکست همزمان برزیل

اما در اتفاقی غیرمنتظره، همراه آرژانتین، برزیل هم مسابقه خود را در مقابل حریفش در چارچوب بازی‌های مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ واگذار کرد. برزیلی‌ها که با مربی موقت خود همچنان دوران گذار را سپری می‌کنند در شهر بارانکیا به مصاف میزبان خود رفتند. 

برزیلی‌ها مسابقه را خوب آغاز کردند و در همان دقیقه ۴ توسط گابریل مارتینلی موفق شدند دروازه میزبان خود را باز کنند اما ادامه مسابقه به این خوبی برای سلسائو پیش نرفت. کلمبیا که با هدایت کارلوس کیروش نتوانسته بود در جام جهانی قبلی حضور داشته باشد این روزها با سرمربی جدید خود روزهای خوبی را پشت سر می‌گذارد و در این دیدار هم توانست در ادامه با درخشش لوئيس دیاز به بازی برگردد. مهاجم باشگاه لیورپول در دقایق ۷۵ و ۷۹ دو بار دروازه آلیسون بکر، هم‌بازی خود در تیم باشگاهی را باز کرد تا میزبان به پیروزی شیرینی در این مسابقه دست یابد. 

خوشحالی لوئيز دیاز پس از گلزنی به برزیل
خوشحالی لوئيز دیاز پس از گلزنی به برزیلAP

لوئيز دیاز که چند هفته پدرش را به دلیل گروگان‌گیری نداشت شب گذشته توانست جشن بزرگی بر پا کند و با به ثمر رساندن دو گل در مقابل برزیل شادی آزادی پدرش را بیش از پیش نماید. 

کلمبیا با این پیروزی توانست خود را به رده سوم جدول مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ در قاره آمریکای جنوبی برساند و پس از آرژانتین ۱۲ و اروگوئه ۱۰ امتیازی با ۹ امتیاز در جایگاه سوم قرار گیرد. برزیلی‌ها اما اوضاع چندان مناسبی ندارند و با این شکست با همان ۷ امتیاز به رده پنجم سقوط کردند. البته فعلا تنها ۵ مسابقه از مجموع ۱۸ بازی که هر کشور در این مسابقات برگزار خواهد کرد، انجام شده و برزیلی‌ها هم می‌توانند در آینده با کسب پیروزی‌های احتمالی وضعیت خود را در جدول این رقابت‌ها سر و سامان دهند. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

 به ویژه آنکه گفته می‌شود کارلو آنجلوتی، سرمربی رئال مادرید قرار است در پایان فصل کنونی رقابت‌های فوتبال در اسپانیا، کار خود را به عنوان سرمربی برزیل آغاز کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پیروزی مسی و آرژانتین بر برزیل در شب خونین ماراکانا

وکیل سابق مارادونا نبرد حقوقی بر سر استفاده از نشان تجاری اسطوره آرژانتینی را باخت

پایان جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و رکوردهایی که جا به جا شد؛ واکنش‌ها به قهرمانی مسی و آرژانتین