حمله هوایی ترکیه به شمال سوریه؛ هفتاد نفر کشته و مجروح شدند

عکس آرشیوی از جنگنده موشک انداز نیروی هوایی ترکیه
عکس آرشیوی از جنگنده موشک انداز نیروی هوایی ترکیه Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ارتش ترکیه طی روزهای اخیر به تلافی انفجار و حمله انتحاری اول اکتبر مقابل اداره امنیت داخلی این کشور در آنکارا، ده‌ها نقطه از مناطق تحت کنترل نیروهای کرد در شمال سوریه را هدف حملات خود قرار داده است.

آگهی

منابع نزدیک به نیروهای کرد در شمال سوریه از کشته شدن دست کم ۲۰ نفر در جریان حمله هوایی ترکیه به این مناطق خبر دادند.

در حمله هوایی ترکیه که گفته می‌شود یک پایگاه نیروهای پلیس کرد در استان حسکه واقع در شمال شرق سوریه را هدف قرار داده است، همچنین ۵۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

این عملیات به تلافی و انتقام انفجار و حمله مسلحانه اخیر مقابل ساختمان امنیت داخلی ترکیه در آنکارا انجام شده که حزب کارگران کردستان موسوم به «پ.ک.ک» پیش‌تر مسئولیت آنرا بر عهده گرفت.

ارتش ترکیه طی روزهای اخیر به تلافی حمله یاد شده، ده‌ها نقطه از مناطق تحت کنترل نیروهای کرد در شمال سوریه را هدف حملات خود قرار داده است.

تشکیلات امنیتی «آسایش» که از آن به عنوان نیروی پلیس کرد یاد می‌شود با انتشار مطلبی در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد که حمله شامگاه یکشنبه یک جنگنده ترکیه به پایگاه این نیرو‌ها در استان حسکه تعدادی کشته و مجروح به جا گذاشته است.

اگرچه نیروهای امنیتی کرد سوریه تعداد قربانیان این حمله را مشخص نکردند، اما دیدبان حقوق بشر سوریه مستقر در بریتانیا در گزارشی از ۲۰ کشته و ۵۰ زخمی در جریان این حمله خبر دادند.

به گزارش این سازمان غیردولتی که بواسطه دسترسی به منابع محلی متعدد رویدادهای سوریه را رصد می‌کند، حمله هوایی یکشنبه شب ترکیه یک مرکز آموزشی واقع در حومه شهر دریک (مالکیه) را هدف قرار داد و مجروحان این حمله در چندین بیمارستان تحت درمان قرار گرفتند.

از سوی دیگر، منابع کرد معتقدند که حملات اخیر ترکیه جدا از ماهیت انتقام‌جویانه آن، با سالگرد دستگیری عبدالله اوجالان، رهبر حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) در سال ۱۹۹۸ همزمان شده است.

ترکیه پس از آن که یک گروه وابسته به پ.ک.ک مسئولیت انفجار و حمله انتحاری روز اول اکتبر را برعهده گرفت، حملات خود را به پایگاه‌های این گروه در سوریه و عراق تشدید کرد.

صفحه ایکس (توییتر سابق) یورونیوز فارسی را دنبال کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دومین حمله اسرائیل به سوریه در ۱۰ روز اخیر؛ فعالیت فرودگاه‌های حلب و دمشق متوقف شد

ترکیه قطعنامه «عوام‌فریبانه و اسلام‌هراسانه» پارلمان اروپا درباره قره‌ باغ را محکوم کرد

سوریه؛ «انفجار‌های مهیب» در انبارهای موشک شبه نظامیان تحت حمایت ایران