جوزپ بورل: از نظر اتحادیه اروپا، سفر بایدن به اسرائیل کاملا ضروری است

Josep Borrell
Josep Borrell Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

جوزپ بورل، رئیس دستگاه سیاست خارجی اروپا، روز سه‌شنبه سفر جو بایدن، رئیس‌ جمهوری ایالات متحده به اسرائیل را «کاملاً ضروری» ارزیابی کرد و گفت مطمئن است که او در این سفر، پیامی مشابه پیام اتحادیه اروپا در مورد احترام به مقررات بین‌المللی را منتقل خواهد کرد.

آگهی

آقای بورل در جریان یک نشست مطبوعاتی در پایگاه دریایی روتا واقع در جنوب اسپانیا، جایی که این هفته توسط اعضای اتحادیه اروپا تمرینات نظامی در جریان است، گفت: «دیدار رئیس جمهور بایدن کاملا ضروری است. ما از اسرائیل خواسته‌ایم که فعالیت‌های دفاعی خود را مطابق با قوانین بین‌المللی انجام دهد، کریدورهای بشردوستانه را برای رساندن کمک‌های لازم به غزه باز کند و از غیرنظامیان غزه محافظت کند. من مطمئن هستم که جو بایدن هم همین درخواست را خواهد داشت.»

قرار است آقای بایدن روز چهارشنبه رهسپار اسرائیل شود؛ دیداری برای اعلام «همبستگی» خود با اسرائیل پس از حمله خونین حماس؛ همچنین به امید رفع مشکل ارسال کمک به نوار غزه که در محاصره است و با یک فاجعه انسانی روبروست.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا نیز اعلام کرد که آقای بایدن امیدوار است «از اسرائیل در این باره بشنود که عملیاتش را به گونه‌ای انجام خواهد داد که تلفات غیرنظامیان به حداقل برسد و اجازه ارسال کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان غزه به گونه‌ای که به نفع حماس نباشد را نیز می‌دهد».

جنگ اسرائیل و غزه در حالی در جریان است که از زمان وقوع حمله خونین شبه‌نظامیان حماس بامداد شنبه ۷ اکتبر به اسرائیل، دست‌کم ۱۴۰۰ نفر در اسرائیل و بنا بر گزارش وزارت بهداشت فلسطین نزدیک به ۳ هزار نفر در نوار غزه کشته شده‌اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ایالات متحده و اتحادیه اروپا جبهه متحد خود در مقابل جنگ‌ها در اروپا و خاورمیانه را قوی‌تر کردند

تجمع خانواده گروگان‌ها در تل‌آویو همزمان با موج خروج اتباع خارجی از اسرائیل

حماس: پاسخ اسرائیل به پیشنهاد آتش‌بس را دریافت کردیم