دومین فرد دریافت کننده قلب خوک شش هفته پس از پیوند درگذشت

لارنس فوکت، دومین فرد زنده‌ای که قلب خوک را به بدنش پیوند زد
لارنس فوکت، دومین فرد زنده‌ای که قلب خوک را به بدنش پیوند زد Copyright Mark Teske/University of Maryland School of Medicine
Copyright Mark Teske/University of Maryland School of Medicine
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

لارنس فوکت، دومین فرد زنده‌ای که قلب خوک با اصلاح ژنتیکی را دریافت کرده بود شش هفته پس از پیوند درگذشت.

آگهی

مرکز پزشکی دانشگاه مریلند آمریکایی جایی که این روش آزمایشی در آن انجام شده بود گفت که قلب در روزهای اخیر علائم پس زده شدن را نشان می‌داد.

دکتر بارتلی گریفیث، مدیر بالینی برنامه بیگانه‌پیوندی [Xenotransplantation] قلب در دانشکده پزشکی دانشگاه مریلند در بیانیه‌ای گفت: «آخرین آرزوی آقای فوکت این بود که ما از آنچه تجربه کسب کرده‌ایم بهترین استفاده را ببریم بنابراین وقتی عضوی از بدن انسان در دسترس نیست ممکن است شانس دیگری برای قلب جدید تضمین شود. او سپس به تیم پزشکان و پرستارانی که دور او جمع شده بودند گفت که ما را دوست دارد. ما نیز به شدت دلتنگ او خواهیم شد.»

آقای گریفیث این جراحی را انجام داده بود.

آقای فوکت، ۵۸ ساله برای نخستین بار در ۱۴ سپتامبر پس از تجربه علائم نارسایی قلبی در بیمارستان بستری شد و شش روز بعد تحت پیوند قرار گرفت.

وی چند روز قبل از عمل جراحی در یک گفت‌وگوی داخلی گفت: «تنها امید واقعی که برایم باقی مانده بیگانه پیوندی با قلب خوک است.»

آن فوکت، همسر وی در آن زمان گفت: «ما هیچ انتظاری جز امیدواری برای اینکه زمان بیشتری با هم باشیم نداریم. این می‌تواند به سادگی نشستن در ایوان و صرف قهوه با همدیگر باشد.»

در هفته‌های پس از پیوند پزشکان او گزارش دادند که پیشرفت چشمگیری داشته است به‌طوریکه در فیزیوتراپی شرکت می‌کرد و وقت خود را با خانواده می‌گذراند. پزشکان او، یک ماه پس از جراحی گفتند بر این باورند که عملکرد قلب او عالی است و هر دارویی برای حمایت از این عملکرد را کنار گذاشته بودند. 

گریفیث در آن زمان گفته بود که هیچ شواهدی مبنی بر عفونت و هیچ مدرکی مبنی بر پس زده شدن پیوند وجود ندارد. با این حال بیمارستان قصد دارد تحقیقات همه جانبه‌ای درباره مرگ آقای فوکت انجام دهد.

طبق گزارش دولت فدرال آمریکا، بیش از ۱۱۳ هزار نفر در فهرست پیوند اعضا قرار دارند که در این بین بیش از ۳۳۰۰ نفر نیازمند پیوند قلب هستند. اما طبق آمار روزانه، ۱۷ نفر در انتظار پیوند، جان خود را از دست می‌دهد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

برای اولین بار کلیه خوک به یک بیمار «عادی» در آمریکا پیوند زده شد

جلیقه‌ای که می‌تواند از مرگ ناگهانی ناشی از حمله قلبی جلوگیری کند

برای نخستین بار در جهان قلب یک خوک به انسان پیوند زده شد