حمله به دانشکده نظامی در جنوب سوریه؛ بیش از ۱۱۰ نفر از جمله دو افسر بلند پایه کشته شدند

نقشه سوریه
نقشه سوریه Copyright کانوا
Copyright کانوا
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ارتش و نیروهای دولتی سوریه روز پنجشنبه با بمباران مناطق تحت اشغال شورشیان در ادلب که از آن به عنوان آخرین پایگاه مخالفان دولت بشار اسد نام برده‌‌ می‌شود به حمله پهپادی به حمص واکنش نشان دادند.

آگهی

حمله پهپادی روز پنجشنبه به یک دانشکده نظامی در مرکز سوریه که هنگام برپایی مراسمی ویژه انجام شد، بیش از ۱۱۰ کشته به جا گذاشته است. 

خبرگزاری فرانسه با انتشار گزارشی در این خصوص یادآور شد که این حمله همزمان با حملات ارتش ترکیه به مناطق کرد‌نشین در شمال سوریه صورت گرفت که دست کم ۹ کشته به جا گذاشت.

فرانس‌پرس به گزارش تازه دیده‌بان حقوق بشر سوریه استناد کرده که در آن شمار کشته‌شدگان حملات پهپادی روز پنجشنبه به دانشکده افسری حمص،  دست‌کم ۱۱۲ کشته شده اند.

این نهاد غیردولتی که مقر آن در لندن است و بواسطه دسترسی به منابع متعدد در خاک سوریه تحولات این کشور را با دقت رصد می‌کند در گزارش تازه خود همچنین از کشته شدن دست کم ۲۱ غیرنظامی در این حملات خبر داده است. حدود ۱۲۰ نفر دیگر هم در جریان این حمله مجروح شده‌اند که با توجه به شرایط وخیم برخی از آن‌ها احتمال افزایش قربانیان وجود دارد.

بنا به این گزارش، حملات پهپادی در زمان برپایی مراسم ترفیع جمعی از افسران دانشکده نظامی ارتش سوریه در حمص صورت گرفت و طی آن حدود نیمی از فارغ التحصیلان حاضر در مراسم کشته شدند.

در این گزارش همچنین آمده است که بیش از ۱۲۵ نفر از حاضران در مراسم فارغ‌التحصیلی آکادمی نظامی سوریه در حمص نیز زخمی شده‌اند.

برخی منابع نیز از کشته شدن دست کم ۲ افسر بلند پایه ارتش سوریه در حمله پهپادی روز پنجشنبه به این دانشکده نظامی خبر داده‌اند.

ارتش سوریه در نخستین واکنش به این حمله، آنرا «تروریستی، بزدلانه و بی‌سابقه» خوانده و وعده پاسخ قاطعانه داده است. همچنین سه روز عزای عمومی در این کشور اعلام شده است.

در بیانیه ارتش سوریه آمده است: «سازمان‌های تروریستی» مراسم (دانشکده افسری حمص) را «با استفاده از پهپادهای حامل مواد منفجره» هدف قرار دادند.

واکنش وزارت خارجه ایران: حمله «تروریستی» در سوریه را محکوم می‌کنیم

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران حمله روز پنجشنبه به دانشکده افسری حمص را «تروریستی» خواند و آنرا به شدت محکوم کرد.

ناصر کنعانی، سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران ضمن محکوم کردن این حمله «به دولت، ارتش و ملت کشور دوست و برادر جمهوری عربی سوریه و کلیه خانواده‌ها و بازماندگان» این حمله تسلیت گفت.

سخنگوی وزارت خارجه ایران همچنین ضمن درخواست از نهاد‌های بین‌المللی بویژه شورای امنیت برای عمل به مسئولیت خود در سوریه، مسئولیت این حمله را متوجه «حامیان خارجی گروه‌های تروریستی» دانست.

حمله ارتش سوریه به پایگاه شورشیان در ادلب

هنوز هیچ گروهی مسئولیت انجام این حمله را برعهده نگرفته است؛ با این حال، خبرگزاری فرانسه در گزارش خود از گروه‌های اسلام‌‌گرای افراطی موسوم به «جهادی» که کنترل بخشی از خاک سوریه را در دست دارند به عنوان نیروهایی یاد می‌کند که اغلب از پهپادهای تهاجمی در حملات خود استفاده می کنند.

نیروهای دولتی سوریه ماه مه ۲۰۱۷ پس از نبردهای سنگین با شورشیان که در پی جنگ داخلی این کشور حمص را به پایگاهی برای خود تبدیل کرده بودند، کنترل کامل این شهر را در دست گرفتند.

ارتش و نیروهای دولتی سوریه روز پنجشنبه با بمباران مناطق تحت اشغال شورشیان در ادلب که از آن به عنوان آخرین پایگاه مخالفان دولت بشار اسد نام برده‌‌ می‌شود به حمله پهپادی به حمص واکنش نشان دادند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه در گزارشی اعلام کرده است که در این حملات دست کم ۴ غیرنظامی در ادلب و مناطق اطراف آن کشته شدند.

درگیری‌های مسلحانه و متعاقب آن جنگ داخلی در سوریه که با سرکوب تظاهرات دموکراسی خواهانه آغاز شد، تاکنون بیش از نیم میلیون کشته برجای گذاشته است.

آگهی

صفحه ایکس (توییتر سابق) یورونیوز فارسی را دنبال کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اروپا به مسیر کلیدی ترانزیت «قرص‌های جهادی سوریه» تبدیل شده است

تظاهرات ضد اسد در سوریه؛ شلیک نیروهای امنیتی حزب بعث به معترضان در شهر سویدا

کشته شدن فرمانده ارشد سپاه در حمله هوایی به ساختمانی در کنار سفارت ایران در دمشق