گزارش یورونیوز از مناطق اشغالی کرانه باختری؛ شهرک‌نشینان اسرائیلی به خرید اسلحه روی‌آورده‌اند

شهرک‌نشین اسرائیلی در کرانه باختری
شهرک‌نشین اسرائیلی در کرانه باختری Copyright Euronews
Copyright Euronews
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

والری گوریا خبرنگار یورونیوز از کرانه باختری گزارش می‌دهد. او در آنجا به ملاقات شهرک نشینان یهودی رفته است که پس از حمله ۷ اکتبر حماس به خرید اسلحه و تمرینات نظامی روی آورده‌اند.

آگهی

بر اساس داده‌های تازه منتشر شده از سوی وزارت امنیت ملی اسرائیل، شهرک‌نشینان اسرائیلی کرانه باختری به طور چشمگیری بیشتر از اسرائیلی‌ها داخل اسرائیل اسلحه شخصی دارند.

رونی، کهنه سرباز ارتش اسرائیل در این باره می‌گوید: «من خودم این اسلحه را دو هفته پیش پس از اتفاقی که در جنوب رخ داد، خریدم. و بسیاری دیگر از حسیدی‌های (فرقه یهودی) دیگر مثل من نیز فهمیدند که شاید زمانی فرا برسد که کسی نباشد که به آنها کمک کند. نه پلیس و نه ارتش. و مردم کم کم درک می کنند که باید روی پا خود بایستند.»

ایتامار بن گویر، رهبر راست افراطی اسرائیل و وزیر امنیت ملی اسرائیل وعده داده است که ده هزار قبضه اسلحه رایگان در اختیار شهرک‌نشینان در کرانه باختری اشغالی قرار دهد و همزمان نیز قوانین اعطای مجوز اسلحه را تسهیل کند.

شهرداری‌ها در حال برگزاری کلاس‌های آموزشی دفاع شخصی و تشکیل گروه‌های امنیتی شهروندان هستند و حضور شهرک‌نشینان در میادین تیراندازی افزایشی چشمگیر دارد. برخی از آنها برای اولین بار به تمرین تیراندازی روی ‌آورده‌اند.

لیا، که ساکن شهرک گوش اتزیون است و برای اولین بار برای یادگیری تیراندازی به باشگاه آموزشی مراجعه کرده است، در این باره می‌گوید: «فعلا تا مدتی برای تمرین میاییم، چرا که خارج از شهر زندگی می‌کنیم و دور تا دورمان را روستاهای عرب‌نشین احاطه کرده است.» 

او در ادامه از نگرانی برای امنیت خود می‌گوید: «شوهرم برای خدمت نظامی فراخوانده شده و من در خانه با بچه‌ها تنها هستم. این کمترین کاری است که برای احساس امنیت از دستم برمیاید. اگر اتفاقی بیفتد، حداقل می‌توانیم به خود و فرزندانمان کمک کنیم.»

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تشییع قربانیان حمله حماس؛ پدربزرگ اسرائیلی و نوه‌اش در کنار هم به خاک سپرده شدند

از کمک‌های نظامی آمریکا به اسرائیل در پی حمله حماس چه می‌دانیم؟

از گردان اسرائیلی «نتزاه یهودا» چه می‌دانیم؟ چرا آمریکا به دنبال تحریم آن است؟