ایالات متحده و اتحادیه اروپا جبهه متحد خود در مقابل جنگ‌ها در اروپا و خاورمیانه را قوی‌تر کردند

نشست بایدن و رهبران اروپایی
نشست بایدن و رهبران اروپایی Copyright Evan Vucci/Copyright 2023 The AP. All rights reserved
Copyright Evan Vucci/Copyright 2023 The AP. All rights reserved
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده از رهبران اتحادیه اروپا در کاخ سفید استقبال کرد و این وعده را داد که آمریکا می‌تواند ده‌ها میلیارد یورو کمک به اوکراین و اسرائیل در زمان جنگ ارائه کند.

آگهی

جو بایدن ضمن خوش‌آمدگویی به شارل میشل، رئیس شورای اتحادیه اروپا و اورزولا فن‌درلاین، رئیس کمیسیون اروپا گفت: «ما در کنار هم ایستاده‌ایم تا از مردم بزرگ اوکراین حمایت کنیم و برای مقابله چالش‌های اقتصادی کنار هم هستیم و اکنون پس از حمله تروریستی وحشتناک حماس از اسرائیل حمایت می‌کنیم.»

با این حال بسیاری از اولویت‌های مشترک بایدن از اتحادیه اروپا به دریافت بودجه از طریق کنگره بستگی دارد و با توجه به اینکه مجلس نمایندگان فاقد رئیس منتخب است و اختلاف با برخی از قانونگذاران جمهوری‌خواه بر سر کمک به اوکراین می‌تواند باعث تعطیلی دولت فدرال در نوامبر شود.

میشل، رئیس شورای اروپا یک روز قبل از دیدار با بایدن ابراز خوش‌بینی کرده بود که رئیس جمهوری ایالات متحده می‌تواند به وعده‌های خود برای کمک تسلیحاتی و حمایت مالی از اوکراین عمل کند.

شارل میشل گفت: «من واقعا مطمئن هستم و همچنین از رهبری شخصی جو بایدن متشکرم. او هر کاری را انجام خواهد داد تا اطمینان حاصل شود که این حمایت تایید می‌شود.»

وی همچنین در شبکه ایکس عکس مشترک خود با بایدن و فن‌درلاین را منتشر کرد و نوشت: «متحدان نزدیک، دوستان نزدیک».

اورزولا فن‌درلاین با انتشار ویدئویی از این جلسه در مطلبی در شبکه ایکس نوشت: «اتحادیه اروپا و آمریکا در کنار اسرائیل و علیه تروریسم ایستاده‌اند.»

وی تاکید کرد که اسرائیل حق دفاع از خود را مطابق با قوانین بین‌المللی بشردوستانه دارد.

وی افزود: «اتحادیه اروپا کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان در غزه را افزایش می‌دهد.»

جوزپ بورل، رئیس دستگاه دیپلماسی اروپا که در این دیدار حضور داشت در مطلبی در ایکس نوشت: «از زمان اجلاس سران اتحادیه اروپا و ایالات متحده در سال ۲۰۲۱ جهان به روش‌های بی‌سابقه‌ای تغییر کرده است.»

وی افزود: «ما باهم گام‌های بلندپردازانه‌ای در پاسخ به تلاش برای تامین صلح، ثبات و رفاه در سراسر جهان برداشته‌ایم.»

وی در پایان نوشت: «ما متحدتر از همیشه هستیم.»

وی همچنین تاکید کرد که اتحادیه اروپا و ایالات متحده متعهد به همکاری با شرکای خود برای محافظت از غیرنظامیان و حمایت از کسانی هستند که سعی می‌کنند به امنیت برسند.

وی خواستار تسهیل دسترسی به غذا، آب و مراقبت‌های پزشکی و سرپناه شد.

بورل همچنین تاکید کرد که جلوگیری از تشدید تنش منطقه‌ای بسیار مهم است. 

رهبران ایالات متحده و اتحادیه اروپا در کنار پرداختن به موضوعات جنگ اوکراین و پیامدهای حمله حماس به اسرائیل همچنین درباره مدیریت تغییرات آب و هوایی، رقابت اقتصادی با چین و مسائل تجاری و مالیاتی گفت‌وگو کردند.

با این حال هر دو شریک همچنان درباره تجارت، مسائل اقتصادی و انگیزه‌های تغییر به سمت منابع انرژی تجدیدپذیر اختلاف نظر دارند.

ایالات متحده و اتحادیه اروپا همچنان نیاز به نهایی کردن توافقی درباره تولید فولاد و آلومینیوم پایدار از نظر زیست محیطی دارند تا از تعرفه‌های اعمال شده در دوره دونالد ترامپ جلوگیری کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جوزپ بورل: از نظر اتحادیه اروپا، سفر بایدن به اسرائیل کاملا ضروری است

همه چیز درباره بسته کمک‌های ۹۵ میلیارد دلاری سنای آمریکا؛ سهم اسرائيل و اوکراین چقدر خواهد بود؟

«قانون مهسا» در سنای آمریکا تصویب شد؛ بایدن: این لایحه را به قانون تبدیل می‌کنم